9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6469
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 juni 2015 04:22 PM
  [ # 121 ]

Hm te snel geweest. Je kunt inderdaad alleen obstakels vermijden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
canoird
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-04-2010

Gepost: 09 juni 2015 04:37 PM
  [ # 122 ]

Ja en daar heb ik in principe geen navigatie voor nodig tongue rolleye

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 juni 2015 11:01 PM
  [ # 123 ]

Ik kon het ook niet vinden. Was inderdaad best een goede optie geweest.

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 10 juni 2015 08:19 PM
  [ # 124 ]
canoird schreef:

... Ook de afgelopen week weer een adres dat niet gevonden werd. De Gramsbergerweg in Hardenberg lijkt met toch niet een weg die net is aagelegd ...

Carolien

Aangezien de Gramsbergerweg in Hardenberg bekend terrein voor mij is, heb ik het ook even geprobeerd. Ik kan de straat wel gewoon invoeren in mijn Cactus. De selectie gaat echter wel iets anders dan normaal, heb ik gemerkt. Normaal begin je een straatnaam in te typen en geeft de software na een aantal karakters een voorstel, meestal de juiste, waarna je tikt op bevestigen. Bij de Gramsbergerweg (en misschien ook wel bij soortgelijke “onvindbare” straatnamen) geeft de software na een aantal karakters alleen de term “Gramsberger” weer en niet meer dan dat. Je kunt dan ook niets meer intypen. Als je dan echter tikt op bevestigen, krijg je nog weer een apart lijstje te zien met namen als Gramsbergerweg, Gramsbergerhof, Gramsbergerstate etc. etc. Hierin kun je dan gewoon je gewenste straatnaam selecteren en dan werkt de navigatie zoals het hoort.

Ik heb wel de nieuwste versie kaarten (v105.11), maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt, aangezien je terecht aangaf dat de Gramsbergerweg al jaaaaren oud is ...

Update ging trouwens prima, zowel de kaarten als de risicozones. De kaartupdate kost alleen wel de nodige tijd. Aangezien het met draaiende motor moet gebeuren, heb ik dat tijdens mijn woon-werkverkeer gedaan, ging prima.

Profiel  
 
canoird
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-04-2010

Gepost: 11 juni 2015 11:24 AM
  [ # 125 ]

Naar aanleiding van het vorige bericht vanochtend nogmaals geprobeerd dit adres erin te zetten. Helaas, na Gramsberge houdt het op, ik kan dan nergens meer op klikken. Bevestigen is niet actief en ook lijst (wat ergens rechts in beeld staat) is niet actief. Met deze navigatie zal ik dus niet op de Gramsbergerweg komen.
Gelukkig heb ik tegenwoordig standaard mijn ouwe, trouwe Tomtom bij me die me tot nu toe wel overal brengt waar ik zijn wil en dan ook nog eens op de manier waarop ik daar verkies te komen. Soms dus zonder snelwegen, die gebruik ik wel als ik ergens heen moet.
Ik ga binnenkort wel eens even klagen bij mijn dealer. Moet ook nog achter die achteruitrijcamera aan dus ik maak nu maar een lijstje met ongemakken.

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 11 juni 2015 03:54 PM
  [ # 126 ]

gisteren de grote dag,ik kreeg een gratis update naar versie 2015-1
na 2 uur was de update gelukt en ik zette bij de dealer mijn huisadres in de navigatie.
tot mijn verbazing kwam ik toch weer in Hoek terecht 6.3 km verwijderd van mijn woonplaats.
ik heb intussen veel onderzoek gedaan en kwam tot de volgende conclusive,

het gaat steeds mis als een straatnaam binnen een gemeente meerdere keren voorkomt.
als je in de kern(bij mij terneuzen) woont en de straatnaam komt in 1 van de omliggende dorpen ook voor dan kom je altijd in een omliggend dorp terecht .dus dorpen die onder de gemeente vallen.

ik heb nu tientallen van zulke dingen bekeken en het gaat steeds mis .
zijn er mensen met versie 2014-2 of 2015-1 die dezelfde navigatie hebben willen die het misschien ook eens testen?
kijk of er binnen uw gemeente dezelfde straatnamen voorkomen en probeer dan naar de kern te navigeren.
bijvoorbeeld nieuwstraat in Middelburg deze straat is ook in arnemuiden (gemeente Middelburg)
ik krijg dan de keuze uit nieuwstraat Middelburg en nieuwstraat arnemuiden,in beide gevallen kom ik in arnemuiden uit ipv Middelburg.ik hoop dat er mensen zij die het gaan uitproberen want ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 juni 2015 07:38 PM
  [ # 127 ]

Kan er niet op postcode genavigeerd worden? En als er meerdere straten zijn, dan moet de navigatie aangeven dat er meerdere straten zijn, en dan kies je zelf de goede….....

Bij de portable Garmin heb je eerst een query toetsenbord, maar als je omschakeld naar cijfers kan je de postcode intikken. Kan dit hier niet?

Ik heb geen C4 navigatie, maar dit lijkt me wel logischer.

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 11 juni 2015 08:46 PM
  [ # 128 ]
koos z schreef:

gisteren de grote dag,ik kreeg een gratis update naar versie 2015-1
na 2 uur was de update gelukt en ik zette bij de dealer mijn huisadres in de navigatie.
tot mijn verbazing kwam ik toch weer in Hoek terecht 6.3 km verwijderd van mijn woonplaats.
ik heb intussen veel onderzoek gedaan en kwam tot de volgende conclusive,

het gaat steeds mis als een straatnaam binnen een gemeente meerdere keren voorkomt.
als je in de kern(bij mij terneuzen) woont en de straatnaam komt in 1 van de omliggende dorpen ook voor dan kom je altijd in een omliggend dorp terecht .dus dorpen die onder de gemeente vallen.

ik heb nu tientallen van zulke dingen bekeken en het gaat steeds mis .
zijn er mensen met versie 2014-2 of 2015-1 die dezelfde navigatie hebben willen die het misschien ook eens testen?
kijk of er binnen uw gemeente dezelfde straatnamen voorkomen en probeer dan naar de kern te navigeren.
bijvoorbeeld nieuwstraat in Middelburg deze straat is ook in arnemuiden (gemeente Middelburg)
ik krijg dan de keuze uit nieuwstraat Middelburg en nieuwstraat arnemuiden,in beide gevallen kom ik in arnemuiden uit ipv Middelburg.ik hoop dat er mensen zij die het gaan uitproberen want ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Koos Z ik kan je verhaal bevestigen. Moest onlangs naar het Oranjeplein in Goirle en kwam terecht op het Oranjeplein in Riel, een dorpje, dat zowat tegen Goirle aanligt en deel uitmaakt van die gemeente. Heb van alles geprobeerd, maar werd via de GPS nooit naar mijn bestemming geleid, hoewel ik wel Goirle had geprogrammeerd en het systeem die bestemming herkende. Rare afwijking…

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 11 juni 2015 11:38 PM
  [ # 129 ]

inderdaad er kan niet op postcode genavigeerd worden,dat is nog zo een tekortkoming van dit system.
in inderdaad als ik wil navigeren naar mijn huisadres (Azaleastraat 10 Terneuzen) dan krijg ik de keuze mogelijkheid naar Azaleastraat in Terneuzen of naar Azaleastraat in Hoek ,echter beide keuzes sturen mij naar Azaleastraat in hoek en dat is 6,3 KM van mijn woning.
ik zag ook dat nog iemand zo een zelfde problem was tegen gekomen ,er moeten nog veel meer mensen zijn met dit probleem want alle citroens vanaf September 2014 tot heden en uitgerust met emyway touchscreen en versie 2014-2 of 2015-1 hebben zullen dezelfde problemen hebben.

test het maar ,ik hoor het graag.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 11 juni 2015 11:56 PM
  [ # 130 ]
hoeksepeet schreef:

Navigatie zou eigenlijk gewoon van de telefoon geplukt moeten worden. Dus software extern en hardware in de auto.

À la het systeem in de Opel Adam en de nieuwe Opel Corsa dus?

Profiel  
 
interron
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 06-01-2015

Gepost: 12 juni 2015 01:37 AM
  [ # 131 ]

Navigeren naar een postcode werkt half; je kunt gewoon een postcode invoeren (onder het achterlijke ABC.. scherm kun je cijfers invoeren en daarna de 2 letters van de postcode en vervolgens….. kun je GEEN huisnummer invoeren!
Nou zal dat bij recht-toe-recht-aan straten niet zo’n probleem zijn, maar waar ik woon (1 groot woonerf met straten die alle kanten uitwaaieren) schiet je er niet veel mee op.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 12 juni 2015 07:38 AM
  [ # 132 ]

Niro+

Ja, maar dan sneller.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6469
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 juni 2015 02:13 PM
  [ # 133 ]

Is de verkeersinfo ook zo in te stellen dat je alleen de files op de gekozen route krijgt en niet de verkeersinformatie voor half Nederland hoeft te ondergaan…? Ik zie alleen een mogelijkheid om info binnen een bepaalde straal (20, 50 km) te krijgen, maar ik heb het maar helemaal uitgezet, ik werd er knettegek van om steeds weer een nieuwe melding van een ‘incident’ op een totaal irrelevante weg te moeten wegklikken.

En hoe werkt het als ik flitspalen o.i.d. in het systeem wil? Kwestie van downloaden op een usb stick en in de usb poort prikken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 juni 2015 04:13 PM
  [ # 134 ]
interron schreef:

Navigeren naar een postcode werkt half; je kunt gewoon een postcode invoeren (onder het achterlijke ABC.. scherm kun je cijfers invoeren en daarna de 2 letters van de postcode en vervolgens….. kun je GEEN huisnummer invoeren!
Nou zal dat bij recht-toe-recht-aan straten niet zo’n probleem zijn, maar waar ik woon (1 groot woonerf met straten die alle kanten uitwaaieren) schiet je er niet veel mee op.

Maar dan is de nav. wel nauwkeuriger dan een straatnaam…..... want nu sta je wel in de straat! Volgens mij is dat de bedoeling van de navigatie.

Let wel, ik vind dat wel gemeld moet worden! Dit is duidelijk een tekortkoming en gewoon te fixen met een update!

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 12 juni 2015 09:57 PM
  [ # 135 ]

@ canoird/Carolien

Vreemd dat het niet werkt, geen idee waar het dan aan zou kunnen liggen. Misschien een verschil in firmware? Mijn Cactus is van november 2014, onderstaand een paar foto’s van de softwareversie van mijn systeem. Ik denk dat de meeste Cactussen (Cactii?) hier op het forum deze versie hebben, maar misschien heb je hier nog iets aan ...

Profiel  
 
 
9 van de 18
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook