1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Op zoek naar een Snoek
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 30 juni 2014 11:32 PM

Mede-citrofielen,

Al een tijd ben ik besmet met het DS-virus en loop met het idee dit om te zetten in het daadwerkelijke bezit ervan. Gezien m’n specifieke wensenpakket komt er alleen niet zo gek veel op m’n pad, want:
3e neus,
21 (evt. 23) Pallas
Bruin leer
Kleur: donkergrijs/bruin/donkerblauw/zwart
Lichte voorkeur voor handbak
De auto wordt, net als m’n andere 2 ‘oudjes’ gedurende het zomerhalfjaar ingezet voor incidenteel gebruik, meest langere ritten, totaal een kilometer of 3/4000 per jaar. De auto moet bij voorkeur van buiten als onderhuids in een goede staat zijn (gezien ik me niet aan een dergelijke auto zie sleutelen) en de auto moet geen samenraapsel zijn van onderdelen van allerhande verschillende bouwjaren en uitvoeringen (oftewel zo origineel mogelijk of met weinig ingrepen terug te brengen tot zo origineel mogelijk). Omdat ik een betrekkelijke leek op gebied van de DS ben, vraag ik de kenners hier om advies.

Omdat ik nu een auto in het vizier heb, die zo goed als in het plaatje past, hoor ik graag de mening hier.
Het gaat om de volgende auto: http://www.citro-classique.nl/40oc_30-90-ve.html

Zaken die me opvallen: stuur uit ouder bouwjaar, motorkap sluit niet goed aan op voorscherm, interieur oogt flets. Kleur kan ik ook niet plaatsen, op “nuancierds” kom ik deze niet tegen. Wie weet welke kleurcode dit is? Iemand bekend met deze auto? Zijn er specifieke redenen om voor deze auto te gaan of juist te laten staan? Hoor graag op- en aanmerkingen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 juni 2014 11:39 PM
  [ # 1 ]

Het beste kun je er zelf heen gaan.
Het is een goede en eerlijke garage.
Neem desnoods een kenner mee,maar die zal je waarschijnlijk niks meer kunnen vertellen dan de garagehouder.
Ik kom er al jaren met groot plezier.
Succes.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 30 juni 2014 11:39 PM
  [ # 2 ]

Neem contact op met Citro Classique
Zij kunnen jou vast verder helpen, en evt de wagen aan jouw wensen aanpassen.

Mij lijkt het een degelijke auto BTW

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 01 juli 2014 01:04 AM
  [ # 3 ]

Het stuur is inderdaad van een ouder model, maar dat wordt wel meer gedaan omdat het gewoon een mooi stuur is.
Verder een leuke uitvoering, je zou eens moeten gaan kijken.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 juli 2014 09:10 AM
  [ # 4 ]

Het stuur is makkelijk te vervangen. Wil je wel een injectie? Verder zeker even kijken als de auto binnen je budget valt. Overigens is een DS niet zo moeilijk om aan te sleutelen, als de basis (plaatwerk en chassis) tenminste goed is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 juli 2014 09:17 AM
  [ # 5 ]

Als je zegt een liefst een auto te willen die zo origineel mogelijk is qua uiterlijke kenmerken dan zou ik zelf niet beginnen met een auto die in een niet originele kleur is gespoten…. En, wat mij nog opviel: waarom heeft de hoogtebedieningshendel een witte knop? Daar moet een zwarte op. Nog even over originele NL-auto’s: hier vooral goed opletten of er, met name in het verleden, geen brak laswerk aan dorpels en onderzijde is uitgevoerd. In de jaren 80 hield men er andere normen op na als het gaat om “netjes” laswerk namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2014 10:48 AM
  [ # 6 ]

Is het stuur wel verkeerd? Dat laatste dash werd in het begin met dit stuur geleverd.

Dit lijkt mij een typische 72er, dus net met de inliggende klink.
Kwam het stuur niet pas in modeljaar 73, samen met de 23 motor.
Die Pallas type plaatjes kwamen ook in 73, dus hier hoort DS te staan.

Daarbij kan je je ook afvragen of een 21 Injectie met LPG de beste combinatie is. Vanuit gaande dat er geen LPG in zit met eigen computer gooi je in dit geval je hele voordeel van de injectie opzij. Aka het verschil tussen benzine rijden en LPG is er groot.

In elk geval wel goed dat je voor jezelf een lijstje heb waar de auto aan moet voldoen Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 juli 2014 10:59 AM
  [ # 7 ]

Ze hebben daar meerdere DS-en te koop waaronder een 74er Pallas die ik ken en die kost ook iets minder. Lijkt me een leuke auto, al heb ik er niet onder gelegen.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 01 juli 2014 11:12 AM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:

Is het stuur wel verkeerd? Dat laatste dash werd in het begin met dit stuur geleverd.

Dit lijkt mij een typische 72er, dus net met de inliggende klink.
Kwam het stuur niet pas in modeljaar 73, samen met de 23 motor.
Die Pallas type plaatjes kwamen ook in 73, dus hier hoort DS te staan.

Daarbij kan je je ook afvragen of een 21 Injectie met LPG de beste combinatie is. Vanuit gaande dat er geen LPG in zit met eigen computer gooi je in dit geval je hele voordeel van de injectie opzij. Aka het verschil tussen benzine rijden en LPG is er groot.

In elk geval wel goed dat je voor jezelf een lijstje heb waar de auto aan moet voldoen Wink


Het laatste dashboard kwam in september ‘69 en werd geleverd met een zwart een houten stuur.
Het geschuimde kwam er in september ‘71.

De PALLAS-schildjes kwamen er inderdaad pas in ‘73.
Deze staan helaas ook op mijn Super, ben nog opzoek naar mooie originele (brede rib).

Belangrijk is dat je weet wat je wilt en dan kan zo’n lijstje handig zijn.
Maar het moet er wel nog zijn natuurlijk. En tegen welke prijs?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2014 11:16 AM
  [ # 9 ]
SalsaChris schreef:

Het geschuimde kwam er in september ‘71.

Dus modeljaar 72 is met dik stuur, net als de inliggende deurklinken eigenlijk.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 juli 2014 11:23 AM
  [ # 10 ]

Interieur en exterieur ,zijn natuurlijk allemaal wensen geweest van de klant toendertijd ,
Het voornaamste is natuurlijk,is het een goede basis,en zijn de dingen makkelijk terug te draaien in originele staat.
En dat zal natuurlijk voor de kleur de meeste kosten met zich mee brengen.
Een origineel stuur of de goede schildjes of wat dan ook,zullen de kosten en de moeite niet zijn.
Maar zoals ik eerder zij,het is een goed en degelijk bedrijf,waar voor ieder wat wils is,
Dus gewoon gaan kijken en vraag naar de mogelijk heden.

Succes VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 01 juli 2014 01:07 PM
  [ # 11 ]

Citro classique is een bedrijf wat je kan vertrouwen en ze zijn eerlijk.

Heb je wensen, leg het ze voor. Ze kunnen vast wel wat voor je regelen.

En wat eerder gezegd, ga er langs dat is het beste. Richard is ook makkelijk aan de telefoon, Toon is wat norser. Laat je daar niet door afleiden, het zijn allebei heel vrolijke mensen.

Voor mij geen andere garage meer.

Ben benieuwd wat het wordt, en zoals gezegd, een injectie op gas is niet de beste combinatie.

Als je orginaliteit wil kijk dan voor refrentie of je het boek van Jan de Lange kan vinden. Het boek heet Citroen DS. Heb er veel aan gehad.
Kijk voor meer info mbt bijvoorbeeld de kleuren of deze site: http://www.nuancierds.fr/
Van iedere jaargang zijn daar ook foto’s te vinden, zodat je kan zien wat orgineel is en niet.

Succes met de zoektocht.

P.s. sleutelen aan een DS is erg leuk en verslavend!

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2014 01:13 PM
  [ # 12 ]

Als je hem snel koopt en je bent lid van de IDDS club kan je nog mee met de basiscursus techniek/10.000km beurt in Valogne (Fr.)!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2014 01:19 PM
  [ # 13 ]
virtualitie schreef:

Als je orginaliteit wil kijk dan voor refrentie of je het boek van Jan de Lange kan vinden. Het boek heet Citroen DS. Heb er veel aan gehad.

“De Originele Citroën DS” Wink

Idd een goede start om te zien of er zaken kloppen met het bouwjaar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 juli 2014 02:05 PM
  [ # 14 ]
F.SvM schreef:

Het is een goede en eerlijke garage.
Neem desnoods een kenner mee,maar die zal je waarschijnlijk niks meer kunnen vertellen dan de garagehouder.
Ik kom er al jaren met groot plezier.

F.SvM schreef:

Maar zoals ik eerder zij,het is een goed en degelijk bedrijf,waar voor ieder wat wils is,

virtualitie schreef:

Citro classique is een bedrijf wat je kan vertrouwen en ze zijn eerlijk.
Voor mij geen andere garage meer.

Goed: Heren, de TS zoekt een auto en vraagt ons niet om een beoordeling van een garage. Er zijn in den landen namelijk een heleboel erg goede DS garages die vaak al meer dan 20-30 jaar ervaring hebben en zonder enig probleem een prachtige auto kunnen leveren aan de TS.

Arjan Verkade schreef:

Daarbij kan je je ook afvragen of een 21 Injectie met LPG de beste combinatie is. Vanuit gaande dat er geen LPG in zit met eigen computer gooi je in dit geval je hele voordeel van de injectie opzij. Aka het verschil tussen benzine rijden en LPG is er groot.

virtualitie schreef:

zoals gezegd, een injectie op gas is niet de beste combinatie.

Dan moeten jullie mij even uitleggen hoe het komt dat hele volksstammen met een DS injection probleemloos op LPG rijden… Rijden jullie zelf met een injection op LPG? Of hebben jullie er een paar in onderhoud waar je vaak problemen mee hebt misschien? Ik zelf heb met 2 21 injections zo’n 175.000 km op lpg gereden en daarbij nooit een probleem gehad. De DS injection is juist door de vorm van het inlaattraject geschikt voor het rijden op lpg. Er zijn daarbij slechts 2 zaken die belangrijk zijn: een goede, liefst electronische, ontsteking en dito bougies en kabel en op tijd klepjes stellen.  Dat een injection op lpg meer vermogensverlies zou kennen dan een ds met een carbumotor ben ik ook al niet met jullie eens:  De injection heeft een veel grotere venturi dan een carbu en een veel gunstiger gevormd inlaattraject. Mijn beide ds injections liepen op LPG net zo hard als op benzine: meer dan 190 km/h.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 juli 2014 09:03 PM
  [ # 15 ]

3e neus,
21 Pallas
Bruin leer
Kleur: donkerblauw
handbak
van buiten als onderhuids in een goede staat zijn
geen samenraapsel zijn van onderdelen van allerhande verschillende bouwjaren en uitvoeringen origineel met geen ingrepen

http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-ds-21-pallas-bj-1972-139555642.html?sr_ab=0&query=ds&local;-distance_value=0&max_bouwjaar=1980

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook