Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ah, dat verklaart, is moeilijk zichtbaar in het Internetmodelletje
Kan dat met die andere tule ook niet? Draaideeltje met O-ring is vast goedkoper dan zo’n freesdeel met flens
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zeker denkbaar. Je kijkt naar het eerste bedenksel.
Dingen zijn zelden in één keer optimaal.
Eenvoud kost tijd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 17390
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
MiGS schreef:Het is best een uitdaging een spuitgietdeel om te zetten naar alu.
Er zijn bedrijven die ook aluminium spuitgieten, bijvoorbeeld de Aluminium Gieterij Oldenzaal http://www.algietol.nl/. De kosten voor de mal zouden echter een onoverkomelijke barrière kunnen vormen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Klopt, vandaar deze route.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
MiGS schreef:
Kan dat met die andere tule ook niet? Draaideeltje met O-ring is vast goedkoper dan zo’n freesdeel met flens
Om deze reden kan dat daar niet:
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, inderdaad schipperen met ruimte. Waarom wil je direct in die grote holte uitkomen met dat kanaal? Met minder moeite en boorlengte kom je in het brugkanaal uit.
Ik loop maar wat te schieten, wil alleen maar helpen, ik snap dat het makkelijk praten is als je de situatie niet helemaal kent en het originele deel niet in je handen hebt.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dan kom je aan de verkeerde kant van de thermostaat
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik zou alle componenten zoveel mogelijk als draaidelen opzetten. De thules kunnen eenvoudig uit zeskant messing worden gedraaid met een kleine kamer voor de O-ring. Ook kun je de thules eerst haaks op de vlakken zetten voor een eerste ontwerp. De slangen moeten een klein hoekverschil toch kunnen opvangen.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Of standaard slangpilaren met schroefdraad toepassen. Zijn er in heel wat verschillende maten en ook met 45 of 90 hoek….
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Eén dezer dagen gaan één of twee machinefabriekjes er naar kijken en er dingen van vinden.
Dat zijn uiteindelijk de mensen die het dichtst bij de werkelijkheid staan.
Er is nog een waarheid: De kostprijs van een industrieel product neemt toe met het aantal verschillende onderdelen.
Dat betekent dat het gunstiger kan zijn om een iets ingewikkelder ding met meer bewerkingstijd te kiezen als je er een ander onderdeel mee uitspaart. Maar als het daardoor in meer opspanningen moet kan het weer anders uitvallen.
Ik moet zeggen dat ik de vindingrijkheid van tekenaar Martin hoog waardeer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dit onderwerp lijkt qua onderhoud toch wel wat op die van de koelwater pijp, links voor.
Je komt er vroeg of laat mee in aanraking, gepland of ongepland.
Is hier ook een inspectie instructie voor beschikbaar?
Groet Reinier
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Ik realiseer me dat dit topic al heel oud is maar: is dit project ooit afgerond? Ik zit met eenzelfde probleem, thermostaathuis lekt bij mijn C5 2.7 HDi.
Een wat duurzamer variant zou welkom zijn.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Voor zover ik weet is er nooit een alternatief gemaakt. Gewoon een nieuw huis monteren. Advies: maak nog maar één rit met de auto, naar de dichtstbijzijnde garage.
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Iemand ervaringen met het e-bay alternatief?