Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
René Jongejan schreef:TRX-velgen horen standaard alleen op een GTI Turbo.
Weet alleen niet op welke uitvoeringen ze als optie leverbaar waren.
prestige ook meen ik
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens het overzicht wat ik heb, zitten ze niet standaard op een Prestige Turbo.
Wellicht als optie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb even het serie 2-gedeelte bekeken, naar mijn idee is het niet helemaal compleet.
Ik mis bijvoorbeeld de Limousine Turbo.
De gewone Limousine zou een 5½J-velg hebben, maar ik verwacht dat de Turbo-versie de 6J-velg heeft, gelijk aan de TRD/TRI.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Volgens het overzicht wat ik heb, zitten ze niet standaard op een Prestige Turbo.
Wellicht als optie.
Dacht het wel, benzine Turbo motor altijd op TRXen maatje 210. 190 banden voldoen vaak niet aan de snelheidscodering van een Turbo.
Prestige stond wel op de GTi velg variant, niet op de T velgen. Al zegt men dat dit de laatste jaren wel te bestellen was.
Bedankt voor jullie antwoord, ik heb er zeker wat aan, maar ik denk dat ik gewoon moet gaan kijken.
In mijn laatste mail vroeg ik naar de velgen die erop zitten en om mss een foto door te sturen.
Dat deed hij niet ik kreeg wel dit:
“beste olivier,ik heb hem altijd zo geweten maar er waren van die croom deksels erbij maar deze zijn eens gestolen geweest de zanten die er op zitten zijn orgineel of kijk als je er aan kan komen.”
Dingen waarmee ik rekening moet houden bij het kopen van een cx vind ik wel in jullie forum.
Mvg,
Oliver
graddus schreef:Nu ja, er staat in de advertentie ook in onvervalst slecht fonetisch West-Vlaams dat de originele velgen (zanten als verbastering van het Franse jantes) nog moeten worden toegevoegd. Wat daar mee bedoeld wordt weet ik niet, maar het kan dus zomaar zijn dat er nu wel trx-velgen op liggen. Op de foto’s is dat niet te zien. Overigens horen er op een CX toch geen 195/70/14 banden maar 185/14 die dan wel weer moeilijker te vinden zijn…
Of er zitten nu stalen wielen onder en de oorspronkelijke 14 inchers gaan er nog onder. Of andersom. Niks van te zeggen op basis van de foto’s.
Ik zou me trouwens drukker maken om de staat van dat schuifdak dan om een setje velgen/banden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
graddus schreef:. Overigens horen er op een CX toch geen 195/70/14 banden maar 185/14 die dan wel weer moeilijker te vinden zijn…
185/80 is inderdaad steeds lastiger te vinden, dus ben ik voor 195/70 gegaan.
Arjan Verkade schreef:Klopt het reserve wiel wel, 195 zal je bijna niet onder de motorkap krijgen. Een 190er TRX lukt me net met wat moeite terwijl die leeg is
René Jongejan schreef:
En voor alle types een 185/70R14-reservewiel, want idd een 195 past niet onder de kap.
Ik heb tegenwoordig rondom 195/70r14 liggen op m’n CX uit 1977.
En ook reserve, past prima onder de kap.
Jullie hebben gewoon geen ruimtelijk inzicht
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje
Jouw CX heeft geen isolatiedeken onder de kap.
Mijn CX staat op Alfa-velgen met als bandenmaat 195/65R15.
Zo’n wiel past bij mij dus niet op de plek voor het reservewiel.
En aan m’n ruimtelijk inzicht ligt dat niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Arjan Verkade schreef:Klopt het reserve wiel wel, 195 zal je bijna niet onder de motorkap krijgen. Een 190er TRX lukt me net met wat moeite terwijl die leeg is
René Jongejan schreef:
En voor alle types een 185/70R14-reservewiel, want idd een 195 past niet onder de kap.
Ik heb tegenwoordig rondom 195/70r14 liggen op m’n CX uit 1977.
En ook reserve, past prima onder de kap.
Jullie hebben gewoon geen ruimtelijk inzicht
Dan vraag ik me af wat het verschil is, want bij mij past een 190er op spanning al niet.
Uit me hoofd ligt de band bij mij tegen het schutboard op een soort zwarte isolatie, wellicht dat dit bij jouw anders is of dunner?
Edit: Ik zie dat René ook al zoiets aangeeft
Aha!
Isolatiedeken, waarom is dát dan? ‘t ding wordt warm genoeg
Nou ja, weten jullie ook meteen wat de oplossing is om wel een 195/70 onder de kap te krijgen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nielsje schreef:Isolatiedeken, waarom is dát dan?
Geluidsisolatie.
Er ligt zo’n nagelende diesel in het vooronder.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Natuurlijk, vergeten. De 2400 maakt gelukkig helemaal geen onaardig geluidje.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
195 past bij mij ook gewoon onder de kap