1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Een nieuw familielid, Deauville. Waar rook is, is ...
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 21 maart 2015 02:59 PM

Een tijd lang van het forum weggeweest, vanwege het op de sloop brengen van m’n ZX na jaren trouwe dienst. Een Megane scenic verving em, maar bleek te duur. De CX staat overigens netjes onder zeil tot januari wanneer ze 40 jaar oud wordt.

Dus sinds vandaag een BX 1.4 Deauville gekocht. Lekkere auto die optisch nog wat liefde nodig heeft, maar daarom is het gelukkig ook weekend!
Verder hoop ik dat de kosten meevallen en deze auto me jaren plezier oplevert!

Kent iemand de auto toevallig en nog veel belangrijker: is een BX een hij of een zij:S ?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 maart 2015 03:07 PM
  [ # 1 ]

Welkom terug. Je kunt kiezen uit “het” of “hij”, want het automobiel of de auto en de (personen-)wagen Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 21 maart 2015 07:48 PM
  [ # 2 ]

Tja Eloise is wel echt een dame dus dat is wel een zij.

Een vraag: ik breek net de antenne van het dak af omdat ik em wilde verstellen. Heeft iemand hiervoor een andere liggen? Dit is dus voor een BX uit ‘93.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 21 maart 2015 08:19 PM
  [ # 3 ]

Antenne voetjes van bijna elke andere citroen/peugeot past ook wel

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 22 maart 2015 09:13 PM
  [ # 4 ]

inmiddels via ‘gevraagd’ en een originele op het spoor, dank je wel

Ik had even een snelle vraag nog: de hydrauliek tikt erg vaak en de achterkant zakt mij te snel in. Daarnaast wilde ik vanmorgen rijden en de voorkant wilde niet omhoog totdat ik naar verhoogde rijstand ging en toen weer terug liet zakken.
Is dit allemaal te wijten aan 1 oorzaak?
Mijn kennis van hydrauliek en zoeken op het forum brengt me bij gebrek aan de juiste termen voor onderdelen niet verder… Rolling Eyes

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 maart 2015 09:35 PM
  [ # 5 ]

Niet omhoog komen is waarschijnlijk een vuile hoogteregelaar, wat vaker van laagste stand naar hoogste stand (gymnastieken). Snel inzakken en/of vaak tikken kan duiden op een hoofdaccumulator die niet meer op druk is. Dus bijvullen of nieuwe erop zetten. Rondje bollen kan sowieso geen kwaad Wink

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 22 maart 2015 10:00 PM
  [ # 6 ]

Yep, wat Tim zegt, de voorraad bol is niet meer op druk.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 maart 2015 10:03 PM
  [ # 7 ]

Ik zag trouwens dat je in Rotterdam woont, dus je mag me altijd een berichtje sturen en langs komen Wink

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 22 maart 2015 11:23 PM
  [ # 8 ]

volgens de oude eigenaar is de hoofdaccumulator recent vernieuwd, dus even kijken naar opnieuw vullen.

Verder heb ik de auto van onder naar boven laten gaan en het lijkt alsof hij voor met schokken omhoog komt. Alsof er meer druk wordt opgebouwd, dan schiet de voorkant (linkervoorkant vooral) een stukje omhoog en zo verder. Op maximale hoogte tikt/wiegt de auto voor merkbaar op en neer. Is dat nog steeds vuil of een ander probleem?

Korte aanvullende vraag, een springende snelheidsmeter kan (net als mijn ZX) verholpen worden door een andere kilometertellerkabel?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 maart 2015 12:34 AM
  [ # 9 ]

Klinkt als een vervuild systeem. Heb je om te beginnen al eens de kleur van de LHM gecontroleerd? Even met een stuk keukenrol deppen in het LHM vat. Het hoort helder groen te zijn.

Verder gefeliciteerd met de Deauville! Staat leuk met die Peugeot 205 1.6 GTI velgen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 23 maart 2015 01:19 AM
  [ # 10 ]

Ik had de kleur nog niet bekeken nee. Ik ga ernaar kijken. Ben niet meer gewend aan LHM haha

Dank je wel. De originele velgen heb ik ook nog, maar deze zit nou eenmaal profiel op. Als het rubber op is, even zien welke mooier staan.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 maart 2015 10:12 AM
  [ # 11 ]

Klinkt inderdaad als een vervuild systeem, wat Timo al zei. Dat schokkend omhoog komen is waarschijnlijk omdat de veerpoten wat stroef zijn, even inspuiten met teflonspray. Die velgen zijn echt heel gaaf, houden dus!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 23 maart 2015 11:59 PM
  [ # 12 ]

dat zal de auto ook goed doen, om de poten even in te spuiten. Alleen teflonspray heb ik nog niet in het assortiment. Dat gaan we even halen! Ik moet toch ook nog LHM halen voor een verversing. Zelfs als de vloeistof nog aardig is, kan dat nooit kwaad.
De auto staat overigens een weekje iets verder weg. Eerst de Scenic verkopen en dan de BX goed vertroetelen!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 25 maart 2015 03:32 PM
  [ # 13 ]

Ik kon het toch niet laten en ben even wezen testen. De LHM was nog felgroen en er bleef niks aan het zakdoekje hangen wat ik erin deed. Dus dat zou goed moeten zijn denk ik.

Na het strekken van de benen blijven er maar 2 problemen bestaan:
- De voorkant komt niet omhoog als de hendel in rijstand staat. Pas bij verhoogde rijstand komt de voorkant omhoog en dan kan ik terug naar rijstand. Zijn dit de veerpoten?
- De voorkant veert langer na dan de achterkant. de achterkant ligt in 1x op en neer stil, maar voor is dat 2 keer. Wat is normaal?

Sowieso wil ik voor even nieuwe bollen erop draaien en de veerpoten insprayen (hoe en waar precies??) Vergeet ik dan wat wellicht?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 25 maart 2015 04:05 PM
  [ # 14 ]

De kleur van je LHM is in elk geval goed. Dat de voorkant niet omhoog komt is waarschijnlijk te wijten aan een vervuilde hoogteregelaar. Ik weet niet of je deze vervuiling weg kan krijgen door veel gymnastieken. De voorkant veert langer na als de bollen niet meer goed zijn, de dempende werking is dan niet goed meer. Tenzij het comfortbollen zijn natuurlijk. Gewoon een rondje bollen vervangen.

Hier moet je de veerpoten smeren (foto is van Timo en is inmiddels al gedeeld op heel het forum haha)

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 29 maart 2015 04:41 PM
  [ # 15 ]

Helaas gisteren onder de auto gelegen omdat ik bij m’n ouders was. Had ik het maar niet gedaan..

- De tankvulhals blijkt erg lastig te vervanger vanwege de lange leiding eraan naar de tank. Is hier een truuc voor? Met alle roest die inmiddels in de tank ligt, moet die eronderuit en leeg.
- De metalen benzineleiding onder B-stijl is ergens lek. Is dit een bekend probleem? Hij druppelt in ieder geval…
- Rechtsachter heb ik een LHM lek (ik vermoed de vering en dat verklaard het rare veergedrag achter misschien) en links voor ook (remleidingen zijn hopelijk recent vervangen) dus ook daar de vering. Geen drama, maar de druppels hangen onder de auto.
- Ashoes rv die los zit. Wel heel, maar de klem is eraf. Tiewraps to the rescue!
- Veerpoten ingespoten, even kijken of het helpt. Dank voor de foto tim1993!

Grote vragen zijn dus: is die tank zelf eraf te halen incluis de vulslang en metalen leiding onder de B-stijl?
Verder maar eens lang een garage voor de lekkages, dat gaat me meestal direct boven de pet.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook