2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Cabrio
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juli 2015 11:47 AM
  [ # 16 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik heb ook SM’s gezien met een CX serie 1 spiegel, dat past dan uiteindelijk nog beter.

Ga jij eens even je mond spoelen collega!  nono
Ik heb nog nooit een verandering aan het interieur of exterieur van een SM gezien die een verbetering was op de plastic tupperware wielen na dan. De rest is allemaal puke

Ik zeg niet dat een CX S1 spiegel niet mooi is, maar het valt iets minder op dan een S2 spiegel.
De originele spiegel vind ik juist erg mooi op een SM.

@Robin:
Tja meer zicht is dan direct een compromis voor het uiterlijk want het wordt er gewoon niet mooier op.
Ik weet niet hoe het zicht is in een SM vergeleken met een DS, maar daar valt in elk geval prima mee te rijden.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 juli 2015 11:49 AM
  [ # 17 ]
JanSr schreef:
Robin Visser schreef:

Voor de niet- kenners:
Hoe zie je meteen dat dit geen Mylord is?

Ach, wat maakt het uit? Die op Nederlands kenteken zijn in ieder geval niet van Chapron. De grijze die Bart Kocken heeft gebouwd en die op NL kenteken staat, is volgens Chapron tekeningen gebouwd. Kijk op Mylord op Google en je komt er 4 tegen, een witte, een blauwe, een Or de Simiane en een Feuille Dorée. Dan is er nog één die is gebouwd door het bedrijf dat de kappen maakte nadat Chapron failliet was. Die stond op de laatste CitroMobile te koop.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 juli 2015 11:49 AM
  [ # 18 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik weet niet hoe het zicht is in een SM vergeleken met een DS

Ik wel, na 110.000 km in een SM zonder de rechter buitenspiegel zelfs. Als je de spiegel goed instelt heb je prima zicht. Ik heb geen moment behoefte gehad aan een grotere spiegel of een extra spiegel rechts. Daarbij rijdt je vooruit en wat er achter je gebeurt is derhalve niet zo erg belangrijk als je met 170 op de linker baan zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 juli 2015 11:53 AM
  [ # 19 ]
Arjan Verkade schreef:

@Robin:
Tja meer zicht is dan direct een compromis voor het uiterlijk want het wordt er gewoon niet mooier op.
Ik weet niet hoe het zicht is in een SM vergeleken met een DS, maar daar valt in elk geval prima mee te rijden.

Arjan, zolang je vooruit rijdt dat sneller dan de rest, dan is het zicht goed.  Het zicht is niet te vergelijken met dat van een DS. Jij vind het er niet mooier op worden. Dat is wat anders dan ‘is’ niet mooi.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juli 2015 11:57 AM
  [ # 20 ]

Ach nu gaan we het op woorden gooien, IK vind het idd niet mooi.

Maar past zeker niet in lijn van de SM of bij het tijdsbeeld.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 22 juli 2015 01:17 PM
  [ # 21 ]

Die rode cabrio SM is dat niet de ex Garry Caers auto ????

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 22 juli 2015 02:12 PM
  [ # 22 ]

Ah:
“heeft in opdracht van één van de Italiaanse eigenaren in Italië een cabriolet conversie ondergaan. In 1985 werd de auto verkocht aan een eigenaar in Engeland. In het engelse tijdschrift “Classic & Sports Car” van november 1989 staat een artikel over de auto en zijn eigenaar. “


http://classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_k2&view=item&id=394:citroën-sm-spider-conversie-1972&Itemid=30&lang=nl

.komma

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3534
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juli 2015 11:02 AM
  [ # 23 ]

Als je naar de foto’s op de veilingsite kijkt: In 2012 had de SM nog een “platte” kofferdeksel ( zoals Chapron het deed), is er later toch een andere opgezet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 23 juli 2015 10:12 PM
  [ # 24 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juli 2015 10:15 PM
  [ # 25 ]

Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 23 juli 2015 10:20 PM
  [ # 26 ]

Jij kent hem ook zo te zien

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 juli 2015 01:15 AM
  [ # 27 ]

Iedere Sm bezitter die wel eens (dringend) een Sm onderdeel(tje) nodig had is wel eens bij hem in de
kelder geweest en heeft ‘m horen drummen….. Of het verhaal gehoord over de brand in de in sleutelruimte.
Staan ook wel wat filmpjes van ‘m op youtube. En nee, die brand staat er niet op.  Mr. Green

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 juli 2015 09:03 AM
  [ # 28 ]
JanSr schreef:
Robin Visser schreef:

De Mylords zijn gedocumenteerd. Niemand zal deze aanzien voor een echte. Hoeft ook niet. Het is een SM cabrio en daar kun je een hoop lol aan beleven zonder dat er sprake is van een vergelijkbare waarde als een Mylord.

Voor de niet- kenners:
Hoe zie je meteen dat dit geen Mylord is?

De buitenkant vond ik wel in showroom conditie. Maar dat kan voor een verkeerde showroom zijn, uiteraard.

Ernst Jan schreef:

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27446364.ece/Hilversummer-Karel-Stuivenberg-doet-alles-voor-zijn-Citroens_
Zo te lezen is het toch een echte, ik geloof hem wel.

Ik sprak vandeweek Bart Kocken en die kwam op wat minder dan 7 auto’s uit .

Bart zei me dat de Cabrio die de laatste CitroMobile werd verkocht, is gemaakt door het bedrijf dat de kappen maakte. Dat strookt ook met het verhaal van erkend SM-chroniqueur Theo die destijds bij de Chapron uitverkoopveiling was en daar geen onafgebouwde Mylord heeft zien vertrekken. Dat is namelijk een verhaal dat de ronde deed, dat er een niet afgebouwde Mylord elders was afgebouwd. Wat volgens Bart het verhaal is, dat is dat de auto jarenlang als niet afgebouwd project ergens heeft staan verpieteren. Er kwam een handelaar in beeld die de auto heeft laten afbouwen en voor echt heeft verkocht. En zo zou dat de laatste ‘echte’ Mylord zijn. Niet dus. Als je kijkt op Google afbeeldingen, dan kom je 4 auto’s tegen, een witte, een blauwe, een Or de Simiane en een Feuille Dorée. Ik denk dat dit echte zijn. Wellicht is dat dus ook het aantal echte dat is gebouwd. Dan is er dus de hiervoor beschreven auto. Dat is een gouwe, Or de Simiane zo te zien, niet echt maar wel me een echte kap. De auto heeft geen chromen strips op de wielkasten. Dat heeft de echte wel. Tot slot de grijze auto die Bart heeft gebouwd volgens Chapron-specificaties. Er was destijds voor nog een Mylord al wat papieren voorwerk gedaan. Dat werd teruggevonden en bij de auto gevoegd die Bart heeft gebouwd.

Ik kom al met al aan een ander aantal dan Karel . Ik zal m’n gedachten ‘ns checken bij Theo. Dit alles neemt niet weg dat Karel een kleurrijk figuur is en dat ie inderdaad een leuke kelder heeft. Z’n rode cabrio is geen echte. Daar is er nog één van in Nederland en die herken je ten opzichte van die van Karel aan het ontbreken van de aanduiding ‘Mylord’ en ‘Henri Chapron’.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 juli 2015 10:20 AM
  [ # 29 ]

Maar zoals je al zei:
Het is een SM Cabrio waar je een hoop lol aan kan beleven! Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 24 juli 2015 10:38 AM
  [ # 30 ]

klopt !  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook