9 van de 20
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
C4 Coupe VTS van FastFred
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 03 april 2018 10:47 AM
  [ # 121 ]

Het raam gaat nu wel iets sneller open en dicht, maar warm worden doet het ding nog steeds en na 3x open/dicht doet ie het niet meer.

Dus ja de vraag is, wordt hij te warm omdat hij langzaam loopt omdat de motor versleten is, of omdat ie t zwaar heeft. Ik heb in ieder geval een foto gemaakt van het motortje en ik heb een onderdeelnummer. Is niet heel lastig te vervangen heb ik al gezien.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 07 mei 2018 05:33 PM
  [ # 122 ]

Zo, afspraak gemaakt voor onderhoudsbeurt en APK. Direct even laten kijken naar de cruisecontrol storing, de paravan die los komt van de voorruit (servicebalie medewerker was er bekend mee, nieuwe paravan is erg prijzig, dus ze gaan een andere mooie oplossing zoeken) en de airco die vorig jaar op druk gebracht is maar nu nog maar amper koelt.

Viel me op dat dat inzetdeel van de achterbumper rechts telkens los kwam. Ik moet woensdag naar Rotterdam en had geen zin om die op de snelweg te verliezen. Maar dat was geen hele moeilijke fix, alle drie pushpins waren verdwenen. Ze hadden er nog eentje op voorraad en de andere 2 hebben ze van een nieuwe C3 gehaald die toevallig dezelfde had in de kofferbak Very Happy

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 07 mei 2018 07:57 PM
  [ # 123 ]

...daarom heb ik afgelopen najaar 2 parafaans van Bart Ebben op het schap gelegd
Dat beter aansluiten heb ik met een stangetje gedaan en de parafaan op de ruit vast gekit
Geen water meer waar dat niet hoort

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 08 mei 2018 08:48 AM
  [ # 124 ]

Ik heb hem dus een tijdje vastgekit gehad, ja een tijdje, met dat warme weer is het losgelaten misschien maar eens een speciale ruitenkit aanschaffen dan.

Over de airco gesproken: bij mij een jaar geleden airco laten afvullen (echt heel prijzig! vloeistof is duur geworden) en laatst condensor vervangen want die was lek (door steenslag) en erna opnieuw afgevuld. Hij deed het een tijdje lekker koel maar al snel merk ik dat hij het alléén maar goed doet wanneer hij veel rijwind heeft. Op koudere dagen (ca. 15 graden) werkt de airco bij boven de circa 60 km/u en bij zo’n warme dag als gisteren alleen boven de circa 90 km/h!!! Zelf ‘s morgens als het maar 7 graden buiten is, heb ik gemerkt dat hij het bij file vorming gewoon niet trekt.

De ventilator staat al op standje max zodra hij 1 minuut is ingeschakeld, blijft erna hele tijd loeien. Meerdere auto’s geprobeerd van mijn familie / vrienden warvan de airco werkt, maar deze doet het zelfs goed bij stationair draaien en op een warme dag geen geloei van die ventilator!

Dit kan niet naar mijn idee, hiervoor is ie terug bij de garage met of de fout bij hun ligt of nog verdere reparatie nodig is… wordt een dure zo Smile

Ik hoop dat het bij ons beide meevalt!

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 mei 2018 08:51 AM
  [ # 125 ]

Het probleem met die paravan is dat ie vastgeklikt zit op de voorruit en verder alleen aan de uiteinden echt vast zit met boutjes oid. Maar halverwege hangt er wel nog het reservoir van de stuurbekrachtiging aan. Servicebaliemedewerker zei dat het een bekend issue is dat ze na verloop van tijd door gaan hangen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 08 mei 2018 10:17 AM
  [ # 126 ]

...met dat stangetje ertussen heb je geen last meer van doorhangen
Misschien niet de mooiste oplossing maar wel effectief (en zit onder de motorkap dus zie je niet tongue wink)

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 08 mei 2018 10:27 AM
  [ # 127 ]

Ja, heb jou oplossing ook als optie gegeven, misschien dat ik ze even die foto uit jou topic per mail stuur.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 08 mei 2018 11:30 AM
  [ # 128 ]

Waar haal je zo’n prachtig stangetje met bevestigingsmateriaal? Wat heb je precies gebruikt?

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 mei 2018 11:47 AM
  [ # 129 ]

Hier ook geinterreseerd!
Mijn parafaan hangt ook door, elke week druk ik hem weer op de ruit maar hij zakt net zo snel weer omlaag zodat er mooie kier ontstaat. Rolling Eyes

Kun je met nieuwe klemmetjes het ding niet weer vastklikken aan de ruit? En zitten die klemmetjes achter de isolatie?

Oja, sorry voor het verhuilven van je topic!

 

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 08 mei 2018 11:59 AM
  [ # 130 ]

Stukje aluminium U profiel, slotbout/moer en gewone bout/moer
...en een knikkerbus Action-zwart
de beide zijkanten van het U profiel wegslijpen en ongeveer 90 graden buigen

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233329/P75/#2016238

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 mei 2018 09:18 AM
  [ # 131 ]

Zo, nou, ja, ahum

- remblokje rechtsachter zit vast, remt niet goed mee.
- wiellager rechtsachter versleten
- einddemper uitlaat lek
- knipperlichten achter niet oranje genoeg (wtf), andere lampjes in

En verder
- condensor airco lek
- cruisecontrol knopjes op stuur ingespoten met contactspray, lijkt goed te gaan, dus die knoppen zijn vuil. Dealer zegt vervangen, maar dat gaan we niet doen voor hoeveel dat onderdeel kost.

Oja, ook ff geïnventariseerd wat een einddemper voor een 180pk uitvoering met sierstukje kost en of dat past, nu de demper toch lek is. Maar, dat laten we maar ff. Standaard Bosal einddemper 124 ex btw, 180pk demper met sierstuk 491 ex btw ohh

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 mei 2018 10:41 AM
  [ # 132 ]

Oja, en de parafan. Heb ze even een linkje gemaild naar Henry zijn oplossing en die hadden ze al uitgeprint bij de werkbon liggen toen ik de auto gister kwam brengen Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 23 mei 2018 11:37 AM
  [ # 133 ]

Tip voor de uitlaat: koop een vergelijkbare uitlaat mét sierstuk erop (bijvoorbeeld Bosal ca. 180 euro) en laat een ander sierstuk erop lassen. Sierstukken krijg je overal wel.

Ik heb gekozen voor een sportuitlaat voor 180 € maar slechte ervaring met de pasvorm waardoor het e.e.a. heb moeten laten lassen (en dus duurder ben uitgekomen!).

En waarom een ander sierstuk erop lassen? de door Bosal erop gemonteerde sierstuk is OER lelijk. Alsof ze er een blikje cola zonder bodem op hebben gelast.

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 mei 2018 11:54 AM
  [ # 134 ]

Maar dan heb jij je originele einddemper dus nog ergens liggen. Is die nog inzetbaar? Leuk prijsje? Very Happy

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 23 mei 2018 01:07 PM
  [ # 135 ]

Die is helaas eronder uit geknikkerd toen ik door een (iets te) diepe molgoot reed :’( Helemaal doorgeroest ter plaatse van lasnaad aan de einddemper zelf.

Inmiddels zal die wel verwerkt zijn in een nieuwe auto Smile

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
 
9 van de 20
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook