2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
lekkage voetenbakken
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 10:33 PM
  [ # 16 ]
par eXeMple! schreef:

Als het niet van boven kan komen (de A-stijlen), dan kan het volgens mij alleen nog maar van voren komen, dus de uit de ruimtes tussen de schermen. Nogmaals, ik heb precies dezelfde lekkage gehad.

Heb je gereden tijdens die hevige bui, of stond de auto stil?

Denk bij stilstand tijdens rijden komt daar geen water Wink
Of je wielkuip is verrot.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 september 2014 10:36 PM
  [ # 17 ]

Ja, dat laatste heb ik ook gehad, een gat in de rechterwielkuip. Daar kwam tijdens het rijden ook water naar binnen.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 18 september 2014 10:42 PM
  [ # 18 ]

De gaten die ik in de binnenschermen heb dicht gemaakt(o.a. gat achter ruitensproeier reservoir) hebben hun miniscule originele afwateringsgaatje overigen nog. Dit heb ik open gemaakt en niet dicht gemaakt daar dit zo klein is dat hier van buitenaf geen water in kan komen.
Overigens is dus na een lekkage de ruimte achter het ruitensproeier reservoir kurk droog; die actie is dus wat mij betreft goed geweest.
En met die gaten bij het motorkapscharnier; bedoel je dan gaten in het binnenscherm?

De lekkage is vooral als de auto stil staat; ik heb het idee dat het stukken minder is als ik in een regenbui rijdt.

j.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 10:51 PM
  [ # 19 ]

Nee ik bedoel de gaten wie in je buiten scherm zitten vlak bij de scharnieren.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 september 2014 10:54 PM
  [ # 20 ]

Nog even twee andere mogelijkheden:

Sluit de antennevoet goed af? Daar heb ik met m’n XM lekkage. Daar loopt misschien water via de A-stijlen naar beneden. Al kan dat nooit veel zijn.

Hoe zit het met de ruitenwisser? Ik bedoel waar de as naar binnen gaat. Als daar water naar binnen komt waar blijft dat dan? Loopt dat dan van binnen naar links en rechts weg? Ik weet niet precies hoe die constructie daar is. Frank?

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 18 september 2014 11:00 PM
  [ # 21 ]

Beide interessante reacties! Ik heb de gaten in het voorscherm niet direct voor ogen; ik ga morgen eens kijken en kijken of ik ze af kan tapen!
De afdekdop op de ruitenwisserarm ziet er slecht uit; het plastic heeft veel scheurtjes, ik zou deze ook eens los kunnen halen en wellicht afdichten.

j.
het lukt me alleen niet foto’s bij te voegen via bijlagen….........dan maar zonder!

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 11:11 PM
  [ # 22 ]
par eXeMple! schreef:

Nog even twee andere mogelijkheden:

Sluit de antennevoet goed af? Daar heb ik met m’n XM lekkage. Daar loopt misschien water via de A-stijlen naar beneden. Al kan dat nooit veel zijn.

Hoe zit het met de ruitenwisser? Ik bedoel waar de as naar binnen gaat. Als daar water naar binnen komt waar blijft dat dan? Loopt dat dan van binnen naar links en rechts weg? Ik weet niet precies hoe die constructie daar is. Frank?

Astijl kan niet loopt dood Laughing

En als het via de ruitenwisser as binnenkomt komt het hoger binnen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 18 september 2014 11:14 PM
  [ # 23 ]

hier twee foto’s van een binnenscherm, niet van mijn auto overigens. Deze gaten zijn bij mijn auto dicht, er stond na regen altijd water in, bij deze cx is zelfs de bodem doorgerot van de holle ruimte.(bij mijn wagen niet aan de hand)

Afbeelding Bijlagen
binnenschrm vr cx.jpgbinnenschrm vr cx1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 11:22 PM
  [ # 24 ]

Laatste suggestie
Anders mag je langs komen en zorg ik er voor dat het dicht word.

Heb je het vlakke gedeelte al bekeken van je schutbord?
Plak die maar eens opnieuw dicht,denk dat je dan het probleem te pakken hebt.
Want het komt binnen via je handel van de motorkap.
En die komt door het vlakke gedeelte.
Er zitten daar grote gaten origineel .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 18 september 2014 11:41 PM
  [ # 25 ]

Hallo Frank, ik kan even je foto niet plaatsen; dat lijkt wel de accubak?
En welk vlakke deel van het schutbord moet ik dichtplakken; heb je toevallig een foto?

juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 11:48 PM
  [ # 26 ]

Het deel op de foto zit boven je dashboard kastje,hier is het rechter binnen verwijderd.
Haal je reserve wiel maar eens weg,dan zie een stuk van het vlakke gedeelte van het schutbord.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 18 september 2014 11:52 PM
  [ # 27 ]

Ik ga mogen eens kijken onder de kap!

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 september 2014 11:53 PM
  [ # 28 ]

Het deel op de foto zit boven je dashboard kastje,hier is het rechter binnen verwijderd.
Haal je reserve wiel maar eens weg,dan zie een stuk van het vlakke gedeelte van het schutbord.
Als je goed kijkt kun je het hier van links naar rechts zien.( hier is het rechter binnenscherm verwijderd)


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Bridget
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 23-11-2008

- Xantia 1.8i X
- CX 25 GTI Turbo
- CX 20 RE
- CX 22 TRS
Gepost: 19 september 2014 01:38 AM
  [ # 29 ]

Hoi Juriaan
Nu zijn er al vele mogelijke oorzaken aangedragen voor de lekkage. Toch leek het me goed ook nog even te reageren.
Aangezien je het waterprobleem zowel links als rechts hebt en water bij de bekleding naast de handel om je motorkap te openen, lijkt het me toch dat je water ergens langs het schutbord in de motorruimte naar beneden loopt. De meest voor de hand liggende locatie van de oorzaak is al meerdere keren genoemd zie ik: de motorkapscharnieren. Om precies te zijn de bouten waarmee de motorkapscharnieren in de koets geschroefd zijn.

Een lekkage bij de motorkapscharnier kun je heel eenvoudig te verhelpen: een bout los draaien, kit aan het schroefdraad doen en er weer indraaien. Dit moet je natuurlijk bij alle vier de bouten doen. Kost weinig tijd, wees verstandig doe dit!

Een lek via het schroefdraad van de bevestiging van de motorkapscharnieren is moeilijk te zien. Maar er zou na het bewerken van de auto met de tuinslang een druppel water aan de onderkant van een bout kunnen hangen. Je zou eventueel even met een lampje op de onderzijden van de bouten kunnen schijnen om het beter te kunnen bekijken.

Eigenlijk heeft erikkuiper al aangegeven dat het de motorkapscharnieren kunnen zijn, maar ik zie geen reactie dat je hier naar gekeken hebt. Let op goed op de opmerking van erikkuiper over ‘mega spons’ en doe er wat mee, anders rot je CX voetenbak van binnenuit weg.

Mijn Citroënforum foto’s (niet veel): http://www.mijnalbum.nl/Album=SRLEZ8DL

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 19 september 2014 08:56 AM
  [ # 30 ]

Dat is een goede opmerking en iets wat ik zeker ga doen, en nog eens snel uit te voeren!  Smile
Dank voor je reactie!

juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook