2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Op zoek naar een Snoek
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2014 09:28 PM
  [ # 16 ]

Best wel geld maar mooie auto. Alleen geen getint glas en een kaal hydraulique vat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 juli 2014 09:40 PM
  [ # 17 ]

Getint glas zat ook niet in het wensenpakket van de TS. voor dat hydrauliek vat kun je een sticker aanschaffen

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 01 juli 2014 09:41 PM
  [ # 18 ]

Heb zelf de ervaring van 3 auto’s die mijn ouders ik ikzelf daar (Citro Classique) gekocht hebben.

Is vader en zoon, naar mij ervaring hebben ze mooie auto’s voor een mooie prijs. Er valt ook goed te onderhandelen met ze.

Ook kunnen ze samen met jou een auto naar smaak maken, passend bij jou budget!

Voor 15000 Euro zou je een mooie auto in elkaar kunnen laten zetten daar ook. Een bezoek en gesprek waard.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2014 09:55 PM
  [ # 19 ]

Volgens mij hadden alle pallassen een groen vat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juli 2014 09:56 PM
  [ # 20 ]

Heeft de mijne ook niet, sluit niet uit dat die ooit vervangen is natuurlijk…

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 01 juli 2014 11:49 PM
  [ # 21 ]

Dank voor de input tot nu toe, klasse.

Om hier even punt voor punt op te reageren:
De aanbieder: heb al meer positieve geluiden gehoord over Citroclassique. Ben met de Xm-club al meerdere keren bij de buren (Citroville) geweest en heb toen ook meer dan eens bij de DS’en buiten op het terrein staan kijken. Gezien de positieve reacties hier houd ik dit adres zeker in het achterhoofd. Nadeel is wel dat Borculo niet bepaald om de hoek ligt als je in de noordhoek van Friesland woont, maar voor een geschikte DS wil ik best een stuk rijden. Wel beperk ik m’n zoekterrein tot Nederland, zelf importeren is geen optie.

Wat originaliteit betreft: een stuur of Pallas-schildjes terug vervangen naar origineel is niet zo vreselijk ingewikkeld, maar als ik de reactie van Waterman lees dat de auto in een niet-originele kleur gespoten, is dat wat mij betreft toch een behoorlijk stevig minpunt. Als ik een klap geld stukgooi aan een DS dan wel aan eentje die (zo goed mogelijk) klopt. Ik realiseer me dat een 100%-perfecte originele DS die ook binnen het budget valt de spreekwoordelijke speld in een hooiberg is, dus om een paar kleine niet-kloppende details laat ik een auto niet staan, maar dit is toch net ff een te groot detail om zo aan de kant te schuiven.

De auto die ik in de openingspost noemde zit qua prijs wel aan de uiterste bovenkant van m’n budget. De door Han S. genoemde ‘74 er Pallas had ik ook gezien maar is wat mij betreft de verkeerde kleur. Daarbij ben ik geen liefhebber van een open dak. Die bij de Gallery is inderdaad wel zo’n beetje de perfecte. Voor 10k neem ik em zo mee, klus ik dat getinte glas er zelf wel in. Wink

Om de zoektocht niet nog moeilijker te maken, heb ik geen specifieke voorkeur voor injectie/carb, wel/geen LPG en handbak/hydraulique, al gaat bij laatstgenoemde de voorkeur zoals gezegd wel uit naar een handbak.

Wat het sleutelen betreft: de techniek interesseert me, de tijd, gereedschap en het lef ontbreken echter om technische klussen zelf aan te pakken. Al heb ik het WPH inmiddels al wel besteld en zal ik, als de DS er eenmaal is, uiteraard wel lid worden van de club en technische meetings bezoeken. Ook het boek “De originele DS” staat op de wenslijst.

Om nog even een beeld te schetsen, onderstaande auto heb ik vorig jaar bekeken:
http://www.wielinga-wommels.nl/html/diaDSah6534.html
http://link.marktplaats.nl/m816846844
De prijs waarvoor die nu op Marktplaats staat, is aanzienlijk lager dan toen ik destijds met de verkoper sprak. De auto werd destijds enkel via de site aangeboden en zoals te zien staan hierop geen prijzen vermeld. Omdat het bedrijf zo’n beetje op de woon-werk route ligt ben ik er een keer langsgereden, maar na het horen van de prijs in combinatie met de staat van de auto (die me persoonlijk niet echt meeviel), heb ik een proefrit maar laten schieten. 

Voor verdere op- en aanmerkingen en suggesties houd ik me aanbevolen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juli 2014 01:38 AM
  [ # 22 ]

In hoeverre ken je zelf een DS.
Ken je alleen de uiterlijke kenmerken?
Wat weet je van de techniek,weet je hoe die behoort te functioneren ?
En wat weet je van ,wat en waar een DS kan roesten en rotten.
Heb je zelf twijfels bij 1 of misschien wel bij alledrie,niet erg maar neem dan iemand mee wie de DS wel goed kent.
En je zult zeker een mooie DS vinden die bij je past

Succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 02 juli 2014 09:56 PM
  [ # 23 ]

Als gezegd ben ik een betrekkelijke leek op gebied van de DS. De globale uiterlijke kenmerken en rotte plekken ken ik. Daarbij ben ik me wel verder aan het verdiepen in de ins en outs van de DS, al zal op het moment van het inspecteren van en proefrijden met een geschikte kandidaat, een deskundig oog van een kenner zeker gewenst zijn. Verder heb ik geen haast en blijf de markt in de gaten houden.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 03 juli 2014 04:05 PM
  [ # 24 ]
PBO schreef:

Om nog even een beeld te schetsen, onderstaande auto heb ik vorig jaar bekeken:
http://www.wielinga-wommels.nl/html/diaDSah6534.html
http://link.marktplaats.nl/m816846844
De prijs waarvoor die nu op Marktplaats staat, is aanzienlijk lager dan toen ik destijds met de verkoper sprak. De auto werd destijds enkel via de site aangeboden en zoals te zien staan hierop geen prijzen vermeld. Omdat het bedrijf zo’n beetje op de woon-werk route ligt ben ik er een keer langsgereden, maar na het horen van de prijs in combinatie met de staat van de auto (die me persoonlijk niet echt meeviel), heb ik een proefrit maar laten schieten. 

Voor verdere op- en aanmerkingen en suggesties houd ik me aanbevolen.

Grappig, diezelfde auto hebben wij vorig jaar ook bekeken en niet gekocht….

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 06 juli 2014 06:59 PM
  [ # 25 ]

Hoewel ik m’n zoektocht eigenlijk beperk tot NL kijk ik voor de aardigheid ook nu en dan met een schuin oog naar het aanbod bij onze oosterburen.
Zo kwam ik de volgende tegen:
DS 23 ie

Nog een bruin leren interieur en bijbehorend tapijt erin en ik zit op de gewenste configuratie. Volgens de beschrijving een DS met een paar kleine schoonheidsfoutjes (gat in bekleding bestuurdersstoel en -portier en “stofplekje(s)” in de lak, maar verder op de lak na volledig origineel, niet aan gelast, ongerestaureerd en het achterste deel ingesmeerd met Mike Sanders vet. Ik zie geen Pallas terug in de beschrijving en op de C-stijl. Is een 23 i.e. per definitie een Pallas? Zien de kenners hier nog haken en ogen aan deze auto?

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juli 2014 07:11 PM
  [ # 26 ]
PBO schreef:

Is een 23 i.e. per definitie een Pallas?

Nee dit is geen Pallas. Een DS 23 IE is bijna altijd een Pallas, maar het hoeft dus niet. Dit is vrij zeldzaam maar wel origineel.

Je ziet ook dat er geen Pallas (stoffen) bekleding in zit. Ook de deurpanelen zijn kleiner. En geen Pallas dorpelplaten. En zo kan je dus nog wel even doorgaan Wink
Ook aan de buitenkant kloppen de details.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 juli 2014 12:31 AM
  [ # 27 ]

Klopt, dit ziet eruit als een 23IE in de vrij zeldzame ‘Confort’-uitvoering.

Kleur van het hydrauliekvat? Vanaf de invoering van LHM waren deze groen, behalve de laatste jaren (‘73, ‘74, ‘75): Toen waren ze verzinkt. Heeft niets met Pallas te maken natuurlijk….

Citroen!

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 08 juli 2014 09:04 AM
  [ # 28 ]
DriverD schreef:

Klopt, dit ziet eruit als een 23IE in de vrij zeldzame ‘Confort’-uitvoering.

Kleur van het hydrauliekvat? Vanaf de invoering van LHM waren deze groen, behalve de laatste jaren (‘73, ‘74, ‘75): Toen waren ze verzinkt. Heeft niets met Pallas te maken natuurlijk….

Mijn ‘72er heeft ook een vertint LHM-vat. Neemt niet weg dat het nooit vervangen is geweest natuurlijk maar alles ziet er wel origineel uit, aansluiting van de slangen etc

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2014 09:13 AM
  [ # 29 ]

Persoonlijk heb ik het idee dat het door elkaar geleverd is de laatste jaren. Maar het zal idd niets met de Pallas uitvoering te maken hebben.

Van welke maand is jouw DSuper? Anders kan het natuurlijk een modeljaar 73 zijn, dan zou het weer wel kloppen.
De mijne is ook in 72 geleverd, maar wel modeljaar 73, met vertint LHM vat.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 08 juli 2014 09:17 AM
  [ # 30 ]

Onwijs leuke auto, altijd leuk om een bijzondere uitvoering te hebben. En als de staat is zoals beschreven vind ik de prijs erg netjes. Voor mij gaat er niets boven een onverprutste auto - dat sleutelt een stuk lekkerder en scheelt een hoop geld in het oplossen van ‘prutswerk’.

Als je zoiets koopt, dan moet je je denk ik afvragen of je hem niet zo origineel mogelijk moet houden (dus met zelfde interieur etc). Er zijn erg weinig originele auto’s overgebleven en de waarde van deze auto wordt waarschijnlijk voor een groot deel door die originaliteit bepaald. En leer is ook niet alles, erg warm als het mooi weer is. Stof zit ook prima.

Ps: wel een half-automaat en geen handbak zoals in je wish list

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook