7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
C4 Coupe VTS van FastFred
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 oktober 2017 03:12 PM
  [ # 91 ]

Voor de volledigheid. Auto gekocht in juni 2015 bij een handelaar, net geen 127.000km op de klok. Proefrit was niks op aan te merken, een interieurpaneeltje aan de kofferklep dat ze vastgezet hebben was het enige dacht ik. Half jaar BOVAG garantie. Na aanschaf een afspraak gemaakt bij mijn Citroën dealer voor een aankoopkeuring, ff zien wat er evt. aan zat te komen. Daar kwam onder andere uit dat de krukaskering lek was. Dus auto is weer terug gegaan, alles uit mekaar, idd kering lek. Omdat de boel toch los lag de keus gemaakt om € 267,41 neer te leggen voor een koppelingsset (drukgroep, plaat en druklager), de arbeidskosten vielen immers onder garantie vanwege de kering.

Een paar dagen na de nieuwe koppeling en kering kwam de Alpenrun. Op de heenweg begon de auto herrie te maken, een bonk in de aandrijflijn en de koppeling deed wat raar. Na de Alpenrun nog 2 keer mee terug gegaan maar men ‘kon niks vinden’.

Na veel gekloot, research en die herrie die alsmaar erger werd afgelopen januari de aandrijfas rechts en wiellager vervangen, daar is op het forum al een paar pagina’s over geschreven. Meerdere mensen hadden exact hetzelfde probleem en bij 1 iemand was dit de fix. Uiteindelijk bleek dat niet de oorzaak, maar kwam de herrie van het wiellager linksvoor, die een dag later vervangen is.

Nadat dat lager vervangen was, begon het met wat zingen, dat ging over in loeien, en dat begon na ~10.000km uiteindelijk zo hard te bonken en bateren dat de hele auto er van trilde en de herrie bij 120km/h boven alles uit kwam. Ik ben er in die periode een paar keer mee terug geweest, er is naar van alles gekeken, er is de laatste keer een tussenlager voor de lange aandrijfas rechts besteld, want die had wat speling. Het linker voorwiellager hebben we niet eens als verdachte gezien, want die was net vervangen. Onder garantie opnieuw het linker voorwiellager vervangen en het was weer over. En nu begint ie weer, krap 2 maand en 3000km verder.

Met trillen bedoel ik, als ik vanuit stilstand wegrij en de koppeling op laat komen, dan bokt en schokt het, alsof je te weinig gas geeft, zelfde gebeurd bij al rollend terug schakelen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 23 oktober 2017 05:09 PM
  [ # 92 ]

Klinkt misschien niet positief Fred maar zou het niet kunnen zijn dat deze wagen schade heeft gehad aan de voorzijde waardoor alles niet uit te lijnen valt..?
Ik kan je aanraden om eens te bellen met Roessink in Zwolle http://www.roessinkrichttechniek.nl/ (vragen naar Ferdi), is een richtbedrijf voor vrachtwagens maar zijn ook bijzonder goed in het uitlijnen etc. van personenwagens. Ik ga daar al jaren heen met mijn Volvo V70 en ben uitermate tevreden over hun uitlijn-werk. Ze zouden ook kunnen vertellen of er daadwerkelijk schade aan de wagen is geweest etc.

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 23 oktober 2017 05:17 PM
  [ # 93 ]

ja op afstand altijd moeilijk om precies te zeggen wat het is? denk toch dat je met de alpenrun iets te bent geweest, meschien te weinig terug geschakeld, en de motor is dan wel sterk genoeg, maar als de verbinding met de wielen niet tot stand komt, ja dan slipt de koppeling nog vaak, maar dit is slechts een sugestie want ik weet niet hoe je rijd, vaak merk je de plekken op het vliegwiel op door de koppeling heeel langzaam te laten op komen, en nog voor dat de auto in beweging komt, en je voelt dan al het aangrijp punt shokken, dan is dit vaak het euvel,
we gaan er dan wel van uit dat de rest wel vast zit, kijk bij een enorm versleten aandrijfas, blijft de auto schudden, wat nog wel eens voor komt, maar dan had de garage dat ook wel gezien, (hoop je) dat het kantelrubber van het motorblok nog goed is, je begrijpt dat wanneer deze stuk is, het hele blok een kant wordt op geduwd, bij optrekken, en bij remmen anders om.  je had het over die bonk, daar is dit de link in, rijdend in de versneling gas erop, bonk, gas los bonk, tja dan zou het kunnen. maar ja sugestie he

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 oktober 2017 06:09 PM
  [ # 94 ]

Henry, het vermoeden dat hij linksvoor schade heeft gehad heb ik al langer. Spatbord, motorkap en koplamp lijnen niet netjes uit, slot bestuurdersdeur is al eens vervangen omdat ie raar deed, raam aan die zijde dat in het verleden wel eens uit het rubber schoot bij sluiten, kleine lichtlekkage in de koplamp, nu dat gedoe met het lager (allemaal aan de linkerzijde).

Beremans, ik rij lui, dat weet ik van mezelf, in dagelijks woon-werk verkeer kom ik amper boven de 3500rpm uit. Dat gebonk en gebok begon op de heenweg naar de Alpenrun, nog voordat we de eerste berg gezien hebben, gewoon autobahn met 140/150 op de cruise. Naast het ‘luie’ woon-werkverkeer hou ik wel van sportief rijden, als de motor lekker op temperatuur is dan zoek ik geregeld wat B weggetjes op en geef ik ‘m de sporen.

Het gevoel dat ik krijg van de koppeling wisselt, als ik schakel bij hogere toerentallen gaat het meestal goed, maar soms ook bij lagere toerentallen. Zodra ik bij het aangrijppunt ben begint ie te schokken tot ik de koppeling los laat of weer geheel intrap. De ene keer met opschakelen bokt hij alsof je te weinig gas geeft, een andere keer slipt de koppeling en loopt het toerental op. Het is net alsof ik totaal niet kan schakelen, maar iedere auto of bus waar ik in rij heb ik het vaak na een paar km wel onder de knie (aangrijppunt, hoeveelheid gas enzo). De laatste 3 of 4 dagen was het helemaal dramatisch en reed het voor geen meter, vandaag was het weer prima, had ik weer even plezier in het rijden en heb ik onderweg naar huis een paar extra km gereden.

Eigenlijk is het gewoon zo wisselend dat het onmogelijk is om te beschrijven zonder 4 A4’tjes vol te schrijven.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 24 oktober 2017 02:00 PM
  [ # 95 ]

Heeft de 2.0 een hydraulische koppeling?

Deze vond ik op Problemcar
https://www.problemcar.nl/nl/professional/citroen/188898-citroen-c4-picasso-2.html

“Zo als hier boven is genoemd koppeling vervangen en monteren met speciaal gereedschap doe je dit niet heb je kans dat je over een tijdje weer klachten krijg.”

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 25 oktober 2017 12:41 AM
  [ # 96 ]

Dat artikel gaat over de ebv6 bak. dat is zo’n gerobotiseerd geval als ik me niet vergis?
Anders dan de handbak in de ‘gewone’ C4 in elk geval.

Het probleem van FastFred herken ik verder niet van mijn voormalige C4 (en ik dacht dat ik alle problemen wel had gehad… ).
Gewoon inruilen voor een DS3 joh Wink Razz

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 25 oktober 2017 09:34 AM
  [ # 97 ]

En de ebv6 is niet alleen een hydraulische koppeling (zoals die in heel veel auto’s zit), maar ook nog een gerobotiseerde koppeling- en versnellingsbakbediening.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2017 08:07 PM
  [ # 98 ]
Hendrik77 schreef:

Gewoon inruilen voor een DS3 joh Wink Razz

Ja, want de THP motoren staan bekend om hun betrouwbaarheid…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 oktober 2017 08:29 PM
  [ # 99 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 25 oktober 2017 10:32 PM
  [ # 100 ]

Die zijn inderdaad nog erger… helaas.
Maar ik heb niet gezegd dat er een thp in moest liggen hè.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 december 2017 02:03 PM
  [ # 101 ]

Morgenmiddag weer naar de dealer, het wiellager linksvoor dat afgelopen september vervangen is onder garantie van het wiellager dat in januari vervangen is, is nu weer aan vervanging toe.

Garage had al gebeld met de leverancier van het lager en ze willen voor deze keer opnieuw garantie geven op een vervangend lager en raden een sterkere/verbeterde variant aan. Ik moet een klein bedrag bijleggen omdat dit lager wat duurder is dan die er nu in zit + montagekosten zijn voor mij.

Ik had nog voorgesteld of dit door pasvorm in het fusee of door verkeerde uitlijning kon komen maar dat was volgens de monteur niet mogelijk.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 01 december 2017 04:35 PM
  [ # 102 ]

He wat balen zeg, ik hoop dat het wat op schiet met het nieuwe sterkere lager

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 december 2017 05:03 PM
  [ # 103 ]

Ik vrees dat er voor deze auto eigenlijk maar 1 oplossing is…

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 december 2017 05:44 PM
  [ # 104 ]

Ik blijf het maf vinden dat dat lager het maar zo kort uit houd. Als die stuk gaat van slechte uitlijning dan is de uitlijning wel zo krom dat je meer klachten moet hebben lijkt me. Lager wordt in het fusee geperst dus veel speling kan daar ook niet zitten. Wiel staat gewoon recht onder de auto en bochten naar links voelen niet anders aan dan bochten naar rechts.

Toch iets krom onderhuids (opnieuw, dan zou je toch iets moeten voelen in het rijden)? Schade verleden misschien?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 01 december 2017 06:18 PM
  [ # 105 ]

Is dat mischien terug te halen wat voor schade het is geweest, dan kan je gerichter zoeken wat het zou kunnen zijn.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook