Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Dat valt dan weer mee (mits in goede staat) en goed om in te calculeren in geval de rest van de auto klopt.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die 100 Euro is dan natuurlijk wel exclusief de aanschaf van het nieuwe dak neem ik aan.
Ik vind 100 Euro eigenlijk al aan de lage kant, ik was 90 Euro kwijt om het dak netjes opnieuw te laten kitten, het vervangen van een dak en kitten lijkt me al snel iets hoger uit komen.
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Veel hoger. Reken maar op een honderdje of 8 inclusief spuiten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
OK, calculeer ik een duizend euro in+vervangend dak.
Arjan: SalsaChris had het over een paar honderd euro (mits in goede staat)
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Als je gaat voor een originele DS past zo een open dak niet. Maar eens je met zo een dak hebt gereden wil je niet meer zonder. Als het dak dicht is merk je er niets van op en van zodra het stopt met regenen zet je het open, zelf of de autostrade.
Een van de beste onderdelen aan een sloop DS zal vaak het dak zijn, dus het lijkt me niet moeilijk/duur om een originele dakplaat te steken. indien de dakrand slecht is zal deze herstelling het grootste werk zijn om een nieuw dak te plaatsen, anderzijds heb je dan ook weer een gezonde dakrand en een waterdichte snoek..
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ik heb een DS gehad met zo’n dak en heb er na een maand een normaal dicht dak in gezet. Tot 120 km/h ging het nog wel, daarboven was het kabaal (met name als er een beetje wind stond) niet te harden. Eens maar nooit weer zo’n dak.
Reken inderdaad maar op een 1000 euro voor het laten plaatsen van een ander dak, incl materiaal, werk en spuitkosten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thomas G schreef:Maar eens je met zo een dak hebt gereden wil je niet meer zonder. Als het dak dicht is merk je er niets van op en van zodra het stopt met regenen zet je het open, zelf of de autostrade.
Niet mee eens
1 van de DSsen die ik bekeken heb had zo’n dak. Ik zou het wel een kans geven om te kijken of dat veel stoorde. Dat vond ik dus echt helemaal niets.
Het was toen echt warm en mooi weer en het dak was open. Ik vond het er niet uit zien. Daarbij was zeker het dak open erg lawaaierig in de auto. Niet dat je daar echt veel rekening mee hoeft te houden, maar op de achterbank heb je best veel last van de wind.
Dat was de enige DS waarvan ik wist lang voordat ik uitgestapt was dat die het niet ging worden.
Ik heb 2 ritten gemaakt met DSen die een vouwdak hadden , bij beide was er met geslotendak geen extra geluid , was gewoon stil zoals het hoort . Wel is het inderdaad zo de de lijn van het dak minder wordt maar voor mij persoonlijk was dat toch niet storend genoeg om het daar op af te laten ketsen.
Met opendak is het op de mooie dagen wel erg fijn rijden .
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
ramrod schreef:.. bij beide was er met geslotendak geen extra geluid, was gewoon stil zoals het hoort .
Je hebt er ook 140 of harder mee gereden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Nee natuurlijk niet , 140 met een DS waar rij je dat dan ......
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gewoon met het verkeer mee op de linkerbaan waar het kan. Gaat prima met een DS, je hoeft er echt geen 90 mee op de linkerbaan te hangen.
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
In één van mijn vorige DS’en had ik “Twingo-dakje”, in de ‘70 i.e. waarmee ik o.a. de Pressé rijdt heb ik ooit een origineel NOS Tudor Webasto vouwdak gemonteerd, en ik ben met beide zéér tevreden. Het is inderdaad marginaal lawaaiiger als je met dak dicht boven de 130 rijdt, maar het aantal uren dat ik met 140 km/h op de snelweg zit is beperkt, het aantal uren dat ik met 90 geniet van het open gevoel is vele, vele malen groter.
Maar het blijft natuurlijk persoonlijk.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Zonder een ganse post aan een dakje te willen wijden nog even volgende:
- minder mooi: ga ik zeker mee akkoord
- te veel wind bij het rijden met een open dak: ik moet zeggen dat ik hier geen negatieve ervaringen mee heb. (ook niet tegen 140) Er hangt een luxaflex aan de achterruit en die maakt geen lawaai met een open dak. De luxaflex vindt het veel erger om met open ramen te rijden en vooral als dit niet symmetrisch is (alle linker of rechter ramen open)
De dag dat er een originele onaangeroerde ds op mijn oprit staat zou ik ook geen gat in mijn dak zagen. Nu rijd ik met een super5 waar alle vorige eigenaars wel iets hebben aan gedaan en geniet ik van mn zelfgeplaatst open dak.
>Gewoon met het verkeer mee op de linkerbaan waar het kan. Gaat prima met een DS, je hoeft er echt geen 90 mee op de linkerbaan te >hangen.
Ik geloof best dat je 140 met een DS kan maar daar heb ik hem niet voor gekocht en dat zal ik er ook niet mee gaan rijden , ik heb een DS om lekker relaxed mee te gaan touren/rijden en dat zal ik voornamelijk op de rechter baan doen dus nooit geen files meer voor mij als ik in mn DS rijdt ....... Voor 140 en hoger heb ik mn TT nog die lijkt me daar veel meer geschikt voor
De meeste DS-en maken een bak herrie met 140 of harder. Daar heb je heus geen open dakkie voor nodig.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl