3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
lekkage voetenbakken
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 september 2014 10:24 AM
  [ # 31 ]

Mijn 22trs liep rechts steeds vol. Dagen naar gezocht.
Bij mij was het de stijl. Zeg rechts van je voeten.
Daar zitten een aantal ronde gaten.
Via die gaten liep het naar binnen. Hoe het daar nu kwam?? Nooit achter gekomen.
Maar dat zat onder de spatborden.

Losslijpen van de spatborden ging te ver.
Ik heb die gaten dicht gemaakt. En vanaf toen droog.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 september 2014 01:21 PM
  [ # 32 ]

Dan denk ik dat bij jou toch het afwateringsgaatje aan die kant dicht zat (zit). Nu voorkom je dat er water in komt. Maar dàt er water in kan komen is ‘by design’. Het moet alleen wel weg kunnen en daarvoor hebben ze een miezerig klein rotgaatje bedacht…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9863
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2014 01:23 PM
  [ # 33 ]

Lekkage is niet erg, als het maar weg kan. Waarom die gaatjes niet wat groter gemaakt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 september 2014 01:31 PM
  [ # 34 ]

Daar kun je alleen bij met een boor als het scherm eraf is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 september 2014 09:38 PM
  [ # 35 ]

heeft iemand misschien een foto van die afwaterings gaatjes?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 september 2014 10:25 PM
  [ # 36 ]

Hoer kun je um zien zitten.
Rechts in de hoek.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 september 2014 10:40 PM
  [ # 38 ]

Aha, daar kom je dus met t scherm erop alleen nog vanuit die motorruimte bij. Via het grote gat.
Ik zal bij mijn cx ook es gaan kijken ofdat ze open zijn. Je komt er vast hoerig bij. Wink

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 19 september 2014 10:50 PM
  [ # 39 ]

Misschien domme vraag, maar heb je een schuifdak?
Zodra de afvoer slangetjes er af rotten rechts en/of links loopt dat volgens mij ook de a stijlen in.
Kan veel water zijn weet ik uit ervaring doordat het in m’n nek belande..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 september 2014 10:58 PM
  [ # 40 ]
Art schreef:

Aha, daar kom je dus met t scherm erop alleen nog vanuit die motorruimte bij. Via het grote gat.
Ik zal bij mijn cx ook es gaan kijken ofdat ze open zijn. Je komt er vast hoerig bij. Wink

Je moet wel effe het vaatje met ruitewisservloestof weghalen en aan de andere kant het hydroliek vaatje.
En bij het ene scherm is het gaatje groter dan bij de ander.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 september 2014 12:20 AM
  [ # 41 ]

Het is dus niet letterlijk “een gaatje”, maar meer een open hoekje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 20 september 2014 07:31 AM
  [ # 42 ]

De gaten aan de binnenzijde dicht maken lijkt me niet direct een goede oplossing; je zult van de lekkage af zijn maar vervolgens stroomt het water je kokerbalk in.
Zelf wil ik dat zeker niet doen; liever al 2 jaar zonder matten en met de spons een groot deel er uit halen als dat alles in de kokerbalk stroomt.
Maar goed; bij mij zijn de gaten aan de buitenkant dicht en nog steeds de lekkage; het kan dus ook zeker via een andere manier in die ruimte komen. (die nu droog blijft en eerst vol water stond)
Heb er geen schuifdak in zitten dus daar kan het niet van komen; misschien toch via de antenne? Het lijkt me dat het dan direct onder de antenne gaat lekken bij een cx.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 september 2014 09:09 AM
  [ # 43 ]

Hoelang duurt het voor er veel water instaat.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 20 september 2014 07:44 PM
  [ # 45 ]

Hoi Frank, daar zijn stevige werken verricht en heel duidelijk! Wat ik zo zie is het misschien mogelijk dat via de ruitensproeier arm toch water in die ruimtes kunnen stromen?

Als het een nacht goed doorregent dan kan er in beide voetenbakken tot wel een dikke centimeter water staan; echt de spons erin en een paar keer uitknijpen om het droog te krijgen.(dan heeft het dus wel lang en veel geregend)

Ik zal in ieder geval die motorkapscharnieren afkitten en die twee gaten waar jij het over had in het buitenspatbord ter hoogte van de motorkapscharnieren afplakken.
Werkt dit nog niet dan zal ik naar het schutbord kijken, je bedoeld de gaten waar ventilatie/kachel en waar de dirvavi en remservo door komt neem ik aan.

Ohw ja; de antenne misschien toch ook maar; jeee; wel een extreem gedoe zeg…......

gegroet, juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook