11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
De C6 3.0 V6 op LPG van guznax
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 april 2015 07:53 PM
  [ # 151 ]

aha, nou snap ik ‘m!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 april 2015 08:18 PM
  [ # 152 ]

Trouwens, Waterman: als ik het goed geteld heb zie ik 45 Double Chevrons in jouw Avatar. Is dat er één voor iedere Citroen die je had?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 april 2015 09:01 PM
  [ # 153 ]

Dat zou bijna kunnen Jan, maar nee: het geeft een soort indicatie van hoeveel berichten je gepost hebt op ‘t forum.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 11 april 2015 02:10 PM
  [ # 154 ]

Hoi allen,

Ik een vraagje aan jullie over de vering van de C6 (met Amvar).

Sinds het kalibreren bij GJO veert de C6 super. Lekker deinen over de weg. Verkeersdrempels neem ik altijd rustig.
Soms heb je op de snelweg een (te) grote hobbel. Je weet wel: zo eentje waar je met een normale auto bijna even los komt van de grond en waar iedereen die slaapt ineens wakker schrikt cheese

Ik merk dat de C6 met dat soort grote snelle hobbels moeite heeft en in die situaties juist heel hard veert in plaats van het deinen bij normale oneffenheden. Het lijkt net alsof de AMVAR te traag reageert. Het gekke is dat hij ervoor en erna gewoon lekker door-deint. Herkennen jullie het harde veren bij dit soort grote hobbels in de snelweg?

groeten,

Xander

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 11 april 2015 04:09 PM
  [ # 155 ]

Ja hoor dit herken ik, met echt hele grote hobbels waar je hard overheen gaat op de snelweg veert mijn C6 ook hard, je voelt dat hij dan in eens stug wordt en naar mijn weten is dit juist goed anders zou hij veel te ver door veren en kom je dus bijna los van de weg, de demping wordt nu juist hard.

Maar dit komt bij mij alleen met extreme hobbels voor, normaal hoort hij gewoon lekker te deinen over de weg.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 11 april 2015 05:48 PM
  [ # 156 ]

Dank je Marinus,
is dat een kenmerk van vering met AMVAR of is dat hetzelfde met Hydroactief III?
(vraag uit nieuwsgierigheid. niet dat ik veel last van heb Wink )
grt Xander

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 11 april 2015 06:32 PM
  [ # 157 ]

Ja voor zover ik het weet is dit inderdaad een kenmerk van AMVAR alle wielen kunnen apart aangestuurd worden.
Zit nu even te denken hoe mijn C5 met Hydroactief III de grote hobbels pakte volgens mij werd dan ook de demping harder.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 april 2015 06:37 PM
  [ # 158 ]

Amvar: demping per wiel 16-vouding instelbaar. C5-III heeft geen amvar dus slechts dempingsaanpassing in twee standen (zacht-minder zacht) per as.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 april 2015 06:57 PM
  [ # 159 ]
guznax schreef:

Soms heb je op de snelweg een (te) grote hobbel. Je weet wel: zo eentje waar je met een normale auto bijna even los komt van de grond en waar iedereen die slaapt ineens wakker schrikt cheese

Ik merk dat de C6 met dat soort grote snelle hobbels moeite heeft en in die situaties juist heel hard veert in plaats van het deinen bij normale oneffenheden. Het lijkt net alsof de AMVAR te traag reageert. Het gekke is dat hij ervoor en erna gewoon lekker door-deint. Herkennen jullie het harde veren bij dit soort grote hobbels in de snelweg?

Ik merk in de DS of CX hetzelfde, er zijn van de rare hobbels in de (snel)weg waar je gewoon niet lekker overheen komt. Dan zit er maar 1 ding op, snelheid aanpassen…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 april 2015 11:06 PM
  [ # 160 ]

In de C6 herken ik dit zeker. Ik denk dat Marinus het juist ziet. De vering wordt bewust hard om gevaarlijke situaties te voorkomen. Stel je voor dat je zo’n hobbel hebt in een snelle bocht met een natte weg.
In de CX heb ik het nooit meegemaakt.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 april 2015 11:58 AM
  [ # 161 ]

Bedankt voor jullie antwoorden!
Dat is weer een geruststelling.

Snelheid aanpassen lukt helaas niet altijd. Soms zie ik dat soort hobbels gewoon te laat.
Maar het is wel raadzaam idd, want er gaat dan best wel een behoorlijke dreun door het chassis heen.  idiot

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 april 2015 12:02 PM
  [ # 162 ]

Een C6 zonder Amvar, de 2.2 Hdi, heeft er naar mijn gevoel veel minder last van.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 april 2015 12:11 PM
  [ # 163 ]

Je spreekt uit ervaring begrijp ik?

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 12 april 2015 01:37 PM
  [ # 164 ]
guznax schreef:

Bedankt voor jullie antwoorden!
Dat is weer een geruststelling.

Snelheid aanpassen lukt helaas niet altijd. Soms zie ik dat soort hobbels gewoon te laat.
Maar het is wel raadzaam idd, want er gaat dan best wel een behoorlijke dreun door het chassis
heen.  idiot


Ik vind de dreun wel meevallen, je voelt er weinig van geeft meer geluid dan dat je het ook echt voelt.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 13 april 2015 07:12 PM
  [ # 165 ]

De vering in de sportmodus laat de C6 veel soepeler over drempels ed glijden…....

Profiel  
 
 
11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook