


Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hey Shalom.
Maakt niks uit alle input is welkom. Ben al zeer geholpen dat ik weet welke draad waarvoor dient.
Groeten Patrick
gr,Joost



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedemiddag mede forumleden.
Zo vandaag vrije dag gehad en flink aan de CX gesleuteld. De stijlen moesten er nog in inclusief de hemel.
Dit was al gedeeltelijk klaar maar niet zoals ik het graag hebben wilde, dus dit alsnog gedaan. Verder haperende deurschakelaars schoongemaakt zodat ook de lamp in de hemel blijft branden met geopende deur.Al met al een paar leuke klussen. In de namiddag ben ik begonnen met alle kabels te trekken in de auto voor de Cruis Control. Nu heb ik voor de kilometerteller sensor 2 draden van de John Gold en 3 aan de pulsegever. Arjan jij vertelde dezelfde in de DS te hebben ? Zou jij me kunnen vertellen welke draden ik waar aan moet hangen bij de pulsegever ? Wil niet de zaak opblazen of in ieder geval niets kapot maken. Of als iemand anders dit weet is natuurlijk een reactie ook welkom ?
Dank je wel alvast
Groeten en een fijn weekend allemaal Patrick












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In de DS wordt de sensor niet gebruikt voor de cruise control.
Maar qua draden denk ik dat je het moet aansluiten met de info van WebmasterGS
WebmasterGS schreef:https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/65h-hunter-speedo-transducer-m18x1-5-fitting-sp-trans
Green & Yellow wire: Signal
Brown wire: 12V Positive
Blue wire: Negative
De geel/groene draad geeft de puls, de andere 2 voeden dus de sensor.




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb wel een originele sensor weten te begaan.
Deze heeft 2 aansluitingen.
Zover ik weet is het een Hall generator.
Voor montage zou ik ‘m willen testen op goede werking.
Is dat te meten zonder oscilloscoop?
Bezit wel een redelijk uitgebreide Fluke.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij ging die originele sensor gewoon een hogere spanning afgeven bij een hoger toerental.
Echter ik weet niet meer hoe het toen aangesloten zat en hoe ik toen gemeten heb…
Als je een tweedraads sensor hebt kan je deze direct op de scoop aansluiten en als je met een schroevendraaier of een kabeltje de sensor ronddraait krijg je een sinus signaal. Zou moeten werken met de JG



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedemiddag allemaal.
Zo ik ben ook weer een stukje opgeschoten. De Hunter/Metron pulsgever zit erin tussen de kilometerteller kabel. Dit was een eenvoudig klusje.Kabels netjes gesoldeerd en van kripkous voorzien zodat alles ook zeker goed blijft werken. De kabels aan de remschakelaar kon ik ook fijn solderen hiervoor was plek zat. En een soldeerverbinding is altijd goed.De pulsegever onder de kap moest een geschakelde voeding hebben en aangezien ik geen onstekingscomputer meer heb maar Vems , waren hier 2 stekkers ongebruikt. Denk tenminste dat ze hiervan zijn geweest. In elk geval hier stond een mooi geschakelde 12 Volt op die ik kon gebruiken voor de pulsegever. Hier een foto van hoe de pulsegever zit netjes langs het vat van de Lhm
De staalkabel van de servo heb ik recht aan de veer verbonden. Ik kon het busje net iets groter opboren waardoor ik de kabel samen met de veer aan het trek gedeelte kon maken en vast kon zetten.Dit zit nu ook mooi en heeft op normaal rijden geen invloed.
Hoef nu alleen nog maar de + en - aan te sluiten en de CM 5 of 7 om het spul te laten werken.
Echter ik wil die knots niet in de auto en hij zit splinternieuw in de verpakking. Ben me nog aan het bedenken of ik hem er toch uithaal om de Cruise in te leren. Maargoed dat is iets voor aankomende week.
Het wordt weer een druk weekend
En voor de koppelingsschakelaar die ik er ook bij heb moet ik nog iets verzinnen hoe ik deze ga bevestigen.
Fijn weekend allemaal



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedemiddag Mede forumleden.
Vandaag de John Gold getest op de werking. Alles gaat aan en in diagnose werkt ook in zover alles behalve het pulsesignaal tussen de kilometertellerkabel komt niet aan schijnbaar. Vermoed nu toch dat de pulsgever niet helemaal goed is voor de set. Is er misschien iemand bij die de 2 draads uitvoering heeft origineel van Citroen zodat ik deze kan proberen ?
Graag hoor ik van jullie ?
Groeten en alvast bedankt Patrick




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Welke 2 van de 3 draden heb je aangesloten op de JG-regelunit?
Naar mijn idee zou dat de puls-draad en de massa moeten zijn.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hoi Rene.
Ik had eerst de draden + en - los van een punt gevoed , dit kon volgens John Gold Support. De geel groene zou de pulsedraad moeten zijn en deze heb ik aan de blauwe kabel gehangen van JG. Nu achteraf heb ik de massa van de sensor er ook bij gehangen ik denk misschien is dat het probleem maar helaas. Hij krijgt niks
Gr Patrick




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mijn bovenstaande reactie klopt niet, heb het even nagezocht in de manual van JG.
De pulsdraad zou op de blauwe draad moeten en de zwarte niet aangesloten, maar geisoleerd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Meet je overigens wel een signaal op de pulsdraad?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dat heb ik nog niet gedaan.
Wil de scoop erbij pakken indien nodig. Dan de sensor voeden en meten aan massa met pulsedraad dan zou hij mijns inziens moeten pulsen toch ?



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Rene.
Heb zojuist gemeten. Sensor voorzien van 12 volt. Hierna de massa van de sensor gebruikt en de signaaldraad. Hierop de scoop gehangen en hij pulseert al zonder te draaien. Dus dat lijkt me niet in orde toch ? Zal niet zeggen dat hij kapot is maar denk ik niet geschikt voor de CX
Gr Patrick