5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 04 februari 2015 07:40 PM
  [ # 61 ]

ik heb het geprobeerd met huidige positie opslaan voor mijn huis.
als ik nu naar huis navigeer zit het systeem er 400 meter naast.
ook de flitspalen zijn verouderd,ik wordt gewaarschuwd voor palen die al 4 jaar zijn verwijderd.

weet iemand hoe ik met een citroen cactus moet navigeren met contacten uit mijn iPhone?,dat lukt ook al niet
de teller voor verkeerde straten in de gemeente terneuzen staat intussen op 21.
dus 21 keer stuurt de navigatie mij wel naar de juiste straat binnen de gemeente maar naar een verkeerd dorp.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 februari 2015 09:21 PM
  [ # 62 ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de ontvanger zit van het GPS systeem? Er moet toch een oorzaak zijn voor zo’n grote miswijzing…..

Hoe werkt de navigatie eigenlijk, niet op postcode? En gaat het dan ook fout. Een Garmin kan ook op 2 manieren navigeren. Heb ook nergens een handleiding kunnen vinden over het nav-systeem van de Cactus.

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 04 februari 2015 10:01 PM
  [ # 63 ]

Ik heb geen idee waar de gps ontvanger zit,en nee navigeren op postcode is helaas niet mogelijk.
Eigenlijk is deze navigatie zo slecht dat je beter navigatie op je telefoon kan zetten.
Ik heb intussen citroen nederland gevraagd tijdelijk een werkende navigatie ter hand te stellen,maar die vraag is blijkbaar te moeilijk want ik krijg er niet eens antwoord op.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 februari 2015 09:26 AM
  [ # 64 ]
Rene E schreef:

Dat de pijl 100 of 200meter naast de weg zat heb ik ook al een keer gehad in Apeldoorn, het was toen volkomen onduidelijk waar ik heen moest. Heb nu extra de tom tom in de auto liggen voor het geval ik een adres weer niet kan vinden.
Kaart update zou dus welkom zijn. (gratis)

Ik rij al sinds 2002 met een portable navigatie motor/auto, en in de beginperiode werden alle apparaten als je ze registreerde voorzien van een gratis 1e update. Daarna was het elk jaar gewoon €112,= betalen, dus dat deed je dan om de 2 jaar.

Een update lijkt me niet meer dan logisch als je nagaat hoe lang het duurt voordat de auto bij de consument is, terwijl de navigatie door de fabrikant allang van tevoren besteld is…..... Dus de kaarten die erin zitten zijn zeker 3 tot 6 maanden oud.

Ik weet wel dat er soms problemen zijn m.b.t. die nieuwe (betere) warmte-werende ruiten, die het signaal kunnen belemmeren. Daarom vroeg ik me af waar de zender van het apparaat zit.
Als de ontvanger in het vierkante scherm is ingebouwd, en die staat het aardig ver van de ruit af, dan kan ik me indenken dat het apparaat moeite heeft het signaal op te pakken. Daardoor wordt de “fix” plaatsbepaling door de GPS erg beïnvloed. Dit wordt vaak opgelost door een externe antenne.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 februari 2015 09:27 AM
  [ # 65 ]

Bijzonder, ik herken deze problemen totaal niet.

M.b.t. flitspalen: dit is neem ik aan iets wat je zelf later hebt toegevoegd? Bij mij zitten er nl. helemaal geen flitspalen in.

Tip voor Android gebruikers die navigatie op de telefoon willen: Here. Daarmee kun je zonder 3G te gebruiken navigeren, omdat je kaarten kunt downloaden (per land/regio). Werkt ideaal.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 05 februari 2015 10:13 AM
  [ # 66 ]
TRSarno schreef:

Daarom vroeg ik me af waar de zender van het apparaat zit.

De GPS ontvanger zit in de voet van de antenne, dus bovenop het dak.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 05 februari 2015 10:43 AM
  [ # 67 ]

de flitspalen heb ik inderdaad zelf toegevoegd, zijn gewoon bij citroen te downloaden.
bij mijn vorige auto c3 Picasso had ik ook zelf flitspalen toegevoegd en die waren wel up to date .

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 11 februari 2015 06:25 PM
  [ # 68 ]

het probleem met de navigatie van mijn cactus lijkt opgelost,althans de oorzaak lijkt bekend ,want opgelost is het pas als er een nieuwe update is en dat gaat minimaal tot juni duren.
mijn dealer heft onderzoek gedaan bij alle nieuwe citroens in de showroom, en wat blijkt bij alle nieuwe citroens waarbij versie 2014-2 van de navigatie geinstalleerd is zitten precise dezelfde fouten.
bij iets oudere citroens (ongeveer 1/2 jaar ouder )is versie 2014-1 geinstalleerd en daar zitten de fouten niet in, deze versie werkt goed.de dealer zegt nu terecht dat de fouten dus in de kaartupdate van HERE zitten.
ik heb de dealer dus gevraagd om een tijdelijke downgrade naar versie 2014-1,maar de dealer zegt dat dat niet kan omdat zij deze versie niet meer hebben en omdat de kaartleverancier HERE deze vorige versie niet wil leveren.ik geloof dat niet,er moet wel een back-up zijn van versie 2014-1.
ik moet dus minimaal tot juni wachten op een update .
wat een ge-emmer 2 wereldconcerns die zo een klein probleem niet willen oplossen en elkaar schijnbaar de schuld geven.de koper van een nieuwe auto wordt er de dupe van.
als er nog mensen zijn die een nieuwe auto willen kopen met een goed werkende navigatie,ik zeg het niet maar doe hier je voordeel mee en denk er goed over na voor je beslist.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 februari 2015 08:05 PM
  [ # 69 ]
koos z schreef:

mijn dealer heft onderzoek gedaan bij alle nieuwe citroens in de showroom, en wat blijkt bij alle nieuwe citroens waarbij versie 2014-2 van de navigatie geinstalleerd is zitten precise dezelfde fouten.
Bij iets oudere citroens (ongeveer 1/2 jaar ouder )is versie 2014-1 geinstalleerd en daar zitten de fouten niet in, deze versie werkt goed.de dealer zegt nu terecht dat de fouten dus in de kaartupdate van HERE zitten.

Dit gebeurt vaker, niet leuk maar het verzacht de pijn een beetje omdat het toch opgelost wordt. Toevallig ook bij Garmin (1 update terug) waarbij de routeplanner rechte lijnen weergaf na het plaatsen van via-punten.

Ik heb de dealer dus gevraagd om een tijdelijke downgrade naar versie 2014-1,maar de dealer zegt dat dat niet kan omdat zij deze versie niet meer hebben en omdat de kaartleverancier HERE deze vorige versie niet wil leveren. Ik geloof dat niet,er moet wel een back-up zijn van versie 2014-1.
ik moet dus minimaal tot juni wachten op een update .

Waarom zou je downgraden, voordat je het weet is het juni. Moeite en kosten voor niets….... Het moet wel nuttig zijn. Even door de zure appel heen bijten…  Wink

Als er nog mensen zijn die een nieuwe auto willen kopen met een goed werkende navigatie,ik zeg het niet maar doe hier je voordeel mee en denk er goed over na voor je beslist.

Wat broodje aap advies. Misschien dat je een gratis update kan claimen, maar die krijg jij ook? En de mensen die nu een nieuwe bestellen krijgen waarschijnlijk de update al mee voordat die geleverd wordt….

Iemand van de motorclub kocht een nieuw laptop, wat denk je verkeerde voeding.. Fouten gebeuren overal

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 11 februari 2015 08:38 PM
  [ # 70 ]

beetje vreemd commentaar van de laatste schrijver.
een laptop met een verkeerde voeding,dan ga je terug en krijg je een nieuwe.
als je een nieuwe tv koopt wil je toch ook dat alle zenders het doen,of ben je tevreden als de verkoper zegt” misschien doen ze het over een half jaar wel”

ik heb in januari de nieuwe cactus gekocht en moet nu minimaal een half jaar wachten op een update en dan nog afwachten of het werkt.
kaartupdates moeten getest worden voor ze worden vrijgegeven ,dat is hier dus niet goed gebeurd,en de klant kan dan een half jaar wachten.
als het om een enkel foutje zou gaan,ja dat kan gebeuren,maar het zit vol met fouten ,ik kom niet alleen in de verkeerde straten terecht maar zelfs in de verkeerde dorpen,tot soms 20 km van de gewenste plaats.
nu niet zeggen “pech gehad fouten gebeuren” dit kan gewoon niet.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 februari 2015 12:32 PM
  [ # 71 ]

Probleem is hier (wat je dealer ook bevestigde) dat de 1e serie wel goed was. En voordat men klachten krijgt van mensen is men meestal ook een maand verder…..

Er is daar waar de productie van de kaarten gebeurt een fout gemaakt. Aan jouw problemen te horen doet hij het overal, ofwel het zal wel iets zijn met rekentabellen. Daar wordt ook gewerkt met back-ups en misschien is er een verkeerde versie teruggezet (of bèta-versie) Voordat alles is teruggezet of hersteld is men ook al weer een periode verder. Het is ook daarom niet meer als gebruikelijk, hoe irritant het ook is voor de gebruiker, deze bugs op te lossen in de nieuwe update. Dat er in juni pas een update is ook een ruime marge….. voor de fabrikant en dealer. Ik hoop voor jouw dat je dealer al eerder een belletje geeft voor de update Wink

Voor de tijd dat het nog moet duren een back-up in je wagen leggen in de vorm van een oude GPS. Los daarvan altijd een (overzichts)kaarten in de auto leggen, want als je GPS uitvalt ben je ook niet blij.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 12 februari 2015 03:46 PM
  [ # 72 ]

Ik zal eens kijken welke versie van de kaarten ik heb. Als dat 2014-1 is kan dat een boel verklaren, en mijn Cactus is wel een ‘vroege’.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 februari 2015 09:51 AM
  [ # 73 ]

Waar kan ik de versie van de kaarten vinden, koos z? Ik scherm Kaartversie in Systeeminformatie leek mij de meest logische plek, hier staat echter niets wat lijkt op een versienummer waar jij het over hebt.

In dat scherm staat wel: Software: DbDw_281/Gr_406, CD: 25503 (of 25583, de foto die ik er van heb gemaakt is wat wazig).

Profiel  
 
a.veldman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 04-05-2006

Gepost: 13 februari 2015 11:34 PM
  [ # 74 ]

Kan een Cactus zonder navigatie software matig omgebouwd worden naar een Cactus met navigatie of eventueel op een andere manier.

Profiel  
 
Tjurd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 24 februari 2015 09:00 PM
  [ # 75 ]

Hierbij mijn bevindingen met het navigatie systeem tot dus toe,

Nadelen:
-Invoer is wat lastig gezien het niet een qwerty toetsenbord betreft
-Adres gegevens van mijn contacten interpreteert hij verkeerd/ kan hij niet lezen
-niet echt lekker vlot

Voordelen
-Flitspalen waren makkelijk te instaleren (downloaden van citroen site á +/- 8 euro)
-het navigeren doet het systeem wel prima (opzich te verwachten)
-kaart gegevens in mijn regio zijn tot dus toe up to date (+/- 2 jaar geleden nieuwe ringweg is erin verwerkt)

Ik vroeg me echter af hoe het systeem file’s e.d. update?
Moet ik daarvoor mijn telefoon zijn internet delen, of haalt hij de gegevens uit dat mulitcityconnect dongeltje (die ik niet heb/wil) of haalt hij de gegevens via radio signalen o.i.d. binnen?

Wat internet betreft, mijn werk telefoon (Android) kan wel het internet delen zodat ik toegang heb tot de internet browser van de cactus. Mijn Windows Phone kan het weer niet?

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook