11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 19 juni 2015 11:30 AM
  [ # 151 ]

Is dit hetzelfde systeem als wat in de MY15 van de Grand C4 Picasso zit?

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 19 juni 2015 12:59 PM
  [ # 152 ]

ik weet het niet of het hetzelfde system is.
ik heb emyway met touchscreen ,zie foto s op pagina 10.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 juni 2015 03:41 PM
  [ # 153 ]
Longhill schreef:
koos z schreef:

gisteren de grote dag,ik kreeg een gratis update naar versie 2015-1
na 2 uur was de update gelukt en ik zette bij de dealer mijn huisadres in de navigatie.
tot mijn verbazing kwam ik toch weer in Hoek terecht 6.3 km verwijderd van mijn woonplaats.
ik heb intussen veel onderzoek gedaan en kwam tot de volgende conclusive,

het gaat steeds mis als een straatnaam binnen een gemeente meerdere keren voorkomt.
als je in de kern(bij mij terneuzen) woont en de straatnaam komt in 1 van de omliggende dorpen ook voor dan kom je altijd in een omliggend dorp terecht .dus dorpen die onder de gemeente vallen.

ik heb nu tientallen van zulke dingen bekeken en het gaat steeds mis .
zijn er mensen met versie 2014-2 of 2015-1 die dezelfde navigatie hebben willen die het misschien ook eens testen?
kijk of er binnen uw gemeente dezelfde straatnamen voorkomen en probeer dan naar de kern te navigeren.
bijvoorbeeld nieuwstraat in Middelburg deze straat is ook in arnemuiden (gemeente Middelburg)
ik krijg dan de keuze uit nieuwstraat Middelburg en nieuwstraat arnemuiden,in beide gevallen kom ik in arnemuiden uit ipv Middelburg.ik hoop dat er mensen zij die het gaan uitproberen want ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Koos Z ik kan je verhaal bevestigen. Moest onlangs naar het Oranjeplein in Goirle en kwam terecht op het Oranjeplein in Riel, een dorpje, dat zowat tegen Goirle aanligt en deel uitmaakt van die gemeente. Heb van alles geprobeerd, maar werd via de GPS nooit naar mijn bestemming geleid, hoewel ik wel Goirle had geprogrammeerd en het systeem die bestemming herkende. Rare afwijking…

Ik heb dit eergisteren ook ervaren. Ik moest naar de Hogeweg in Zaltbommel, keurig ingesteld (plaats,  straatnaam en huisnummer) maar werd doodleuk naar de Hogeweg in Gameren gestuurd (dorp een eindje verderop).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Markplaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 02-06-2015

Gepost: 25 juni 2015 04:26 PM
  [ # 154 ]

Zo is mij opgevallen dat bij mij aan het eind van de straat nog een benzinestation wordt aangegeven. Deze is geloof ik al minimaal 10 jaar en misschien zelfs wel 20 jaar geleden weggehaald….

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 25 juni 2015 05:22 PM
  [ # 155 ]

inderdaad mulder het zijn heel geode auto s,maar de navigatie daar deugt niets van.
ik hoor van steeds meer mensen die dezelfde fouten tegenkomen als ik,het is een softwarefout die bij iedereen die dit system heft aanwezig is,dus niet alleen mijn auto maar alle Peugeots en citroens en weet ik hoeveel nog meer die dit system hebben ervaren deze fouten.
niet alleen bij mij in zeeland maar door heel Nederland en waarschijnlijk dus heel Europa.
ik vang wat berichten op dat citroen een nieuw navigatie systeem gaat testen om eventueel het aanwezige systeem te varvangen.
deze week reed ik van terneuzen naar hulst,ik kom dan voorbij zaamslag,nu ligt er al 15 jaar een rondweg om zaamslag heen maar de navigatie liet mij van de rondweg afrijden door het dorp zaamslag en daarna weer terug de rondweg op .het system kent de rondweg wel dus ik snap er echt niets meer van.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 juni 2015 05:30 PM
  [ # 156 ]

Haha die quote heeft betrekking op de CX. Daar kun je vanalles van vinden maar er zit in ieder geval géén slecht navigatiesysteem in.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Kr=
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-2015

Gepost: 13 juli 2015 02:28 PM
  [ # 157 ]

Heeft een van jullie toevallig al ervaring met het toevoegen van (DKV) POI’s in het navigatiesysteem van de Cactus?
Welke formaten (ASC, CSV, GPX) worden ondersteund? Ik kan er niet veel over vinden behalve dat de handleiding laat zien dat er een optie voor is.
Ik heb net de verschillende formaten op de root van een USB stick gezet. Straks eens kijken of dat werkt.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 juli 2015 02:42 PM
  [ # 158 ]

Vraagje. Ik heb de flitsers geinstalleerd. In Frankrijk is dit niet toegestaan. Hoe kun je deze optie tijdelijk verwijderen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 13 juli 2015 06:45 PM
  [ # 159 ]

Mediapark in Hilversum…. Nooit van gehoord. Niet op postcode en al helemaal niet op straatnaam…

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 13 juli 2015 07:14 PM
  [ # 160 ]

Iemand al geprobeerd om in plaats van de straatnaam en nummer de gps gegevens (dus breedte en lengte graden in graden, minuten en seconden) in te voeren? Wij rijden momenteel door zweden en Noorwegen (met de Cactus)en hebben van alle adressen de gps gegevens ingevoerd. Tot nu zijn we overal zonder problemen aangekomen.

Profiel  
 
Polder369
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 14 juli 2015 11:40 AM
  [ # 161 ]

Na de vele negatieve opmerkingen over (de actualiteit van) de navigatie, ook op buitenlandse fora, besloot ik niet de Shine maar de Feel uitvoering te kiezen. Ik had nog een prima Garmin-toestel met Lifetime updates, dus daar moest ik een leuk plekje voor bedenken. Aan de voorruit is lelijk en erg opvallend. Op het dashboard vond ik ook niet mooi en nog steeds te opvallend. Daarom heb ik zelf een hulpstukje gefabriceerd waarmee de Garmin onder het touchscreen hangt gedeeltelijk voor de ventilatieroosters. Zie de foto. Het hulpstukje bestaat uit een stukje ronde stok, een plankje,
een paar schroeven, pijpisolatie en wat zwart plakplastic (zwarte verf kan ook). Zo valt de navi van buitenaf bijna niet op, zeker niet als je er een zwart hoesje overheen doet wanneer je de auto ergens op straat parkeert. Deze constructie zit klem in de ronde ruimte tussen touchscreen en ventilatieroosters.

Kosten nul euro want alles is gemaakt van “afvalmateriaal”.

Afbeelding Bijlagen
gps-houder-1.jpggps-houder-3.jpggps-houder-2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

nice day

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 15 juli 2015 11:29 PM
  [ # 162 ]
Polder369 schreef:

Na de vele negatieve opmerkingen over (de actualiteit van) de navigatie, ook op buitenlandse fora, besloot ik niet de Shine maar de Feel uitvoering te kiezen.

Grappig, dat was ook precies dezelfde overweging voor mij om voor de Feel te gaan en met diverse opties weer op het niveau van de Shine te gaan zitten (maar dan zonder die vreselijke HERE-navigatie). Had alleen zelf nog geen navigatie, dus ben voor de TomTom 500 in de raamstijl gegaan.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 juli 2015 05:30 PM
  [ # 163 ]

Goh ohh zat ik op TomTom automotive te kijken blijkt dat ze het systeem gebruiken in de Renault… en nu weet ik niet wat usability ranking is, maar die hebben ze wel gewonnen… Wink

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 juli 2015 05:39 PM
  [ # 164 ]
Markplaat schreef:

Zo is mij opgevallen dat bij mij aan het eind van de straat nog een benzinestation wordt aangegeven. Deze is geloof ik al minimaal 10 jaar en misschien zelfs wel 20 jaar geleden weggehaald….

Die dingen als tankstation kan je Here navigation niet aanrekenen. Als en nooit een melding gemaakt wordt dat die verdwenen is blijft hij erop staan… maar het is wel knullig als je benzine nodig hebt en er dan geen bezinepomp aanwezig is. Alle navigatie leveranciers hebben een link waar je onvolkomenheden kan melden. Heb ik ook bij Garmin gedaan, omdat een weg niet digitaal door liep terwijl je gewoon door kon rijden. Is inmiddels aangepast Smile

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 22 juli 2015 10:56 PM
  [ # 165 ]

Mediaparkt Hilversum… Had de navi nog nooit van gehoord. Niet op straatnaam. Niet op POI. Niet op eerste of 2de letter of postcode.

We zijn er zonder navi gekomen. Maak me er ook verder niet druk om maar op vakantie gaat de kaart én de TOMTOM mee. Smile

Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook