6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 februari 2015 08:56 AM
  [ # 76 ]

Ik weet niet hoe die dat met files doet, maar hij doet het in ieder geval niet via internet van je mobiel of multicty connect. Ik heb het nl. wel eens werkend gehad zonder 1 van deze 2 ingeschakeld (heb überhaupt geen multicity connect).

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 25 februari 2015 09:15 AM
  [ # 77 ]

Zover ik weet gaat die verkeersinfromatie via TMC.
Volgens mij een standaard TMC-dienst en niet premium.

Je hebt dan ook preciezere informatie via apps op je smartphone.
Ik adviseer Flitsmeister (of wannneer interesse meer naar snelheidscontroles uitgaat eventueel FlitsNav).
Flistmeister geeft imho in een dashboard view goeie en (redelijk) betrouwbare real-time informatie over gebeuretenissen op het traject waar je rijdt.
Echter niet op een kaartje.

Compleet ter vervanging of als alternatief voor de ingebouwde navigatie kan ik Waze adviseren.
Goede routeplanner waarbij eventuele veranderingen aan wegen wordt bijgehouden door een actieve community.
Een kaart-update is er dus vaak sneller dan bij een vast navigatie systeem.
Dat dan wel weer door goedbedoelende liefhebbers.
Dat gaat vaak verbazingswekkend goed, maar soms blijkt wek dat het mensenwerk is (...)

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
event+
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-03-2015

Gepost: 09 maart 2015 06:08 PM
  [ # 78 ]

Ik heb de cactus nu twee weken fijne auto maar de oude navigatie al weer ingebouwd TomTom go 5000 werkt beter standaard navigatie loopt zo ver achter met kaart update je koopt de geweldige cactus maar navigatie is niet up to date en er wordt vanuit citroen ook niet goed op geanticipeerd.
Verder genieten met deze auto.

Profiel  
 
Rene EFE
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 13 maart 2015 03:42 PM
  [ # 79 ]

Ik heb inmiddels 4500km erop zitten met mijn Cactus en expres continu de navigatie aan om deze op fouten te betrappen.

Behalve zeer recente aanpassingen aan het wegennet, heb ik er eigenlijk nog geen gevonden en kom iedere keer zonder problemen op mijn bestemming (tot in Wenen aan toe)

Waar kan ik vinden welke kaart-versie ik heb?

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 15 maart 2015 01:10 PM
  [ # 80 ]

Bekijk eens de berichten over de navigatie. Niet iedereen is er tevreden over. Er zijn zelfs mensen die een tweede navigatie systeem erbij gebruiken.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 15 maart 2015 02:34 PM
  [ # 81 ]
kid_kriool schreef:

iemand een idee of navigatie later er nog in kan?

krijg binnenkort een feel wel met een achteruit camera maar niet met nav

Ik neem aan dat je het over het HERE-navigatiesysteem hebt die je bij het pakket “Touchscreen navigatiesysteem” krijgt? Persoonlijk zeg ik van dat moet je niet willen gezien je altijd achter zal blijven lopen met wegupdates. Ik ga mijn Cactus bewust bestellen met het uitrustingsniveau “Feel” om dit navigatiesysteem er juist niet bij te krijgen en ga voor het accessoire “Navigatie (semi-geïntegreerd) TomTom GO 500” die overigens ook achteraf is in te bouwen.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 15 maart 2015 05:37 PM
  [ # 82 ]

Waar je bij portable navigaties al een life-time update hebt bij het apparaat, moet je bij auto’s er nog voor betalen.  huh Dat begrijp ik even niet…..

Profiel  
 
wolra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-2010

Gepost: 15 maart 2015 08:30 PM
  [ # 83 ]

ik heb een Picasso van jan 2015, de navigatie haalt het niet bij een TomTom,
Bovenkarspel staat er bij mij niet in
en de Lijsterbeslaan in Rotterdam staat er 2x in, 1x in Rotterdam en 1x op Rozenburg
welke je ook kiest, in beide gevallen kom je op Rozenburg
ook de kaarten zijn toch wel iets verouderd, wegen, afslagen en rotonde’s
van zeker 1,5 / 2 jaar oud, staan er niet op
ook hoe je de file’s moet kunnen zien, ben ik nog niet achter
zou je een TomTom kunnen streamen naar het scherm ?

Profiel  
 
wolra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-2010

Gepost: 15 maart 2015 09:18 PM
  [ # 84 ]

Hoi Kid_Kriool

je kan ook foto’s weergeven op het scherm, dus ik dacht….
misschien via een kabeltje van de TomTom naar de USB ?
of streamen via bluetooth

vwb de file’s, in de vorige citroen zat een navigatie van Navteq, die gaf wel de file’s
via de Sim-kaart die in de auto zat,
in deze zit ook een Sim-kaart, maar de file’s zoals bij de Navteq heb ik nog niet gezien
gr Hans

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 19 maart 2015 01:09 AM
  [ # 85 ]
kid_kriool schreef:

maar is die tomtom 500 te bedienen via het touchscherm? (zit namelijk niet te wachten op een dashboord vol lcds schermpjes.

Nope, die zit dan soort van ingebouwd in je A-stijl. Een TomTom bedienen via/streamen naar het touchscreen van de Cactus zal softwarematig helaas nooit gaan lukken.

wolra schreef:

in deze zit ook een Sim-kaart, maar de file’s zoals bij de Navteq heb ik nog niet gezien
gr Hans

Hmmm, vreemd. Aangezien HERE het oude Navteq is, zou je dat toch wel verwachten.

Profiel  
 
interron
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 06-01-2015

Gepost: 02 april 2015 04:39 PM
  [ # 86 ]

Ik heb nu een aantal weken een C4 Cactus en ik ben al een aantal bijzonder knullige dingen tegen gekomen in de navigatie.
Het ABC toetsenbord is een ramp! Wellicht zijn er mensen die het prettig vinden maar ik heb toch liever een QUERTY indeling. Het moet toch niet zo enorm moeilijk zijn om dit als keuze op te kunnen geven?

De kaarten zijn verre van up-to-date/correct; de afslag Amstelveen vanaf de N201 staat er b.v. helemaal niet op terwijl die toch echt gelijk met de (verlegde) N201 is aangelegd.

Het systeem komt met rare of soms helemaal geen aanwijzingen. Op de A7 kreeg ik de melding te horen ‘hou bij de splitsing links aan’. Er was helemaal geen splitsing maar wel een afrit. Waarom deze melding?

Onderaan de afrit Nr.1 van de A8 (koog aan de zaan) zou het systeem moeten zeggen ‘sla links af’ (zo staat de route ook aangeven). echter doodse stilte. Waarom?

En tot slot een fout dit ik in mijn eerste navigatie (van vele jaren geleden) ook tegen kwam.

Rijdend op de A2 nabij Den Bosch stuur de navigatie mij de parallel rijbaan op van het klaverblad om mij vervolgens ná het klaverblad weer de A2 op te sturen! Waarom? Waarschijnlijk omdat het enkele meters korter is!

Als ik het bij Citroen voor het zeggen zou hebben dan was het navigatiesysteem van Sygic erop gekomen. Werkt perfect, kost weinig (minder dan een kaartupdate van citroen) en levenslang gratis kaartupdate’s (waar citroen volgens mij iets van € 80,- voor durft te vragen).

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 02 april 2015 04:47 PM
  [ # 87 ]

De navigatie gebruikt de naam splitsing ipv afrit. Went vanzelf Smile

aan het einde van de A8 moest ik laatst richting Assendelft en moest links aanhouden maar daar hield de navigatie zijn mond. Ach stukje om rijden en dan weer terug. Zolang je de tijd hebt kan ik dar wel mee leven, maar in geval van een afspraak op een bepaalde tijd is het vervelend.

Profiel  
 
interron
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 06-01-2015

Gepost: 02 april 2015 04:50 PM
  [ # 88 ]
konajra schreef:

De navigatie gebruikt de naam splitsing ipv afrit. Went vanzelf Smile

aan het einde van de A8 moest ik laatst richting Assendelft en moest links aanhouden maar daar hield de navigatie zijn mond. Ach stukje om rijden en dan weer terug. Zolang je de tijd hebt kan ik dar wel mee leven, maar in geval van een afspraak op een bepaalde tijd is het vervelend.

Dat het systeem splitsing zegt i.p.v. afrit had ik ondertussen ook wel in de gaten en dat is het probleem ook niet. Ik reed op de snelweg, moest helemaal de snelweg niet af. Feitelijk zegt de navigatie ‘neem de volgende afslag niet’. Lekker handig!

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 02 april 2015 04:54 PM
  [ # 89 ]

klopt, ik krijg die melding bijvoorbeeld bij de afrit naar Avenhorn op de A7 richting Zaandam. Het is wat eigenwijs maar ach, de navigatie zit dan ook in een Cactus hè  Laughing

Profiel  
 
interron
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 06-01-2015

Gepost: 02 april 2015 05:09 PM
  [ # 90 ]

Dat is inderdaad precies de plek waar ik ook die melding kreeg, verder nog niet meegemaakt.
Maar Cactus of niet, voor € 480,- (!) mag je toch wel een wat beter (zie mijn overige opmerkingen) product verwachten.

Profiel  
 
 
6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook