2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Een nieuw familielid, Deauville. Waar rook is, is ...
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 maart 2015 04:45 PM
  [ # 16 ]

Prio 1 is de lekke brandstofleiding!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 29 maart 2015 05:46 PM
  [ # 17 ]

Zoals McDean al zegt, eerst de brandstofleiding maken! Deze zijn niet meer nieuw te krijgen (mij niet gelukt in elk geval), iemand van het forum maakt ze na. Ik geloof dat dat bx16vert ze maakte. Mocht de leiding over het algemeen wel in redelijke staat zijn, kun je het slechte stukje eruit zagen en bypassen met een stukje benzineslang.

De vulhals bestaat uit twee delen. Het eerste deel is het deel waar je het vulpistoolding in stopt, het tweede deel is een rubberen slang die de vulhals met de tank verbind. Jij moet alleen de (kunststof) vulhals vervangen. Deze zijn nieuw te koop bij de BX club.

Achter zou je lekzak kunnen lekken, de rubber leidingen zitten dan niet helemaal lekker in de lekzak. Vóór weet ik niet direct wat je bedoelt, als je wil en kunt even een foto plaatsen. Foto’s verklaren een hoop Mr. Green

Persoonlijk zou ik, ondanks de roest in de tank, lekker laten zitten. Er zit een filter in je tank om bijvoorbeeld de roest niet op te zuigen. Mocht je de tank toch willen verwijderen, moet je ook de uitlaat verwijderen en de schroeven die de tank vasthouden los draaien.

Succes!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 29 maart 2015 06:36 PM
  [ # 18 ]
tim1993 schreef:

Mocht je de tank toch willen verwijderen, moet je ook de uitlaat verwijderen en de schroeven die de tank vasthouden los draaien.

En de bediening van de hoogteregelaar achter, en dat is geen leuk klusje

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 30 maart 2015 01:34 AM
  [ # 19 ]

Dank aan jullie beiden.
Ik heb een Haynes op de pc, daar staat het in. Maar de woorden ‘geen leuk klusje’ baren me wel zorgen ahum. Maar de tenkvuldop is volledig uit elkaar gevallen, waarschijnlijk liggen er grote stukken metaal en plastic in de tank. Dat kan volgens mij echt niet blijven liggen Sad Het wordt dan meer een ‘ik kan alles ineens meenemen’-reparatie

foto’s heb ik geprobeerd: De benzineleiding is over een flink deel stevig verroest en de tankvuller is dus verdwenen. Linksvoor krijg ik niet op de foto helaas.


De tankdop (of het tankgat)

De leiding onder de B-stijl aan de passagierskant.

Best veel roest op de leiding dus die moet er nog af. De vloeistof is benzine vermengd met LHM van de vering of rem rechtsachter.

De LHM hangt tussen de bol en de lepel, maar aangezien onder de auto zie ik alleen druppels aan de lepel onder het raaipunt van de vering hangen.

Paasweekend maar eens in Tiel onder de auto liggen (daar wonen ouders met een oprit en goed garagespul.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
shortwave
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Gepost: 02 april 2015 09:04 PM
  [ # 20 ]
Michelangelo schreef:

Kent iemand de auto toevallig en nog veel belangrijker: is een BX een hij of een zij:S ?

Welkom terug op het forum en proficiat met de Deauville.

In het nederlands is het woord automobiel mannelijk. En het is de automobiel en niet het automobiel, zoals hierboven ergens staat. In het frans is het woord automobile vrouwelijk, net als la voiture. Dus ik zeg: een BX is een zij! Ik althans spreek altijd over mijn BX in de vrouwelijke vorm…

Michelangelo schreef:

Een vraag: ik breek net de antenne van het dak af omdat ik em wilde verstellen. Heeft iemand hiervoor een andere liggen? Dit is dus voor een BX uit ‘93.

Zoals Prowl al zegt: voetje met of zonder antenne is gewoon nog nieuw verkrijgbaar bij de Peugeot-dealer. Mij kostte daar nieuw voetje + nieuwe antenne 15 euro incl BTW. Gewoon zeggen dat het voor een 205 is.

Maar goed, zo te lezen heb je nog wat andere prioriteiten. Die benzineleiding is vervelend. Mijn garage heeft bij mij die leidingen van voor naar achter helemaal vervangen. Waarmee durf ik niet te zeggen, maar het ziet er nu allemaal als nieuw uit. Wel een aderlating van 400 euro. En bij mijn vorige BX was de vulhals ook rot. Dat was een BV Cannes, zeer vergelijkbaar met de Deauville. Dat zou ik ook aanpakken, want er kan water in je benzinetank komen en dat kan weer leiden tot de meest onbegrijpelijke storingen… Weet ik uit ervaring. 

Succes!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 02 april 2015 09:48 PM
  [ # 21 ]

Voor minder als €400,- moet ook wel lukken denk ik Wink vraag het eens aan een bedrijf zoals hegru in Veldhoven ( noem maar een dwarsstraat, weet niet waar deze BX huist Wink )

Ik zou eerst eens kijken naar de roest bij de rubberen stops rechtsboven op de foto. Dat ziet er niet echt lekker uit, of bedriegt de foto?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 02 april 2015 09:50 PM
  [ # 22 ]

bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, de prioriteit is nu even verschoven. Iemand van het forum maakt deze leidingen dus ik ga zelf proberen deze te vervangen. Daarnaast heb ik een vulhals bij de auto gekregen, maar blijkt vervangen een vies en ongrijpbaar klusje. Zeker met die lange benzineslang eraan. En de vraag is of die vulhals de goede is, maar daar komen we maar op 1 manier achter!

Zelfs de antenne heb ik bij een forumlid gevonden hier dichtbij, dus die hoef ik alleen nog maar op te halen.

Op het program staan verder de bollen voor (zeker) en de hoogteregelaar voor (vermoedelijk). Daarnaast is (denk ik) de homokineet rv kapot, dit kan komen door de losse ashoes daar. Daarnaast LHM lekke lv en ra. Dat staat allemaal voor komend weekend en t weekend erna op de agenda. Lekker klussen! (terwijl ik dat niet kan haha)

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 april 2015 12:54 AM
  [ # 23 ]

Hoogteregelaar voor ga je hoogstwaarschijnlijk niet bijkomen. Succes dit weekend!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 03 april 2015 01:00 AM
  [ # 24 ]

he bedankt he timo, wat een motivatie! Maar eerst maar eens de rest. Ze veert alleen voor als een gewone auto en dat bevalt me niks!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 april 2015 01:04 AM
  [ # 25 ]

Dat zou ik bij je veerbollen zoeken, maar die ga je ook vervangen zei je al. Ik zou de hoogteregelaar lekker laten zitten en gewoon nog een keer de LHM vervangen en filters schoon maken. Kan nooit kwaad, is niet veel werk en kan ook wonderen verrichten.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 03 april 2015 05:08 PM
  [ # 26 ]

Nou dat is even jammer. Water in het vulgat gespoten met wassen. Stom, maar vandaag gaat de tank er dus onderuit. Gelukkig aardig wat handleidingen gevonden, alleen heeft iemand kennis uit eerste hand met een serie 3, 1.4?
De auto staat in Tiel bij de ouders gelukkig goed, dus knutselen heb ik de tijd voor mocht het mis gaan haha

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 03 april 2015 08:21 PM
  [ # 27 ]

Een korte opsomming van dingen die je moet doen:
- Uitlaat eronderuit
- Bediening hoogteregelaar-achter los (kan het daar ook een beetje schoonmaken meteen)
- Het knietje van de ontluchting aan de bestuurderskant loshalen (VOORZICHTIG: deze willen graag scheuren e.d. dus meteen controleren)
- Onder de achterbank zitten twee kleppen, deze verwijderen en de vlotter demonteren.
- Daarna kan je de bouten van de tank loshalen (ook onder de achterbank)

Succes!

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 04 april 2015 11:31 AM
  [ # 28 ]

Die hoogteregelaar kreeg ik alleen niet los, dus nu nog maar eens naar kijken. IS er een truuc voor?

Daarnaast past de vulhals die ik bij de auto kreeg niet hierop. Hij is te kort en de pijp die eruit komt is een halve maan ipv volledig rond? Is die een ander type BX dan?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 04 april 2015 11:43 AM
  [ # 29 ]

Die vulpijp die je erbij kreeg ziet er zeker zo uit:

Zo ja, dan is die voor een BX met een extra bumpertank.

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 05 april 2015 08:29 PM
  [ # 30 ]

Jazeker die zat erbij. Mn vader kon gelukkig de voorste ring eraf halen en die op de oude pijp zetten. Dus nieuwe voorkant en terugslagklep gemonteerd! De benzineleiding kan volgende week pas.

En toen… Paniek en boosheid. Ik controleerde nog even een lekkage linksvoor bij de remklauw. Het blijkt dat een vorige eigenaar de remleiding scheef in de klauw heeft gedraaid een daarbij de schroefdraad IN de remklauw heeft beschadigd broken . De remleiding blijft niet meer zitten en lekt bij remmen. Einde oefening dus, terwijl ik vanavond terug naar huis had gewild. huh. De leiding is voor zover te zien nog wel goed.
Dus:
Wie heeft een oplossing om het schroefdraad in de klauw te herstellen of een vervangende remklauw op voorraad?
Ik ga vanavond wel treinen of zo.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook