3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Verbeteringen ventilatiesysteem
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 12:09 PM
  [ # 31 ]

Even stationair proefgedraaid, met motor aan weer warme lucht. Motor uit binnen de kortste keren koele lucht. Kachelhuis warmt niet meer op, dus dat is geslaagd. Maar waarom warme lucht tijdens draaiende motor, slangen zijn perfect dicht. Klep open, hee koele lucht. Raar, dus verder gezocht en gevonden!

Ik laat jullie nog even in spanning om een foto te maken….. Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 augustus 2014 12:28 PM
  [ # 32 ]

Slangen zaten niet vast…?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 12:30 PM
  [ # 33 ]

En mijn vermoeden is correct! Er zit een dom ontwerpfout in. Zal de foto’s even bewerken om te laten zien wat ik bedoel. Nu dus ook koele lucht met draaiende motor

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 15 augustus 2014 12:43 PM
  [ # 34 ]

Nou wordt ik toch écht wel érg benieuwd…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2014 12:45 PM
  [ # 35 ]
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 12:59 PM
  [ # 36 ]

Ik stak voor de grap mijn hand eens in de luchthapper in de bumper, warme luchtstroom….. Motor uit koele luchtstroom. Dus zaklamp er maar eens bij gepakt. Zit er een hele grote opening naast de luchthapper waar de warme lucht vanonder de motorkap geperst wordt.

Afbeelding Bijlagen
happer.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 01:01 PM
  [ # 37 ]

En in het midden zit een gat. Naast de luchthappers wat schuim gepropt en gat met tape gedicht en probleem opgelost. Smile

Afbeelding Bijlagen
_DSC1105.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 15 augustus 2014 01:05 PM
  [ # 38 ]
ijcobar schreef:

En in het midden zit een gat. Naast de luchthappers wat schuim gepropt en gat met tape gedicht en probleem opgelost. Smile

In dat gat hoort een rubber stop

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 15 augustus 2014 01:08 PM
  [ # 39 ]

Een grote opening rechts naast de luchthapper ?  Is dat bij alle wagens zo denk je ? Je had het over een ontwerpfout.  En, zit dat gat dan niet ook links in de luchthapper ? volgens mij hoort daar geen gat..

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 01:14 PM
  [ # 40 ]

Aan de passagierskant hetzelfde probleem. Dit is een derde neus trouwens.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 15 augustus 2014 01:17 PM
  [ # 41 ]
ijcobar schreef:

Aan de passagierskant hetzelfde probleem. Dit is een derde neus trouwens.

Ja ik bedoelde 3de neuzen idd. Is het dan niet zo dat er bij jou met de kap dicht, draaiende motor, en stilstaande wagen, warme lucht naar binnen stroomt ?
Als je gaat rijden zou het koeler moeten worden aangezien er dan lucht naar binnen word geperst

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 15 augustus 2014 01:20 PM
  [ # 42 ]

In dat middelste gat hoort inderdaad een rubber. Dit gat dient om de motor met de slinger handmatig te doen draaien.
Ben even gaan kijken hoe de openingen bij mijn auto zijn. En inderdaad, daar is een opening. Maar wel niet zo’n grote als bij jou. Komt er via die openingen niet gewoon koele lucht in het motor gedeelte?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 15 augustus 2014 01:21 PM
  [ # 43 ]

Aan de passagierskant merk je dat probleem niet, geen ventilator. Zit even in de wph te kijken en tot mijn verbazing kun je de gaten zien zitten op de foto’s bij handeling DX 615-2 a.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 augustus 2014 01:56 PM
  [ # 44 ]
SalsaChris schreef:

In dat middelste gat hoort inderdaad een rubber. Dit gat dient om de motor met de slinger handmatig te doen draaien.

Nee, het gat voor de slinger zit achter de nummerplaat. Niet in de bumper.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 15 augustus 2014 03:23 PM
  [ # 45 ]
ijcobar schreef:

En in het midden zit een gat. Naast de luchthappers wat schuim gepropt en gat met tape gedicht en probleem opgelost. Smile

Al gereden en koele lucht gevoeld bij draaiende motor?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook