2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Citroen C6 3.0 HDI van Ted
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 29 december 2014 02:01 PM
  [ # 16 ]

de kofferbak ruimte is groter dan hij lijkt! dat komt waarschijnlijk door de wat krappe opening.
Wbt trekhaak; ik heb een afneembare, maar ik laat hem er altijd opzitten. Ik gebruik de c6 vaak voor mijn werk waarbij er regelmatig een grote zware aanhanger achter hangt. Ook moet hij een paar keer per jaar met de caravan aan de sleur.
Het is de ideale trekauto bij uitstek met zo’n hoog eigen gewicht en een enorm koppel tot de beschikking.
Tevens is de trekhaak wel eens handig met inparkeren, Haha.

Veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst.


gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 29 december 2014 04:32 PM
  [ # 17 ]

De kofferbak vind ik juist wel meevallen, lijkt inderdaad kleiner dan dat hij is.
Alles wat ik in mijn C5 ph1 meenam past ook in de C6.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 29 december 2014 10:26 PM
  [ # 18 ]

Ah,  bedankt. Jullie brengen me toch weer aan het twijfelen. Misschien eerst maar eens wat weekendtassen en cosmetica koffers passen.

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 30 december 2014 10:58 AM
  [ # 19 ]
ted.kampen schreef:

Op 2 januari een afspraak bij Oldenhage. Ik heb toch nog wel een waslijstje met zaken die gecheckt moeten worden, ik heb even een uitlees actie gedaan met mijn Lexia en er zitten toch wel wat storingen. O.a. niet herkennen geluidssysteem, een aantal communicatiefouten, Lane Departure lampje doet het niet (ik heb de werking nog niet gecheckt), stuurhoeksensor (  Mad begint het nou alweer? ik dacht dat XM er alleen maar last van had), contour- en sfeerverlichting doen het niet, accu laten checken en alhoewel ik een RT5 heb kan ik geen bluetooth signaal vinden. Ik zal nog wel wat vergeten. Verder was de eerste opmerking van mijn vrouw dat ze de kofferruimte nogal klein vond: “dat gaat nooit passen als we naar de Provence vertrekken!”, vandaar wat beugels voor een dakkoffer   Surprisedops: , en het wordt nog erger: ook een trekhaak. Maar geen zorgen: het is niet voor de caravan maar voor het vervoer van de racefiets.

Dat gaat vast goed komen bij Johan Oldenhage hij heeft mij ook heel goed geholpen.
Mijn contour verlichting was ook stuk wist niet eens dat het erop zat haha, alle lampjes vervangen en alles werkt weer super!

Mijn deurpanelen zaten los en heeft Johan ook weer goed vast gezet.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 04 januari 2015 11:32 AM
  [ # 20 ]

Na jouw bericht heb ik ook de contourverlichting bij mijn c6 ontdekt.
met zwart interieur zie je het inderdaad bijna niet.

Straks even het automatisch inschakelen van de xenon uitschakelen ivm verlengen levensduur xenon.

Grappig. ik ontdek iedere week nog nieuwe snufjes op de c6.
gisteren het automatisch verdraaien van de spiegels tijdens het achteruit rijden ingesteld Wink

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2015 12:21 PM
  [ # 21 ]

Je weet misschien ook nog niet dat de contour verlichtingssterkte veranderd met de display helderheidsinstelling.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 04 januari 2015 12:49 PM
  [ # 22 ]

Praten we over contour verlichting (op de hoeken van de koplamp en achterlicht units) of de sfeerverlichting in de deurpanelen? De sfeerverlichting wist ik inderdaad, alhoewel ik er nog bijna niets van zie, ook niet op volle sterkte.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 04 januari 2015 01:05 PM
  [ # 23 ]

@andre.smulders: Dat kan je overdag inderdaad alleen zien als je de lampjes aan de onderkant bekijkt (met de deur open naast de auto zittend)

@ted: Ik bedoelde de sfeerverlichting en jij waarschijnlijk het ‘zijlicht’ in de koplamp. die staat bij mij inderdaad ook uit.

Zojuist het automatisch inschakelen van de xenon uitgezet.
bij de instellingen zag ik ook dat ik ‘verlichting overdag’ aan of uit kon zetten. Weet iemand wat daarmee wordt bedoeld? ik kon het niet ontdekken.

Profiel  
 
Black C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 22-01-2012

- C6 (2005-2012) 3.0 Exclusive 2012
Gepost: 04 januari 2015 01:12 PM
  [ # 24 ]

Volgens mij is dat de daglichtverlichting. Dat zijn de 2 lampen aan de voorzijde van de auto naast de mistlampen.
Deze kun je inderdaad aan of uit schakelen.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 04 januari 2015 01:29 PM
  [ # 25 ]

Zojuist in het menu weer aangezet.
Alleen de lampen naast de mistlampen die jij omschrijft gaan niet aan met dim- en grootlicht.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 04 januari 2015 01:34 PM
  [ # 26 ]

Afgelopen vrijdag bij Johan Oldenhage geweest. Ik ben erg gecharmeerd van zijn aanpak. Hij legt zijn bevindingen goed uit en is realistisch in wat vervangen moet worden en wat niet of op de langere termijn. Daarnaast geeft hij ook aan welke zaken je makkelijk zelf aan kan pakken.
Uiteindelijk heeft Johan voor mij een mooi stappenplan gemaakt om de auto uiteindelijk helemaal up-to-date te krijgen.

Mijn automaat olie is ververst en gespoeld. De uitgaande olie was pikzwart dus het was toch wel hoog tijd om de olie te vervangen.  De olie ging waarschijnlijk al 210.000 km mee. Mijn eerste indruk is dat de bak soepeler schakelt en wat minder aan het zoeken is dan voorheen.

Verder is de MAP sensor stekker is schoongemaakt, een motormanagement update gedaan. De vier contour lampjes zijn vervangen. Verder ruitenwissers vervangen en ook beide gasveren van de achterklep. Die waren gaar. Ook de accu gecheckt, die was nog goed genoeg.
De beruchte waterpijp was nog in goede conditie. Terwijl de auto toch op de brug stond heb ik deze zelf even opgeschuurd en in de tectyl gezet.
Ook een navigatie update (2014-2015) gekocht en inmiddels zelf geïnstalleerd wat een eeuwigheid duurt. Dit moet met draaiende motor: een kwart tank diesel verstookt!

Johan heeft ook een volledige technische check gedaan en daar zijn de volgende zaken uitgekomen:

Alle banden waren op, alhoewel ze er aan de buitenkant nog acceptabel uitzagen, waren ze aan de binnenkant vrijwel op, de tweede laag rubber was al te zien. Verder waren de achterbanden gecupt. Waarschijnlijk is de oorzaak een slechte uitlijning.

Een lekkende veercilinder rechtsvoor, ik moet er nog even mee doorrijden omdat ze op dit moment niet leverbaar zijn.
Het fuseelager linksvoor vertoont een lichte speling. Op dit moment nog geen probleem maar gaat er een keer aankomen.
Remschijven en blokken voor gaan nog ongeveer 20k mee.
Twee AFIL (LDWS) sensors stuk.
Carterpan is licht ingedeukt door een whatever impact, daardoor een licht olie zweten.
Distributieriem komt er aan over 20-30k.

Ik vind het al met al nog meevallen voor een auto met 210k op de klok.

Over een paar weken weer een afspraak gemaakt om 4 nieuwe Michelins te monteren waarbij ook de auto uitgelijnd wordt en de vering wordt gekalibreerd.
Daarnaast wordt dan ook een afneembare trekhaak gemonteerd.
Ook wordt dan even gekeken naar de probleempjes die ik met mijn RT5 en HUD heb. Ik vind de kwaliteit van de JBL niet wat het zou moeten zijn en mijn bluetooth is onvindbaar, daarnaast geeft de HUD de navigatie niet weer (ook al wordt die geselecteerd), alleen de snelheid. De LEXIA geeft een storing aan op de connectie van de audio uitgangen en ook een storing op de BSI.

Over een 20k laat ik dan de distributie en de voorremmen vervangen.
De fuseelager kan voorlopig nog wel even mee en de veercilinder laat ik vervangen zodra deze weer leverbaar zijn.
De LDWS sensoren zijn peperduur en dat laat ik voor wat het is, ik ga het toch niet gebruiken.
Verder is mijn COM2000 knipperlicht schakelaar redelijk lam maar vervangen kost een klein fortuin, dus laat ik voorlopig ook even voor wat het is.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 januari 2015 01:58 PM
  [ # 27 ]

Als je D-riem aan de beurt is zou ik meteen een reeks blootliggende onderdelen meenemen.
Lees vooral dit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225539/

Die onderdelen kosten per stuk aanzienlijk minder dan de uren om ze eruit en erin te schroeven. Als je ze allemaal tegelijk pakt betaal je maar éénmaal de uren.
Dit is het moment waarop goedkoop duurkoop zal blijken te zijn.

Trouwens die veercilinder: Bij mij zweet er ook één, maar die doet dat nu al bijna 100k. Lekker laten zitten tot het echt nodig is.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 04 januari 2015 02:40 PM
  [ # 28 ]

Met contourverlichting bedoelde ik de lampjes op de koplampen en achterlichten.
De sfeerverlichting in het interieur zie je met een licht interieur zoals ik heb in het donker wel redelijk goed met zwart leer zal je dit veel minder zien.

Mijn C6 heeft nu ruim 310.000 op de teller en na controle met Johan mankeerde deze helemaal niks, op een paar banden na.
De vorige eigenaar heet hem dus heel goed onderhouden wat ook netjes in het boekje ingevuld is.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 04 januari 2015 02:44 PM
  [ # 29 ]
guznax schreef:

Zojuist in het menu weer aangezet.
Alleen de lampen naast de mistlampen die jij omschrijft gaan niet aan met dim- en grootlicht.

Ja dit klopt, je mag dagrijverlichting niet samen voeren met dimlicht, dus of dagrijverlichtig of dimlicht beiden kan niet.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 januari 2015 12:17 PM
  [ # 30 ]
JanSr schreef:

Als je D-riem aan de beurt is zou ik meteen een reeks blootliggende onderdelen meenemen.
Lees vooral dit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225539/

Die onderdelen kosten per stuk aanzienlijk minder dan de uren om ze eruit en erin te schroeven. Als je ze allemaal tegelijk pakt betaal je maar éénmaal de uren.
Dit is het moment waarop goedkoop duurkoop zal blijken te zijn.

Trouwens die veercilinder: Bij mij zweet er ook één, maar die doet dat nu al bijna 100k. Lekker laten zitten tot het echt nodig is.

Bedankt, goed advies. Ik ga zeker overwegen een aantal zaken preventief te vervangen tijdens distributiewissel eind dit jaar.
Dan wordt ook gekeken of zaken als fuseelager of veercilinder zijn verergerd, kwestie van monitoren.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook