1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DSuper5 zonder meedraaiende koplampen.
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 november 2014 10:02 PM

Weet iemand wat je precies nodig hebt om een DSuper5 die origineel zonder meedraaiende koplampen geleverd is om te bouwen naar meedraaiende koplampen ?

Ik zou zeggen:

* Kabeltje
* veertje
* Twee metalen raampjes (met de asjes) om de verstralers in te monteren
* Lange verstelbare stang tussen stuurhuis en dwarsbalk
* Scharnier aan de dwarsbalk
* Luchttunnel met geleide gat voor de kabel. (is deze echt nodig?)

Ik neem aan dat de plastic koplamphuizen van zon wagen wel de gaten hebben voor de as waarover de verstraler meedraait.

Verder is er de vraag of die auto een compleet andere dwarsbalk nodig heeft, of dat er op de originele dwarsbalk mogelijkheden zitten het scharnier te plaatsen.

Verder, kan je de verstralers van zon auto monteren op het metalen frame ? Of heb je andere verstralers nodig ?

De auto waar het op zou moeten staat in het buitenland, dus ik kan er niet even naar kijken wat nodig is..

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 november 2014 10:13 PM
  [ # 1 ]

Ik heb dit jaren geleden gedaan bij mijn dsuper. Verstralers inderdaad hergebruikt en ook de lampbakken waren voorbereidt. Ik weet zo niet meer welke onderdelen ik allemaal nodig had. Ik heb dat toen bij Huub in ‘t Zand gehaald. Hij heeft toen een complete set gemaakt voor me….

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 november 2014 10:14 PM
  [ # 2 ]

Komt die auto naar Nederland? Kun je het dan toch bekijken? Maar anders: alles uit een sloper trekken en meenenmen. Lampen en lampenbakken zijn volgens mij gewoon gelijk, dus gaat het alleen om de bevestiging en alle draadjes, stangetjes stelschroefjes en veertjes.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 03 november 2014 10:18 PM
  [ # 3 ]

Thanks, de wagen staat in Duitsland. Ik moet inderdaad spullen gaan sturen. Heb het allemaal wel, maar als je bijv. die dwarsbalk niet op hoeft te sturen scheelt het toch.  Thanks !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2014 10:28 PM
  [ # 4 ]

Dat is toch vreemd dat het er niet in zit bij een originele DSuper5?

Ik dacht dat die meedraaiende koplampen alleen een optie waren op een DSpécial. Bij alle andere modellen standaard in de laatste bouwjaren.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 november 2014 10:37 PM
  [ # 5 ]

Dwarsbalk is dezelfde. Een vriend van me heeft ook een Dsuper (geen 5) en die heeft dat ook van een andere DS overgebouwd (niet dat het nu nog werkt want er is tijdens het rijden ergens een veer weggevlogen en nu kijkt zijn DS ‘scheel’ hehe) Maar het is dus inderdaad de hele mik mak aan veertjes en stangetjes die je nodig hebt, gaat dat meedraaien trouwens niet samen met de hoogteverstelling, want dan moet je ook nog dat kabeltje hebben om naar achter naar die stang in de koffer te gaan en de rest. Succes… Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 november 2014 10:50 PM
  [ # 6 ]

De buitenste lampen reageren op het inveren/deinen, de binnenste gaan mee met het stuur. Beide systemen staan volledig los van elkaar.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 november 2014 10:51 PM
  [ # 7 ]

mja, maar volgens mij heb je ze of alletwee of helemaal niet, of ben ik nu verkeerd?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 november 2014 10:53 PM
  [ # 8 ]

Ja, de hoogteverstelling is best ingewikkeld.
Met kabeltje naar achteren en stangetjes met schokdempertje.
Maar misschien kunnen de meedraaiende koplampen wel zonder die hoogteverstelling toegepast worden.



Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 04 november 2014 07:47 AM
  [ # 9 ]

Meedraaiende lampen zonder hoogteverstelling is geen enkel probleem. Onderste plaatje is dan dus helemaal n.v.t., op het middelste plaatje vervallen items 1, 2, 3 en 4 maar veer 8 en haak 10 laat je zitten zodat e.e.a. niet wiebelt.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 04 november 2014 09:04 AM
  [ # 10 ]
nltecoko schreef:

Meedraaiende lampen zonder hoogteverstelling is geen enkel probleem. Onderste plaatje is dan dus helemaal n.v.t., op het middelste plaatje vervallen items 1, 2, 3 en 4 maar veer 8 en haak 10 laat je zitten zodat e.e.a. niet wiebelt.

Dat is omdat je er dan vanuit gaat dat je de stang die de buitenste koplampen beweegt nog houd ?
Als je alleen maar draaiende koplampen (en geen automatisch in hoogte verstelbare koplampen) wilt kan die hele stang toch ook weg ? En ook de andere delen van het middelste plaatje.
De buitenste koplampen zitten dan gewoon vastgeklikt in de plastic lamphouders.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 november 2014 02:08 PM
  [ # 11 ]

dat klopt, je hebt alleen de onderdelen uit het bovenste plaatje nodig + de framepjes/ringen om de lampen en wat plastic deeltjes als lagering om deze in te laten draaien geloof ik

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 04 november 2014 07:25 PM
  [ # 12 ]

Mijn DSuper heeft ook geen meedraaiende koplampen
Nog niet. Staat wel op mijn lijstje Smile

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 04 november 2014 08:06 PM
  [ # 13 ]

Vaste verlichting heeft ook z’n voordelen; je hebt in no-time je luchttunnel eruit, je voorschermen eraf enz. Scheelt wat gesleutel, en wanneer gebruik je nou de verstralers in dit altijd verlichte land…

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 november 2014 09:05 PM
  [ # 14 ]

Tuurlijk, maar het is gewoon leuk op de 3de neus.
Bovendien, ik vind het wel echt werken.

Maar een DSuper had toch standaard die lampen? Zouden ze dat door de jaren heen verwijderd hebben? Dan zou je denken dat er nog wel aanwijzingen zijn dat het erin gezeten heeft.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 november 2014 09:11 PM
  [ # 15 ]

Mijn Dsuper uit ‘69 had ze niet. Ik zoek speciaal de weggetjes in het donker op die het gebruik van de meedraaiende lampen tot hun recht laten komen Smile

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook