1 van de 12
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
C6 2.7 HDi, vaak motorschades?
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 09 november 2014 04:16 PM

Hoi,

Ik ben een drietal keren advertenties tegengekomen zoals deze, waarbij het blok vervangen is of nog vervangen moet worden. Meestal de 2.7 diesels.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m856835457-citroen-c6-2-7-hdif-v6-motor-schade.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Weten jullie of er een structurele oorzaak is, die voorkomen kan worden (bv; juiste olie, aanpassing aan olietoevoer etc.)? Of is het gewoon materiaalpech, dus pech voor de eigenaar?

bij voorbaat dank voor jullie reacties,

Xander

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 09 november 2014 05:42 PM
  [ # 1 ]

Blauw kenteken,waarschijnlijk veel korte stukken en verschillende bestuurders.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 november 2014 06:57 PM
  [ # 2 ]

Korte stukken? Een taxi moet juist veel rijden…
Veel stadsritten, dat kan natuurlijk wel.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 09 november 2014 08:20 PM
  [ # 3 ]

Het ligt iig niet aan het onderhoud.
Hij lijkt netjes onderhouden vlgs het boekje 👍

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 november 2014 08:23 PM
  [ # 4 ]

170.000 km sinds 2008 is in 5-6 jaar? Da’s niks voor een veelgebruikte taxi. ( Die jongens kunnen met gemak over de 100.000 km per jaar rijden, als zo’n taxi 40 uur per week in gebruik is). Met koude motor veel vragen is natuurlijk niet echt goed, en warm draaien wordt nogal eens vergeten en zo’n grote diesel is ook geen goede boodschappenauto…

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 november 2014 10:05 AM
  [ # 5 ]

Wellicht offtopic maar deze specifieke auto is ook nog eens ex bpm/btw, dus tel dat er nog even bij.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 10 november 2014 11:11 AM
  [ # 6 ]

dat had ik nog niet eens gezien.
dan is het bedrag volkomen absurd. Die gaan ze echt nooit verkopen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 november 2014 11:15 AM
  [ # 7 ]

Ze willen de BPM terug, daarom voor export ! Voor een buitenlander maakt dat niets uit. Blijft de BTW.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2014 11:29 AM
  [ # 8 ]

Ik denk de waarde van alleen de velgen en het lederen interieur al de helft van de vraagprijs zijn.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 november 2014 01:58 PM
  [ # 9 ]
Citroensmgz schreef:

Ze willen de BPM terug, daarom voor export ! Voor een buitenlander maakt dat niets uit. Blijft de BTW.

Maar Guznax is wel een Nederlander (gok ik) dus hij zou hen de BPM en de BTW nog moeten betalen, vandaar mijn opmerking.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 november 2014 05:00 PM
  [ # 10 ]

Voor zo ver ik weet de tweede met motorschade, beide wellicht een big-end.
Oldenhage zocht uit:
In Nederland:
De 807 diesels zijn weer op te delen, 384 zijn voorzien van een 3,0 HDI

Dus 2 op de 400 met misschien big end schade. Verontrust mij niet.

What to do?
De ruige methode:
Motor er uit, olie er uit, op zijn kop leggen, carterpan er af en big-end van nieuwe schaaltjes voorzien.
Ik weet niet of het zo uitvoerbaar is, er zit geen plaatje van drijfstangen/lagering in service.citroen.com.
Ooit zag ik een specialist op deze wijze Jaguarmotoren aanpakken (met succes).

De zekere methode:
Als boven, maar dan “volgens het boekje” zelf doen of laten doen

De gok
Als boven, maar dan een motor van de sloop (indien vindbaar).

Je moet er zin in hebben, best een bult werk, maar dan heb je ook wat.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 november 2014 05:03 PM
  [ # 11 ]

Lagerschalen worden niet los geleverd. Niet door Psa, niet door Ford en niet door Jaguar/LandRover. Ergo: probleem….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 november 2014 05:05 PM
  [ # 12 ]

Dus zoeken in de aftermarket.
Of zijn dit gewoon weggooimotoren?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 november 2014 05:09 PM
  [ # 13 ]

Google voor de grap eens op ‘2.7 hdi motorschaden’, het lijkt toch wel een problematische motor te zijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 november 2014 05:16 PM
  [ # 14 ]

Tsja, tanden op elkaar en doorrijden maar.
De mijne staat nu op 285.000.
Gelukkig voel ik nooit de behoefte om te proberen hoe hard zo’n ding wil.
Ik gok maar op regelmatig onderhoud.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
simplex
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010

- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
Gepost: 10 november 2014 11:36 PM
  [ # 15 ]

waar ligt die motor nog meer in? 607? jumper?

Profiel  
 
 
1 van de 12
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook