17 van de 17
« Eerste  < Vorige 15 16 17
   
ID21F (geluid vanaf achterdraagarmen/ stab stang?)
nltecoko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 10-12-2006

- ID/DS DS 21 bvh
- ID/DS DS 21 IE Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Break bv5
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 januari 2018 04:09 AM
  [ # 241 ]

Ik zag dus inderdaad iets over het hoofd: hoewel het er toch duidelijk staat had ik me niet gerealiseerd dat deze banjo een adapter ter vervanging van de bestaande banjo was. Ik begrijp je zorg nu helemaal.
Succes!

‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘00 Xantia 2.0HDi break: daghap
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 januari 2018 09:02 PM
  [ # 242 ]

er zijn van Jaeger 2 types oliedrukmeter mogelijk: de meest gebruikelijke is die met M10 X 1,00, maar ook de “oudere” M14 x 1,50 is hierin mogelijk. Voor beide bestan adapters met M7. De doorstroomopeningen verschillen in beide types, maar is waarschijnlijk niet relevant want het gaat om druk.  Citroen gebruikt voor de DS 6 bar, 600 gram. In andere types , zoals bv GS wordt een 10 bar gebruikt, waarbij op de brochure overigens een 6 bar mano staat ????
Van belang is dat er aan de zijkant van de adapter een opening zit.

Ik zal proberen wat foto’s toe te volgen ter illustratie.

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 januari 2018 10:21 PM
  [ # 243 ]

Foto’s plaatsen lukt me helaas niet vanaf mijn iPad, iemand een idee hoe dat moet?

Meer van belang dan de instroomopening lijkt mij de diameter van de opening aan de zijkant van de adapter, die moet gelijk zijn aan die van de instroomopening.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 april 2018 09:32 AM
  [ # 244 ]

Forummers,

Momenteel nog niet opgeschoten met de adapter voor de banjobout. Nog geen kunnen vinden met een grotere doorgang, en degene met de kleine doorgang ga ik niet monteren, aangezien ik bang ben dat dan de kop te weinig olie krijgt.

De koppeling ligt er ook bijna uit. Handrem erop, 4e versnelling inschakelen en met wat gas bij de koppeling op laten komen laat de auto niet afslaan, maar de koppeling lekker slippen. Daarbij nog steeds het olieverbruik. Ik ga de koppeling oprijden en dan waarschijnlijk rigoureus de boel aanpakken (blok revisie, v-bak controle en nieuwe koppeling incl. drukgroep).

Waar ik momenteel nog wel een vraag over heb is het volgende. Vorig jaar heb ik de achterdraagarmen gemonteerd, nadat deze volledig van de auto verwijderd waren. Nu heb ik bij korte oneffenheden (putdeksels ed) en bij het oprijden/afrijden bij een hoogteverschil (bijv een stoep) een geluid vanaf de achterbruggen/stab stang? Een beetje een ijzerachtig knallend geluidje. Wat kan dat zijn?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23197
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2018 10:41 AM
  [ # 245 ]

Ik denk het kogeltje in de houder van de veerstang. Waarschijnlijk heeft het kommetje van de veerstang een randje waar dat kogeltje overheen knakt.
moet je ff aanpakken want de stang kan daardoor breken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 april 2018 12:25 PM
  [ # 246 ]

Bogaard, dank voor je reactie. Heb dat er vorig jaar nieuwe ondergezet (kogel en kom). Slechte reproductie?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23197
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2018 03:35 PM
  [ # 247 ]

mischien. Het kan natuurlijk ook dat je draagarm lager opsluit moer los ligt. De draagarm moet dan speling hebben. Als je het wiel eraf trekt kan je aan de arm trekken en duwen, dwars op de arm. Die ringen kan je binnen in de koffer met een schoevendraaier strakker tikken.
Dit was bij m’n SM een afkeur puntje…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 april 2018 05:25 PM
  [ # 248 ]

Zal daar morgen eens naar kijken. Dat moet niet te lang vrij spel krijgen, want dan krijg het nare ‘schades’ denk ik.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 17 april 2018 07:09 PM
  [ # 249 ]

Je kunt die speling in de arm pas controleren als de vering drukloos is. Maar dat wist je wel, denk ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 april 2018 10:06 AM
  [ # 250 ]

Goede tip, danku. Moet het strakker aandraaien van die ‘getande moer’ ook in een drukloze situatie gebeuren?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 april 2018 11:04 AM
  [ # 251 ]

Ja.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
17 van de 17
« Eerste  < Vorige 15 16 17
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook