Als je de klokken van het dashbord verwijderd, zie je een glasvezel(?)draadje lopen naar het contactslot voor de verlichting. In die tijd nogal futuristisch.(ds 23)
Maar ik weet nu niet meer hoe ik de klem op het contactslot moet krijgen, zodat die weer verlicht wordt.
Het slot is er duidelijk een keer uit geweest. Ik kan nergens van de achterkant er in kijken hoe het zit. Gewoon draaien in meerdere richtingen hielp niet. Het lampje zelf in de dash is goed.
Wie geeft raad ?
Het glazvezeldraadje loopt van een gat in het witte plastic van het instrumentenpaneel naar het contactslot. Het gaatje voor de glasvezelkabel zit bovenin het constactslothuis, de ronde klemmetjes eromheen. Van boven dus.
Let wel, sommige contactsloten hebben dit gaatje niet. Ikzelf kan de glasvezel ook niet terug monteren na vervangen van het slot.
Het gaatje waar de sleutel in het slot steekt…
De beugel moet over die ring heen met het uiteinde van de glasvezelkabel in dat gaatje.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
als je geen gaatje hebt boor je dat er toch in?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
kan inderdaad
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ook dat glasvezel kabeltje.
Maar licht bij het contactslot is me nog nooit opgevallen.
Conclusie:
Of het glasvezelkabeltje zit verkeerd
Of ik heb dat gaatje er niet in zitten
Of…?
Als het contactslot bevestigd zit in de auto kan je ook totaal niet zien hoe het allemaal in elkaar zit.
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Contactslot licht van binnen op als je de verlichting aanzet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Arjan Verkade schreef:Ik heb ook dat glasvezel kabeltje.
Maar licht bij het contactslot is me nog nooit opgevallen.
Conclusie:
Of het glasvezelkabeltje zit verkeerd
Of ik heb dat gaatje er niet in zittenOf…?
Niet alle ‘klokkenwinkels’ hebben de aansluiting voor de glasvezelkabel.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat heb ik dus wel
Zo’n kabeltje met zo’n “bekkie” die je om het contactslot duwt.
Dan heb je dus ook een klein beetje licht als je de instrumenten verlichting inschakelt
Tis niet veel maar je kan het zien.
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nummer 16:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Geweldig bedankt ! Ik ga het proberen.
Dat slot demonteren om een gaatje te boren, is dat veel werk / moeilijk ?
Mijn slot zit niet erg vast, rammelt een beetje. Functioneert echter prima, stuur gaat ook goed in het slot.
Hoe plaatsen jullie toch een foto ? Geen idee hoe dat moet !
En die foto’s bij je naam (leuk ook die knipperende koplampjes) hoe werkt dat ?
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsja.. een slot demonteren is best wel een werkje omdat de onderbeplating eraf moet eigenlijk…maar als je die een beetje opzij buigt gaat het wel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>