Art schreef:Het ding is echt zwaar verrot, zit geen plaatdeel zonder roest meer aan.De steunen voor de vergrendeling van de achterbankrugleuning kon ik zonder gereedschap demonteren (zie laatste foto)
Mij gaat het op de eerste plaats om het familiale interieur dat nog in mooie staat en compleet is (wel ff schoonmaken)
dit wil ik tzt in mijn break gaan in bouwen.Wat extra onderdelen voor op voorraad is natuurlijk ook wel handig, zeker als je 2 cx,en hebt rijden.
Helaas heb ik alleen niet de ruimteom werkelijk alles er af te halen. Mocht iemand iets nodig hebben ,laat maar weten.
Zijn er nog onderdelen die schaars worden en er zeker af moeten??
Deze foto had ik ook nog. Zo qroquant heb ik ze niet vaak gezien.
Hoi Art,
Ik ben op zoek naar die zilveren strip op de voorbumper zowel recht als links kan ik die van je overnemen?
mvg,Joost
Die zijn al gereserveerd voor Rene Jongejan incl de bumper zelf…
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
WebmasterGS schreef:Als je een blokje hout tussen de aanslagen (bij de aanslag rubbers) stopt kan je alle hydraulica uit de wagen slopen en blijft de wagen op hoogte en rijdbaar. Heb ik voeger ook een keer gedaan met een sloper. Je kan helaas de draagarmen e.d. er niet afnemen.
Het stuurhuis en de diravi kan wel als je met een buis de stuur fusees doorkoppelt. Het sturen moet dan wel met bandentrappen gebeuren.
Dat is inderdaad wel jammer van die draagarmen.. Mischien krijg ik nog wat tijd als ie eenmaal op de aanhanger staat op blokken vast gesjort. Mocht namelijk wel de velgen hebben…..enanders is het gewoon pech gehad voor mij. Ik ben zoiezo niet ontevreden met wat ik er allemaalaf heb kunnen halen.Van de hydraulica heb ik zoiezo al een hoop afgeplukt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Shalom74 schreef:Hoi Art,
Ik ben op zoek naar die zilveren strip op de voorbumper zowel recht als links kan ik die van je overnemen?
mvg,Joost
Joost citroville Borculo heeft ze wel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
bedankt ik zal eens contact opnemen
gr,joost
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Art schreef:... jammer van die draagarmen…
Als je het karkas helemaal leeghaalt kun je hem met een paar man daarna ook wel op een karretje tillen:
Deze is wel een maatje kleiner maar dat moet niet zo gek veel uitmaken.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 9154
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan ook met een CX Break, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1653145/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Afgelopen zaterdag weer eens bij de slopert geweest. Heb er nog het ea uitgehaald
Alle zonnekleppen
binnenspiegel
achterruit
beide rechter portieren (die waren nog goed hard in tegenstelling tot de beide linker portieren)
gordels
en nog wat bruikbaar klein spul.
18 dec. valt het doek definitief voor de cx.
Ik ga wel vragen of de sloperij er voor mij nog de achter draagarmen en veercilinders afhaalt.
Achter zitten er nog deelbare bollen op, deze zijn ongetwijfelt plat na zoveel jaren stilstand,
kan ik daar nog wat mee?
Ook de 4 lm velgen krijg ik nog terug van de sloper.
Morgen ga ik nog voor de laatste keer naar de cx om de portierruit links en het raammechaniek eruit te halen en als ik er toch ben l.v ruit er ook maar uit met het mechaniek.
Nog wat foto,s
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Deelbare veerbollen zeker verwijderen, deze kunnen door oa. chyparse en citrotech worden gereviseerd en zijn echt een aanwinst op een cx break.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Mooi, dan regel ik dat die er af gehaald worden…
Zit ineens te twijfelen over de achterklep. Hij is plaatselijk vrij slecht (zie eerdere foto,s)
maar dat is alleen de rand waar de kentekenplaatverlichting in zit.Volgens mij is dat nog wel met enige moeite te herstellen/restaureren. Voor de rest is de klep nog wel goed.
De moeite om te bewaren/verkopen waard of met het karkas mee weggooien??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9154
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Art schreef:Met het karkas mee weggooien??
Nooit doen! Is altijd wel restaurabel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Vlak voordat het doek valt.. Ik kan nog wel een dakantenne gebruiken, mits hij nog enigzins toonbaar is
Ander ding zijn wellicht die plastic chrome dakranden li en re.
Die antenne zit inmiddels op mijn eigen break, die dakranden zijn rechts kapot en links ziet er niet uit.
Vol met witte bloemkolen tussen het ‘‘croom’‘en de doorzichtige plastik buitenlaag.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
René Jongejan schreef:Art schreef:Met het karkas mee weggooien??
Nooit doen! Is altijd wel restaurabel.
Okee, duidelijk. Dan haal ik hem er morgen nog van af.
Zijn die dingen inmiddels al zo schaars aan het worden dat goede/nieuwe vrijwel niet meer te krijgen zijn??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zou je de voorruit er ook niet uithalen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90