1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
lekkage voetenbakken
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 14 augustus 2014 10:34 PM

Al een hele tijd last van een ruime hoeveelheid water bij de voetenbakken na een bui. Het is soms niet; dan weer alleen een plas rechts, dan weer links of beide kanten.
De ruimte achter het ruitensproeierreservoir, dubbele ruimte in het binnenspatbord, staat altijd vol water, het is vaker aangekaart dat dit het probleem zou zijn.

De gaten in het binnenspatbord heb ik nu dicht gemaakt, aan de buitenzijde van het binnenspatbord, echter; nog steeds een plas water links en rechts! De dubbele ruimte achter het ruitensproeierreservoir is natuurlijk nu kurkdroog…...........

Wat ik weet hebben veel cxen last van water bij de voetenbakken; deze heb ik ook al heel vaak doorgerot gezien, een bekend probleem dus; meerdere moeten hier last van hebben.
Maar wie heeft een idee??

Het water komt binnen door het gat naast de handel om de motorkap te openen, het stukje tapijt is ook altijd nat; aan de rechterzijde op dezelfde plaats.
Ik geloof ook zeker dat een deel van het water direct in de kokerbalk loopt, niet fijn.

Nu is er al wat eerder over geschreven en komt vooral als mogelijke oorzaak de gaten in de binnenspatborden naar voren; dit is het dus, bij mij, in ieder geval niet.

Raamrubber ligt zeer strak tegen de ruit, ziet er goed(perfect) uit; wellicht toch een lekkage hier?

Wie heeft enig idee??

Gegroet, Juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 augustus 2014 11:13 PM
  [ # 1 ]

Ten eerste werkt het schuim onder de voeten mat als mega spons.
Zelfs als je dat eruit haalt en buiten in de zon legt duurt het nog weken tot het droog is.
Daarom dus alle ingredienten voor rotten eronder.

Als reden voor de lekkage zijn minimaal 3 oorzaken:

1 de raamsponning onder het rubber is rot, haal het raam er maar uit dan zie je het zo.

2 bij de scharnieren van de motorkap loopt het naar binnen, en dan erachter naar binnen.

3 airco afvoer zit verstopt.

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2014 12:09 AM
  [ # 2 ]

Bij mij werd de lekkage mede veroorzaakt door een te dunne voorruit.
Na vervanging door een originele ruit geen water meer binnen.
Origineel is 6 mm dik, de lekkende ruit slechts 4,5 mm.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 augustus 2014 11:23 AM
  [ # 3 ]

Ik heb die lekkage ook gehad. Oorzaak was dat de afwatering van de holle ruimtes tussen de binnen- en buitenschermen verstopt zat. Die afwateringsgaatjes zijn heel klein en verstoppen dus makkelijk met rotzooi. Ze zitten helemaal onderaan (da’s logisch…) de voorschermen, tussen de voorwielen en de deuren.
Als deze gaatjes dicht zitten dan lopen die ruimtes, het is eigenlijk een cascade van ruimtes, helemaal vol en uiteindelijk loopt het over, het interieur in. Bij mijn CX was het daardoor aan de passagierskant zelfs gaan rotten en moest daar een nieuw stuk ingelast worden.

Ik weet niet welke gaten je nu dichtgemaakt hebt, maar het dicht maken van gaten lijkt me niet de juiste oplossing. Je moet juist gaten (die afwateringsgaatjes) openmaken.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 17 augustus 2014 12:57 PM
  [ # 4 ]

De afwateringsgaatjes zaten inderdaad verstopt, aangezien deze erg klein zijn en ik hier gewoon geen water meer in wilde heb ik deze gaten dicht gemaakt.(voorschermen er af en aan de buitenzijde van het binnenscherm dus de gaten dicht gemaakt)
Maar goed; de lekkage is er dus nog steeds aan beide zijden.

De airco afvoer is goed aangesloten en open.

De motorkapscharnieren zoals eerder vermeld; ik zie niet direct hoe het daar naar binnen kan lopen, iemand een idee; via de bouten waar het scharnier mee in het chassis zit lijkt me niet echt het geval.

De voorruit dan, misschien ja; zo te zien zit hij perfect en het rubber ligt strak tegen de ruit, ik zie overigens ook nergens iets van roest hier in de buurt.
Als de raamsponning is doorgerot; loopt het dan die dubbele ruimte in naast de opener van de motorkap?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 17 augustus 2014 01:34 PM
  [ # 5 ]

Dat weet je nooit, want je weet niet wat er rot is.

Ik zou even proberen tussen het rubber en de stijl te kijken.
Als dat niet lukt het raam eruit.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 01:41 PM
  [ # 6 ]

Binnen bekleding eruit.
En met de tuinslang erop.
Heb je geen gat in je wielkuip?
Kant waar het dashboard / Zekeringenkast kastje zit
Achter die steenslag werende laag wil wel eens een gat zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 17 augustus 2014 01:54 PM
  [ # 7 ]

dat begrijp ik; natuurlijk weet ik niet of de sponning rot is; ik heb het er over hoe de omgeving er uit ziet.
Ik zal eens kijken of ik er tussen kan kijken.

Met de tuinslang heb ik in het verleden al eens geprobeerd; niets te zien; het lekt niet altijd, dat is het rare, het is vooral als hij stil staat. Die keer met de tuinslang leverde niets op…

De wielkasten vorige week nog helemaal nagezien; daar zit geen gat nee.(dan zou hij neem ik aan ook niet lekken bij stilstand?)

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 01:57 PM
  [ # 8 ]

Komt het niet langs je deurrubber.
Dit kan ook heel goed.
Anders is toch de hoek bij de scharnieren verdacht.
Vanaf hier loopt het je A stijl in

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 02:06 PM
  [ # 9 ]

De afwateringsgaatjes zaten inderdaad verstopt, aangezien deze erg klein zijn en ik hier gewoon geen water meer in wilde heb ik deze gaten dicht gemaakt.(voorschermen er af en aan de buitenzijde van het binnenscherm dus de gaten dicht gemaakt)

Als je deze gaten dicht hebt gemaakt,dan loop het water altijd naar binnen Wink
Want alle water wat in die hoek komt moet er aan de buitenzijde weer uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 17 augustus 2014 02:10 PM
  [ # 10 ]

Het stukje tapijt achter de opener van de motorkap is bij water binnen altijd flink nat.(andere zijde zelfde kant ook)
Daar zit direct een (fabrieks-af) gat in, op die hoogte is het tapijt nat.
Als enige plek op de bodem zit er helemaal vooraan onder de kokerbalk een doorkomend plekje, recht onder deze ruimte.(dus direct achter het voorwiel)
Mijns inziens stroomt het water dus deels in het interieur en deels in de balk, feit is in ieder geval dat die stukjes tapijt helemaal nat zijn.(ik zie ook heel licht gedroogde watersporen van de plas richting die gaten)

En bij de scharnieren; bedoel je dan de motorkapscharnieren of de deurscharnieren? Er zit boven de deurscharnieren wel wat kit van origine; die wil ik nog eens ‘nakitten’.

De deurrubbers heb ik in hun ‘sponning’ in een dikke laag vaseline gezet en ze toen weer er op gezet.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 17 augustus 2014 02:14 PM
  [ # 11 ]

“Als je deze gaten dicht hebt gemaakt,dan loop het water altijd naar binnen Wink
Want alle water wat in die hoek komt moet er aan de buitenzijde weer uit.
VgF”

Maar hoe zou dat water dan daar moeten komen? Al het water loopt via gootjes of binnenscherm af naar buiten; dan komt het toch niet meer in die dubbele ruimte? Ik volg het even niet…..

Nu is het zo dat als er weer water in staat die ruimte ook echt kurkdroog is; er is geen vocht in geweest…............

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 augustus 2014 02:20 PM
  [ # 12 ]

Het komt dus uit je A stijl .
Als ik je vorige post lees.( post 10)
Dus of ruitrubber of schutbord .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 18 september 2014 10:15 PM
  [ # 13 ]

In een droge periode heb ik de voorruit afgekit; rubber/carrosserie, rubber/glas, rondom. Dat moet in ieder geval waterdicht zijn nu.
En helaas…...........bij een hevige regenbui net ondekt dat er wederom bijna plassen water in de voetenbakken staan!
Het komt, nog steeds, via de openingen in de a stijl binnen, achter het stukje tapijt wat daar op zit.

Ik weet totaal niet meer wat ik nog aan kan pakken om de lekkage te stoppen.
Nog iemand enig idee??

juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 september 2014 10:24 PM
  [ # 14 ]

Als het niet van boven kan komen (de A-stijlen), dan kan het volgens mij alleen nog maar van voren komen, dus de uit de ruimtes tussen de schermen. Nogmaals, ik heb precies dezelfde lekkage gehad.

Heb je gereden tijdens die hevige bui, of stond de auto stil?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 10:32 PM
  [ # 15 ]
Juriaan schreef:

De afwateringsgaatjes zaten inderdaad verstopt, aangezien deze erg klein zijn en ik hier gewoon geen water meer in wilde heb ik deze gaten dicht gemaakt.(voorschermen er af en aan de buitenzijde van het binnenscherm dus de gaten dicht gemaakt)
Maar goed; de lekkage is er dus nog steeds aan beide zijden.

Je wilt hier geen water meer hebben,maar het komt vanaf de binnen kant Wink
Ik had laatst het zelfde ,nieuwe stukken in gemaakt ,gaatjes weer los en lekkage was over.
Wat je nog kunt proberen is ,ter hoogte van je motorkap schanier zitten een aantal “gaten ” in je voorscherm.( die wie jij eraf hebt gehad)
Plak die eens dicht met tape,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook