8 van de 20
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
C4 Coupe VTS van FastFred
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 december 2017 08:13 PM
  [ # 106 ]

Schade heeft hier niets mee te maken. Zou er een schade-gerelateerd probleem ten grondslag liggen aan het wederom overlijden van het wiellager dan zouden er ook andere zaken zichtbaar of voelbaar moeten zijn: scheef afslijtende banden, cupvorming van de banden, trekken in het stuur, onstabiele wegligging, naar één kant trekken bij het remmen, onbalans enz enz.

Wat mij bevreemd: het lager is nu weer verrot. Dat is naar mijn idee niet de schuld van de TS. Toch moet de TS nu montagekosten betalen en een meerprijs neertellen voor een zogenaamd verbeterd lager.

Ik vind dat een vreemde gang van zaken en zou dit zeker bespreekbaar maken met de garage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 december 2017 08:40 PM
  [ # 107 ]

De meerprijs van het zwaardere lager is terecht.

Manuren niet.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 december 2017 08:50 PM
  [ # 108 ]
waterman schreef:

Schade heeft hier niets mee te maken. Zou er een schade-gerelateerd probleem ten grondslag liggen aan het wederom overlijden van het wiellager dan zouden er ook andere zaken zichtbaar of voelbaar moeten zijn: scheef afslijtende banden, cupvorming van de banden, trekken in het stuur, onstabiele wegligging, naar één kant trekken bij het remmen, onbalans enz enz.

Jup, mee eens. Wat betreft manuren, kan het ook verkeerd verstaan hebben aan de telefoon.

Morgenmiddag is toevallig de monteur aanwezig dus gaan we er dan ff naar kijken, of het idd weer het wiellager is (weet ik wel zeker, symptomen zijn identiek aan de vorige keer, loeien, bonken, een brom linksvoor bij afremmen op lage snelheid).

En volgende week een vervolg telefoontje van klantenservicebalie meneer.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 09 december 2017 11:07 AM
  [ # 109 ]

Is er ook al eens gekeken of de aandrijfas niet toevallig een klein beetje krom is wat mogelijk invloed heeft op de levensduur van het lager?
Je zou dan haast trillingen verwachten in het stuur maar misschien is dat wel minimaal.
Blijf het wel bijzonder vinden dat telkens het linker wiellager aan de voorkant de geest geeft, bij onze Coupe zitten de lagers er al geruime tijd onder, dacht zo’n 80 dkm en nog geen spoor van speling of andere narigheid….

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 05 januari 2018 04:26 PM
  [ # 110 ]

In ruil voor WiFi installeren bij onze TD, mocht ik even gebruik maken van hun smeerput. De sensor van de koplamphoogteverstelling doet al een tijdje raar. Pas geleden begon hij spontaan weer even te werken. De garage zei sensor stuk (want foutcode in de computer): € 180,-

Maar aangezien hij soms wel en soms niet werkt, kan het net zo goed een los contactje zijn of oxidatie of iets dergelijks. Dus sensor eronder uit gehaald, stekker had een paar pinnen die groen zagen van de aanslag, dus afgeschuurd, ingespoten met contactspray, maar het mocht niet baten. Lampverstelling doet ‘t nog steeds niet…

Eind van de maand is z’n jaarlijkse onderhoudsbeurt, dus dan maar naar laten kijken incl. het wiellager rechtsachter.

Mocht iemand overigens 2e hands zo’n sensor weten te vinden, graag. Ik heb een tijd geleden al eens een verzoekje op onderdelenlijn gezet maar daar is niks uit te komen. Ook het onderdeelnummer Googlen geeft geen resultaat.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 06 januari 2018 07:40 PM
  [ # 111 ]

Ook bij mij doet die koplamphoogteverstelling het niet meer, helaas…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 januari 2018 07:45 PM
  [ # 112 ]

Was er niet een bizarre link tussen de koplamphoogteverstelling en het lampje van de sigarettenaansteker?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 06 januari 2018 07:47 PM
  [ # 113 ]

Het is niet heel moeilijk om er achter te komen dat vocht het probleem is. Er zit een plastic bodemplaat die de reservewielbak afdekt. Aan de voorzijde van dat ding zit een uitstulping waar de sensor in zit. Die uitstulping heeft een opening aan de voorzijde, waar dus alle vocht en zand naar binnenkomt.

De hele bodemplaat lag ook vol met modder, water, steentjes…

2d schreef:

Was er niet een bizarre link tussen de koplamphoogteverstelling en het lampje van de sigarettenaansteker?

Dat was het lampje van de asbak, ja klopt. Maar bij de dealer is de auto uitgelezen en daar kwam uit dat deze sensor een storing gaf. Het lampje van de asbak is al een tijdje weg gevallen onder alle plastic. Als het niet werken van dat lampje de storing aan de sensor veroorzaakt, vreet ik m’n oude schoen op.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 januari 2018 09:03 PM
  [ # 114 ]

Zelfde zekering ofzo?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 06 januari 2018 10:12 PM
  [ # 115 ]

Van wat ik zo snel kon vinden lijkt het erop dat het lampje van de aansteker, van de asbak en zo nog een aantal dingen, op het zelfde circuit zitten als de koplampverstelling.

De zekering is het niet, want het systeem werkt prima, tot je ongeveer een km gereden hebt, dan gaat ie pas in storing.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 31 maart 2018 02:59 PM
  [ # 116 ]

Ben benieuwd of jullie dit kunnen beantwoorden.

Het raam aan de passagierszijde gaat al heel lang heel moeizaam open en dicht. Aan de bestuurderszijde was dat eerst ook zo, maar die rubbers zijn gesmeerd door de garage toen het raam helemaal niet meer open of dicht wilde (los stekkertje).

Nu heb ik de raamrubbers als zijnde test ingesmeerd met een restantje motorolie dat ik nog had. Maar dat maakte geen verschil. Aan de bestuurderszijde was het een los stekkertje dus, how hard can it be, zonet op de stoep in het zonnetje de deurkaart eraf gehaald.

Eerst de schakelaar los genomen, maar het stekkertje zat gewoon netjes vast, daarna de gehele binnenzijde van de deur eraf gehaald. Mooi moment om ook direct het horizontale raamrubber eraf te halen en schoon te maken, daar gaat een boel rotzooi in zitten dat je er normaal maar lastig uit krijgt.

Wat me opvalt, is dat als ik aan het testen ben het raam open gaat, dicht, open, en daarna geen kik meer geeft. Ik hoor ook geen relais klikken. Valt me ook op dat de motor flink warm wordt en dat ook erg lang blijft. Na een minuut of 2 wachten kan het raam dan weer open, dicht, open, en daarna niks meer.

Ik vraag me af of er een hittebeveiliging op het motortje zit ofzo? Of zou de motor gewoon op zijn?

De deur is ook ooit vochtig geweest blijkbaar, want het trottoir lampje onderin de deur zag bruin van het opgedroogde roestwater, die ligt nu in een sopje schoon te weken, bestuurderszijde ook gecontroleerd, die was netjes schoon.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 31 maart 2018 03:38 PM
  [ # 117 ]

Het raammechanisme misschien eens goed in het vet zetten…?
Ik zou ook eens goed kijken waar het raam in op- en neer gaat, daar kunnen ook vaak problemen ontstaan

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 31 maart 2018 04:09 PM
  [ # 118 ]

Als er wel (veel) vocht in heeft gezeten, dan zal dat absoluut niet bevorderlijk zijn voor de binnenkant van het motortje.. maar goed, dat is speculeren zonder dat gezien te hebben. Als die motortjes niet gek duur zijn zou ik eens een nieuwe bestellen en kijken of dat het fixt. Misschien kun je je huidige ook wel open maken en repareren/opnieuw in het vet zetten. Maar als die stuk gaat of je sloopt hem per ongeluk en je zit met een raam dat niet meer dicht gaat… dan ben je verder van huis denk ik :p

doei

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 31 maart 2018 06:58 PM
  [ # 119 ]

Er waren in de deur of rondom de elektronica verder geen sporen van vocht te zien, alleen het trottoir lampje dat duidelijk vochtig geweest is.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 02 april 2018 10:17 PM
  [ # 120 ]

In mijn C4 is een keer een nieuwe deur gezet, waarvan de regenwater afvoer verstopt zat (hoorde het klotsen in mijn deur tijdens een stevige regenbui). Daarna deed de raambediening het ook niet goed meer. Garage zei toen dat het motortje waterschade had en daardoor teveel stroom vroeg waardoor het in de beveiliging sprong, misschien bij jou ook aan de hand?

Maar als het raam te stroef op en neer gaat vraagt het motortje ook meer stroom waardoor het warm wordt en wellicht in de beveiliging springt.

Profiel  
 
 
8 van de 20
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook