











































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een GTi TRX velg staat gewoon prachtig onder een CX GTi!
De bandjes zijn natuurlijk flink wat duurder maar dat weet je waarschijnlijk al.
Als je er dagelijks mee gaat rijden kan je altijd de 14” velgen nog gebruiken voor winterbanden
Indien er weinig bekend is over de geschiedenis denk dan aan:
- Olie + filter
- Bakolie
- KVS verversen en systeem doorspoelen
- LHM verversen, filters schoonmaken en de remmen laten bloeden tot er schone LHM uit komt
- Veerbollen op de juiste druk laten brengen
- Hetzelfde geld voor de voorraadbol en remaccu, echter in de praktijk willen deze nog wel eens stuk zijn dus vervangen dan
- Brandstoffilter vervangen
Tja de 3 bak dat blijft lastig, deze hebben als nadeel dat ze veel toeren maken op de snelweg. Rijdt daarom ook niet altijd erg hard want dan gaan de lagerschalen eraan.
Met een handbak kan je gerust uren lang met hoge snelheid rijden
Vergeet de benzineleidingen niet te controleren/vervangen zeker die naar de injectoren, deze willen wel eens gaan scheuren en dat kan resulteren in afbrandverschijnselen.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die vergeet ik altijd omdat ik ze niet heb
En kleppen stellen natuurlijk niet te vergeten!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Zorg ook dat je een extra lucht massa meter op voorraad hebt, deze willen ook wel eens de geest geven verder is een CX echt een heerlijke auto en mits in goede technische staat kan een CX ook betrouwbaar zijn.
In welk deel van het land woon je, er zij meerdere hele goede specialisten voor de CX die ook heel veel onderdelen hebben liggen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ik heb een hoop onderhoud voor de boeg! Kleppen stellen, filters, brandstofleidingen, bougies, bougiekabels en vast meer…Kan ik mooi zelf doen. Blok en bak olie, LHM, achterste bollen vervangen en check-up wil ik bij Bonhof in Epe laten doen. Is het dichtste bij Zwolle waar ik woon.




























Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even voor mijn begrip.
Je gaat wel zelf kleppen stellen en filters vervangen, maar olie verversen laat je doen?
Als je het eerste zelf kan, kan je het tweede zeker ook.
En nooit een oliefilter vervangen zonder oliewissel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb geen zin in de troep thuis…Die olie kan ik vervolgens weg gaan brengen. Zelfde geldt voor de koelvloeistof en LHM. Oliefilter gaat uiteraard tijdens de oliewissel..
Komend weekend wil ik een start gaan maken met onderhoud. Eerste is bougies en kabels, luchtfilter, brandstoffilter en brandstofleidingen. Kan ik ook direct de compressie gaan meten, is toch weer een kleine indicatie over de staat van het blok.
Wat ik ook graag wil gaan doen is de lampjes vervangen in het dashboard. is hier iemand die weet wat er nodig is om het volgende te vervangen? Ik ga voor standaard lampjes, niet voor LED.
Deze lampjes wil ik eerst gaan aanpakken:
- Tellerset
- Middenconsole
- Contactslot
- Raamschakelaars 2x
dj pierre schreef:Ik heb geen zin in de troep thuis…Die olie kan ik vervolgens weg gaan brengen. Zelfde geldt voor de koelvloeistof en LHM. Oliefilter gaat uiteraard tijdens de oliewissel..
Begrijpelijk.
Wellicht is er een doe het zelf garage in de buurt, daar kan je vaak olie afvoeren voor klein bedrag.
Scheelt een hoop in de knaken en je kan het fijn zelf doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bakolie gaat toch al een probleem worden om zelf te doen. Daar is meestal een speciale pomp voor nodig. Ook het LHM systeem lijkt een lekje te hebben(niveau is iets te laag, remlampje sprong aan in een lange doordraaier op de snelweg woensdag) dus ook dat wil ik grondig nagekeken hebben. Ik breng hem volgende week vrijdag naar Brouwer in Vaassen voor een checkup en vloeistof verversing. De rest doe ik wel zoveel mogelijk zelf.
Ik heb ook nog een blok uit m’n bus te bouwen, een ontsteking van m’n Honda viertakt te vervangen en de bovenstaande punten in de CX te doen. Druk zat naast de 50 urige werkweer dus…
Och, zolang je geen vrouw/vriendin, kinderen of een sociaal leven hebt, lukt dat prima hoor..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dit weekend even geen vriendinnetje en ik heb geen kids. Wel een DJ gig zaterdagavond en zin in bier…We gaan zien hoever ik kom!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Goed om te horen dat je gelijk in het onderhoud van je CX duikt en zo te horen handig genoeg bent om een hoop zelf te doen.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Klepstellen is gewoon inlaat 0,15mm, uitlaat 0,20mm als ik me niet vergis?












































Totaal aantal Berichten: 25673
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>