12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 juli 2015 10:06 AM
  [ # 166 ]
Kleintje schreef:

Mediaparkt Hilversum… Had de navi nog nooit van gehoord. Niet op straatnaam. Niet op POI. Niet op eerste of 2de letter of postcode.

Dit is wel een fout waar de kaartenproducent zich voor zou moeten schamen!
Ik zou een lijstje in de auto leggen met wezenlijke dingen zoals hierboven genoemd. En met een hele lijst kan je een klacht onderbouwen bij Citroen, die het weer kan aankaarten bij Here. Hoe meer mensen echte kaartfouten in de kaarten melden hoe beter! Navigatiefouten C4 draadje misschien cheese

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 24 juli 2015 04:38 PM
  [ # 167 ]

Weet iemand welke kaarten er standaard in het systeem zitten? Ik krijg as dinsdag mijn Cactus BLlue HDI 100 Bussines en ga donderdag via Duitsland en Oostenrijk naar Hongarije.
Evt kan ik nog wel een losse satnav meenemen, maar als de juiste kaarten aan boord zijn, hoef ik wat dat betreft niets te regelen. Papieren kaarten gaan sowieso mee voor overzicht en planning.

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
al7181
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 11-06-2015

Gepost: 26 juli 2015 11:24 AM
  [ # 168 ]

Hallo Baska,

Ik rijd zelf sinds vorige week in een Cactus business plus. De volgende landen zijn bij mij aanwezig in de navigatie:

Route naar Budapest:

Goede reis!

Ronald.

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 26 juli 2015 11:31 AM
  [ # 169 ]

Top! Ik hoop dat de navigatie het in het buitenland beter doet dan (blijkbaar) in Nederland. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat ik in dit topic lees, lijkt het probleem in Nederland vooral in de gemeenteaanduiding te zitten (gemeente is anders dan plaatsnaam).
Ik heb goede ervaringen met Here Navigation op m’n android (Open Map systeem) waarbij je wel de GPS van je telefoon gebruikt, maar geen internet (en dus roaming) nodig hebt zoals wel bij Google Maps.

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 26 juli 2015 11:56 PM
  [ # 170 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]


De gemeenteaanduiding is inderdaad het probleem. Oranjeplein in Goirle leidt naar Oranjeplein in Riel bijvoorbeeld. Goirle en Riel behoren tot dezelfde gemeente; dat onderscheid maakt de Cactus-navigatie niet. Zelf ben ik regelmatig in Frankrijk en heb daar nooit dit soort fouten meegemaakt. Maar in La France heeft ieder gehucht zijn eigen grenzen, dus…alles klopt. Als je de kortste route programmeert leidt de navigatie je zelfs over zanderige bospaden, dus er is een zeer gedetailleerde kaart aan boord. Heb er verder eigenlijk geen problemen mee en vind dit allemaal niet zo’n punt. Ben vooral al ruim een half jaar een zeer tevreden Cactus-rijder. Wat een geweldige auto, echt premium voor dat segment en WAT een bedieningsgemak, kwaliteit, comfort en uitstraling, je bent gewoon een bezienswaardigheid en route, zelfs in Frankrijk!

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 27 juli 2015 12:04 AM
  [ # 171 ]

Dan hoop ik dat dat in Duitsland, Oostenrijk en Hongarije ook zo is met gemeenten en grenzen van plaatsen Smile
Toch maar de backup van de telefoon met navigatie en papieren kaarten bij de hand houden!

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 27 juli 2015 12:27 AM
  [ # 172 ]

Goeie reis, Baska, en het is inderdaad verstandig nooit blind te varen op een navigatiesysteem. Ben benieuwd of het allemaal goed gegaan is. Zie je reactie wel tzt Wink

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 27 juli 2015 12:45 AM
  [ # 173 ]

Sowieso wel spannend. Dinsdag de nieuwe Cactus ophalen (Olive Brown met zwarte bumps) en dan donderdag meteen ermee op vakantie. Beetje kort dag om de auto goed te leren kennen, maar ach, met alle verhalen hier als echte Cruiser zal dat wel loslopen.

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 27 juli 2015 07:43 AM
  [ # 174 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]


Veel geluk ermee!! En fijne vakanties .

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 27 juli 2015 10:57 AM
  [ # 175 ]

Ik heb het al eerder gemeld, voer de lengte en breedte graden in van je bestemming. Dan kom je er zonder problemen.
Wij hebben in Noorwegen en zweden steeds de graden minuten en seconden van onze bestemmingen in gevoerd en kwamen zonder problemen aan.

Ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt behalve een splinternieuwe tolweg in Noorwegen waar we per ongeluk opreden die de navigatie niet kende. Scheelde wel een half uur reistijd trouwens.

Profiel  
 
Fransz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 11 augustus 2015 08:31 PM
  [ # 176 ]

L.S.

Afgelopen weekend (7-8 aug) was de A44 afgesloten.
Dan kom je niet op je bestemming met een cactus navigatie, wel met een TomTom.
Daarin kun je namelijk wel aangeven dat je niet via de A44 wilt rijden.
 
Wat blijkt, de zuignap van mijn TomTom past precies op het linker ventilatiehuis.
Goed aangekomen.

MvG,
Fransz

Afbeelding Bijlagen
TomTom.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 augustus 2015 01:03 PM
  [ # 177 ]
Baska schreef:

Sowieso wel spannend. Dinsdag de nieuwe Cactus ophalen (Olive Brown met zwarte bumps) en dan donderdag meteen ermee op vakantie. Beetje kort dag om de auto goed te leren kennen, maar ach, met alle verhalen hier als echte Cruiser zal dat wel loslopen.

Als alles nieuw is, is het misschien wel een voordeel. Wordt een “ontdekkingsreis”  Laughing

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 13 augustus 2015 10:39 PM
  [ # 178 ]

Net terug uit Hongarije. Heerlijke ritten met de Cactus gehad! Bijna 4.000 km gereden en slechts één “dingetje” gehad, nl dat opeens de waarschuwing ‘bandenspanning’ ging branden (en dat met gloednieuwe, volgepompte banden) na 500 km. Een reset gedaan en daarna niet meer gezien.

En dan de navigatie. Uitstekend voor de lange ritten op de Autobahn door Duitsland, Oostenrijk en Hongarije. Eenmaal keurig om een blokkade heen geloodst (door wat kleine dorpjes heen weer terug naar de A3). Alleen in Hongarije wilde de navigatie me per se via een pont over het Balatonmeer laten rijden terwijl ik het meer om wilde. Dus “veerpont” uitgezet, maar dat hielp niet! Dus even een dorpje weg van de pont ingevoerd en daarna de eindbestemming en dat ging prima.
Ook kleine dorpjes en PoI’s deed hij goed, blijkbaar geen gemeentelijke herindeling in die landen Wink

Opvallend weinig Cactii gezien onderweg. Heen twee (beiden Nederlands) en terug één in Nürnberg (Duits) en één Nederlands. Toeval? Of is de Cactus populairder in NL dan in Du?

Afbeelding Bijlagen
Cactii in Nurnberg.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 14 augustus 2015 07:00 PM
  [ # 179 ]

Zit nu op de boot vanaf Dover. Hele reis geen enkel probleem gehad met de navigatie. Ook navigeren op postcode in GB ging prima.

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 22 augustus 2015 09:56 AM
  [ # 180 ]

ik zie dat er mensen zijn die de gps gegevens in de navigatie zetten,mijn vraag is hoe kom je van een bepaald adres aan de gps gegevens ?
tevens zie ik dat er genavigeerd wordt op postcode,ik heb dat ook geprobeerd maar de cijfers gaan goed maar ik kan maar 1 letter van de postcode toevoegen .

Profiel  
 
 
12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook