11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
C6 2.7 HDi, vaak motorschades?
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 06 september 2015 03:25 PM
  [ # 151 ]

Echt jammer dat je de C6 hebt weg gedaan, 207.000 is niet schokkend veel, mijn C6 heeft ruim 314.000 op de teller en rijd daar nu een jaar probleemloos in.

De C6 is toch echt wel een betrouwbare auto, tuurlijk zijn er zwakke punten maar de eerste auto die dat niet heeft moet ik nog tegen komen.

Mijn buren hebben een Mitsubishi Lancer, die zitten altijd te kwijlen van de C6 hahaha echt lachen de buren vinden hem prachtig.

Dat is wel een verschil van een V6 2.7 Diesel naar een 1.6 benzine en het comfort zal ook een wereld van verschil zijn de lancer is nogal pittig stug geveerd??

Ik denk dat jij gewoon wat pech hebt gehad met deze C6.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 06 september 2015 06:20 PM
  [ # 152 ]

Dit is gewoon een ramp-exemplaar. Ben nu al 2x weggesleept. Dan houdt het voor mij echt op.

Van een V6 naar een 1.6 4-cilinder is even wennen. En toch is het een vlotte auto die best zuinig rijdt. Gemiddeld verbruik van 1 op 17,5

Ik vind het goed zo.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 07 september 2015 09:58 AM
  [ # 153 ]

dat is echt heel zuinig voor een 2.7.

Weet je ook wanneer voor het laatst de olie is vervangen?
Welke soort en merk olie heb je erin laten doen?
Op de techniekdag van het C6 genootschap begreep ik dat dit nogal nauw luistert en dat het raadzaam is zelfs het aanbevolen merk te gebruiken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 september 2015 10:04 AM
  [ # 154 ]

Die 1 op 17,5 is natuurlijk voor de 1.6 benzine Wink

Overigens zo’n ruil motor laten plaatsen had toch nog een goede optie geweest? Lijkt me goedkoper dan een jong gebruikte auto aanschaffen.
Je kan altijd met de garage bespreken om een leen auto te krijgen zodat je in elk geval je werk kan blijven doen.

Maar goed, de deal is nu al rond zo te horen…

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 07 september 2015 12:39 PM
  [ # 155 ]

Natuurlijk had het plaatsen van een ruilmotor in een 9 jaar oude C6 goedkoper geweest als het daarbij was gebleven. Had ook al een afspraak voor de APK gemaakt.

Maar nogmaals ook al is het nog zo’n mooie auto, ik krijg de zenuwen van die auto. Veels te gecompliceerd allemaal. Teveel gedoe met onderhoud enzo.

Het comfort, ja dat is onovertreffelijk. Wat dat betreft ben ik verwend. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

De deal is al rond en de verzekering geregeld. Ik hoop dat een andere liefhebber de auto in ere zal houden.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
FSVip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-08-2015

Gepost: 12 september 2015 01:20 PM
  [ # 156 ]

@Rene..ik deel jouw gevoel. Ikzelf heb ook een C6 aangeschaft voor 4weken terug. Ben nu al 2x bij Oldenhage geweest en 500 euro lichter, en we zijn er nog niet!
Het is een pracht auto maar wel onderhouds gevoelig, en helaas heeft de vorige eigenaar hierin verzaakt.
Ik heb de auto gekocht uit pure emotie en was beter geweest als ik mijn verstand had gebruikt
EGR problemen, ophanging, veerpoten etc…maar ben er ook klaar mee.
Voor nu nog moeten de voorste ophangingen vervangen worden a350,= p/st incl.montage, calibrireren v/d vering etc…
Voor mij geen C6 meer , heb er geen vertrouwen meer in.
Maar ja..wat ervoor terug?
Na het lezen van alle berichten hier over de 2.7 HDI…3.0 HDI of LPG dan maar misschien?
Wat is wijsheid…je hebt geluk of ongeluk ermee.
En bewijst maar weer dat regelmatig onderhoudt bevorderdelijk is voor jaren rijplezier.
Wie interesse in een schitterende C6 HDI uit 2006, km 325000??  tongue wink

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 september 2015 02:41 PM
  [ # 157 ]

Zo te lezen ben je bijna door de achterstelligheden heen.
Als je een C6 de voorgeschreven beurten geeft gaat er echt weinig mis.
De “midlife” beurt bij 240.000 km vergt wat meer aandacht en geld, maar dan kan je ok weer 2540.000 km verder.
De types voor ca 2006 hadden wat klungeligheden die door specialisten zoals GJO worden weggewerkt.

Het is jammer om uit te stappen net voor je het “normale” onderhoudsniveau hebt bereikt.
En ja, net als bij de meeste dure limousines zit er meer techniek in, dus kan er meer kapot.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 12 september 2015 02:43 PM
  [ # 158 ]

Daarom ook belangrijk om de onderhoudshistorie op te vragen en of dit bijgehouden is in het onderhoudsboekje.
Ook een aankoop keuring altijd laten doen door een externe partij.

Toen ik mijn C6 kocht heb ik hem eerst door een externe partij laten keuren en de auto was keurig onderhouden aan de onderhouds historie te zien.

Nu rijd ik al een jaar probleemloos in mijn C6, op een kapotte snelheidsmeter na.
Hij staat nu op 313.000 kilometer.

Als er geen goed onderhoud gepleegd is is het altijd vragen om problemen, ik denk dat dit met alle auto’s wel zo is.

We rijden wel een auto van bijna € 80.000 euro, waar veel techniek in zit, wat na 300.000 kilometer door slijtage wel eens stuk kan gaan, het lijkt wel of mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten een grote auto rijden kost nu eenmaal geld en ook het onderhoud kan wat duurder zijn maar daar krijg je dan ook veel voor terug!

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
koenra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Gepost: 12 september 2015 03:34 PM
  [ # 159 ]

Ik kocht mijn C6 ruim anderhalf jaar geleden bij een Zoef de Haas bedrijf, maar wel met een bijna smetteloze onderhoudshistorie. Na een grote beurt bij GJO rijd ik er nu probleemloos mee, de dame gedraagt zich perfect. Nu is het tijd om een afspraak te maken voor de ‘mid-life’ beurt, maar daar verwacht ik geen bijzonderheden.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 september 2015 03:58 PM
  [ # 160 ]

@fsvip: ik denk dat jouw verwachting niet realistisch is.
Als je niets zelf doet, zou ik na aanschaf rekenen (zelfs met garantie!) op 2000 euro achterstalling onderhoud, bovenop:
2. je normale onderhoudsbeurt (vergeet de dure michelinbanden niet)
3. preventieve dingen die je zelf wil om hem goed te houden.

Die 2000 euro heb ik net niet gered. Uiteindelijk ben ik rond de 3000 euro uitgekomen bovenop 2 en 3. Nu werkt in ieder geval de c6 zo goed als probleemloos. Hij houdt alleen op LPG nog af en toe in, maar dat ligt niet aan de c6. Alleen je een C6 bij Oldenhage zelf koopt mag je wat meer verwachten qua garantie, maar zelfs dan zal je toch echt zelf voor je beurten en je preventieve zaken moeten betalen.

Met 500+350 euro ben je spekkoper en heb jij een hele goeie C6 gekocht.

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 12 september 2015 09:54 PM
  [ # 161 ]

Ik heb ook de ervaring dat bij een 2e hands auto ouder dan 8 jaar men altijd moet rekenen op 1000-1500 euro aan achterstallig onderhoud. Dat is niet erg als de aanschafprijs goed genoeg is.

Toen ik mijn C6 kocht was ik mij heel goed bewust dat mijn autokosten omhoog zouden gaan. Ik had mijn MB E 270CDI (W211) erop ingeruild, maar ook die had fors extra aandacht nodig gedurende de periode dat ik hem had. Ik noem: nieuwe remschijven, deurslot, voorruit, xenonlamp vervangen, 2x achterbanden.

Maar bij mijn C6 was ik na vorige week compleet het vertrouwen kwijt. Het roetfilter was ook al constant aan het melden dat die verstopt zat en ik had ook bij de C6 problemen met de xenon verlichting. Oh ja, de voorruit had een grote scheur van 45 cm van rechts naar links.

Als autoliefhebber kun je dat vervangen en verder genieten van je C6. Financieel had dit niet zo’n probleem geweest, maar…als zo’n auto je begint te irriteren op meerdere zaken dan is een opgeblazen motor toch echt de druppel.

Rationeel ben ik blij dat ik hem weg heb gedaan. Gevoelsmatig baal ik nog steeds. En al helemaal dat de auto me eigenlijk op veel punten tegenviel.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 12 september 2015 09:56 PM
  [ # 162 ]
JanSr schreef:

Zo te lezen ben je bijna door de achterstelligheden heen.
Als je een C6 de voorgeschreven beurten geeft gaat er echt weinig mis.
De “midlife” beurt bij 240.000 km vergt wat meer aandacht en geld, maar dan kan je ok weer 2540.000 km verder.
De types voor ca 2006 hadden wat klungeligheden die door specialisten zoals GJO worden weggewerkt.

Het is jammer om uit te stappen net voor je het “normale” onderhoudsniveau hebt bereikt.
En ja, net als bij de meeste dure limousines zit er meer techniek in, dus kan er meer kapot.

bij een km-stand van 207.556 om precies te zijn ben ik blij dat ik die crisis niet heb afgewacht. Ik was er niet beter op geworden.

GJO ligt voor mij iets te ver uit te buurt, en aangezien ik mijn projecten door het hele land uitvoer, wil het nog wel eens gebeuren dat ik in Brabant of Gelderland uitkom. Dan ga ik het allemaal niet redden.

Maar wees niet gerust, maar Citroen hart klopt nog steeds.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 12 september 2015 10:00 PM
  [ # 163 ]
guznax schreef:

dat is echt heel zuinig voor een 2.7.

Weet je ook wanneer voor het laatst de olie is vervangen?
Welke soort en merk olie heb je erin laten doen?
Op de techniekdag van het C6 genootschap begreep ik dat dit nogal nauw luistert en dat het raadzaam is zelfs het aanbevolen merk te gebruiken.

De olie is vervangen bij de laatste Citroen-beurt. De auto is door de vorige eigenaar altijd bij een Citroen dealer in onderhoud geweest. Hij was ook altijd op tijd daarmee.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 september 2015 10:55 PM
  [ # 164 ]

Rene: Ik begrijp heel goed dat je het vertrouwen kwijt was, en dan is wegdoen beter dan doormodderen, want het gaat met zevenmijlslaarzen en komt terug in baby stapjes. Ik verbaas me toch dat sommigen een 8-10 jaar oude auto met 250.000 of 300.000 km kopen en verwachten dat er dan niks aan komt: Dan kom je met elk merk in de knoop denk ik zo. We weten nu zo onderhand wel dan de C6 een paar zwakke plekken heeft: De 2.7 HDI motor, gezien het aantal schades, de voor/onder/fusee kogels eerste type, het thermostaathuis en een automaat die niet “rock solid” is en onderhoud nodig heeft.  Goed en tijdig onderhoud is nodig, maar ook geen garantie. De rest lijkt me minder typisch C6. Het zal me er niet van weerhouden er te zijner tijd een te kopen, maar voor u allen: Een gewaarschuwd mens telt voor 2, en dat al sinds jaren.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 12 september 2015 11:33 PM
  [ # 165 ]

Wat mij wel opvalt dat er maar een paar specialisten voor onderhoud genoemd worden.
Is er ergens een overzicht te vinden op dit forum ?

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook