6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Cruisecontrol op de CX
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 03 november 2015 04:27 PM
  [ # 76 ]

Goedemiddag forumleden.

Ik heb zojuist Wil Wijnhoven een mailtje gestuurt met mijn bevindingen.
Schema’s van deze sensor napluizend moet er wel op duiden dat hij defect is.
Als ik tussen de massa en de geel/groene meet heb ik volle 12 volt erop dat kan niet goed zijn.
Verder heb ik de scoop er nog eens aangehangen en hij pulseert niet op geen enkele mogelijkheid.
Ik hoop nu dat Wil me tegemoet wil komen of mijn centjes terug of dat hij een 2 draads model heeft liggen
Dus echt origineel CX. Anderzijds heb ik na lang speurwerk wel een sensor kunnen vinden die er anders in moet werken. Kosten 116,30 splinternieuw

Dus wacht even af de reactie van Wil

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 november 2015 09:47 PM
  [ # 77 ]

Patrick, nog voortgang geboekt de laatste dagen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 06 november 2015 10:32 PM
  [ # 78 ]

Hoi Rene.

Vooruitgang ja en nee eigenlijk. Ik heb contact gehad met Wil WIjnhoven over de sensor. Hij kan zich niet voorstellen dat gestuurde sensor defect zou zijn. Ik mag hem kosteloos om komen ruilen tegen de 2 draads.
Maar nu blijkt dus dat ik dan ook een andere kilometertellerkabel nodig heb. Bovendien moet ik 110 km rijden dan oke op en neer samen geteld wel te verstaan om deze sensor te ruilen. Dat gaat het voor mij niet worden dus ik neem die 30 euro maar voor lief en laat het erbij. Inmiddels ben ik op de site terecht gekomen van http://www.paulwitteveen.nl en deze heeft de pulsgever die ik al eerder ben tegengekomen in zijn voorraad zitten. Kom ik bij de leverancier uit dan krijg ik 0 op mijn brood bij hem kan ik hem gewoon bestellen en is deze geworden http://www.paulwitteveen.nl/winkel/pulsgevers_26/pg311_113.html Hierop ben ik nu aan het wachten. Het kost wel weer wat maar dan heb je hopelijk ook wat. Verder heb ik de CM-5 goed kunnen verkopen en tevens via deze site de CM-7 erbij besteld. Ik ben nu aan het wachten tot alles binnen is dan kan ik het erop plaatsen en testen. In elk geval ben ik voor de verderrest volledig door de diagnoses gekomen die John Gold voorschrijft. Dus dat rest allemaal werkt is zeker. En jij hoe ver ben jij er al mee Rene ?

Groeten en een fijn weekend alvast iedereen
very good

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 november 2015 10:55 PM
  [ # 79 ]

Ben nog aan het engineeren!
D.w.z. een steun voor de servo en de bevestiging van de servokabel op de inspuitpomp.

Heb wel ondertussen een nieuwe lange bedieningskabel voor de servo gescoord.
Omdat mijn cc-systeem in een Transit ingebouwd heeft gezeten, zat daar een hele korte aan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 10 november 2015 12:40 PM
  [ # 80 ]

Goedemorgen Rene en forumleden.

Nou vandaag was het dacht ik zover post stopte met een pakketje CM-7 was goed en zit ook al geinstalleerd in de CX. Pulsgever was fout, paste totaal niet dus balen nono . Inmiddels al contact gehad met het bedrijf en ze beloven snel een nieuwe alsnog het juiste exemplaar te sturen pffffffff weer wachten dus terwijl het einde van het seizoen alweer nadert dat de dame weer de stal in moet.

Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 10 november 2015 02:37 PM
  [ # 81 ]

Goedemiddag forumleden

Had voor de aardigheid wel even de foute pulsegever
eens aangesloten op een 12 volts voeding. En inderdaad
nu tussen de massa en pulsdraad een mooie puls die zelfs
met hand draaien goed zichtbaar is op een multimeter.
Spanning wisselt ook van 0,4 tot 10,8 tijdens het draaien.
Kan dus haast niet anders dat de pulsegever die ik heb stuk is.

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 november 2015 02:43 PM
  [ # 82 ]

Patrick

Waarom heb je eigenlijk niet bij CX-basis een originele sensor gekocht?
Zie http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=4656&language=en&osCsid=a646aa8f3371ceec1705603e56f08438

Inclusief verzendkosten nog altijd goedkoper dan bij jouw huidige leverancier.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 november 2015 03:50 PM
  [ # 83 ]

Ja, dat had ik op de vorige pagina ook al aangegeven.

Wel goed dat je nu gemeten heb dat die andere stuk is, dat lijk me ook al waarschijnlijk.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 11 november 2015 10:25 AM
  [ # 84 ]

Hoi Arjan en Rene.

Nou ik ging er eigelijk een beetje vanuit dat Wil mij zo’n 2 draads model zou sturen.
Nu achteraf dus blijkt van niet. Ik had hem bij CX-basis kunnen bestellen was ook gebruikt tenminste zeiden hun in de mail want een nieuwe hadden ze niet. Ik zou met verzendkosten op 106 euro uitkomen.
Die van Wil was net als die van jou Rene 30 euro dus denk nou dat is te doen. Nu blijkt deze dus kapot te zijn en Wil denkt weer van niet dus is een welles nietes kwestie en goed ik neem die 30 euro voor lief. Na lang speurwerk kom ik op de site uit die ik eerder poste en die heeft ze wel. Stuurt welliswaar de verkeerde op maargoed juiste is als het goed is onderweg. Met de verkeerde kon ik wel eens testen hoe het zaakje moet werken. En inderdaad gewoon een plus en min aangesloten de massa op de multimeter gezet en de + pen van de meter op pulsdraad en meteen zie je al een andere spanning max 10,8 en hoe je met de hand draait zakt hij zelfs tot 0,4 en blijf je zachtjes draaien dan blijft dat springen dus geen twijfel mogelijk daar heeft het in gezeten. Goed en waarom op jullie vraag terugkomend geen van CX-basis. Omdat ik nu voor nieuw ga en moet ik de 2 draads van CX-basis erin zetten moet ik er ook nog een andere tellerkabel bij kopen. Want Wil heeft hem ook maar zei meteen erbij dat ik die dan ook nog erbij moest pakken. Of het wijsheid is geweest van mij weet ik niet. In ieder geval krijg dalijk een spiksplinternieuwe kost 116 euro maar dan weet ik wel meteen dat het goed is. De CM-7 heb ik gisteren ingebouwd precies zoals bij jou Arjan. Dus dat heb ik afgekeken bij je very good En ik ben in elk geval blij dat ik nu zeker weet dat het dat ook is.

Tot zover

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 november 2015 10:49 AM
  [ # 85 ]

Voor de originele CX-sensor heb je geen andere tellerkabel nodig.
Dat is een m/v-uitvoering en past precies in de deling van de kabel.
De XM-versie van de sensor is dat niet, daarvoor heb je wel een andere tellerkabel nodig.
Wil heeft ws die liggen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 november 2015 11:07 AM
  [ # 86 ]

Welke heb je dus nu besteld ?
heb je een directe link ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 11 november 2015 12:33 PM
  [ # 87 ]

Hoi Jim en Rene.

Jim allereerst hier nogmaals de link http://www.paulwitteveen.nl/winkel/pulsgevers_26/pg311_113.html
Deze komt er uiteindelijk dalijk in. En Rene goed dat weet ik dus even niet, dat is wat Wil Wijnhoven me vertelde. Maargoed het maakt niks meer uit.

Gr Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 17 november 2015 08:04 PM
  [ # 88 ]

Goedenavond Mede forumleden.

Zo even een update voor wat betreft de Cruisecontrol. Vergeet a.u.b de site wat ik hier eerder vermeld heb.
Ze adverteren dat ze de pulsegever hebben ” niet dus ” na diverse mail’s krijg je dan uiteindelijk niet meer leverbaar. Er werd me een exemplaar opgestuurt waarvoor ik de hele auto moest aanpassen nee dat ging het wederom ook niet worden. Uiteindelijk eens aan de gang gegaan met de pulsegever van Wil Wijnhoven , hoe moeilijk het ook was ik heb hem op een nette manier open gekregen. En als je dan kijkt vraag je je af waarvoor betaal je in godsnaam 100 euro of nog meer voor dit soort sensoren. Er zit een soort van transistor (Hall effect sensor) in met een weerstandje. Dit laatste kun je weg laten. Heb de sensor van Wil inmiddels gerepareerd voor het luttele bedrag van 0,25 euro cent. Boosdoener zou zeggen kijk zelf maar de foto. Als je goed kunt solderen kun je hem zo repareren. Daarna heb ik de mijne netjes dichtgemaakt en rondom dicht gekit. Hij draait netjes rond en werkt perfect nu. En vooral hoop dat het nooit meer nodig is kan hem zonder breken nu weer open maken en altijd weer repareren. De DN6838 zat niet in de pulsgever maar is wel precies een vervanger hiervoor. Ik ga hem deze week installeren in de CX als het weer het toe laat in elk geval ik ben blij Mr. Green very good

Groeten Patrick

Afbeelding Bijlagen
6835.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9132
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 november 2015 08:51 PM
  [ # 89 ]

Goed bezig!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 22 november 2015 03:08 PM
  [ # 90 ]

Goedemiddag allemaal.

Zo bij mij is het inmiddels gelukt. De John Gold werkt en prima ook. Had vandaag even de tijd om de gerepareerde pulsgever in de auto te plaatsen , en inderdaad ook hier nu werkte het direct dus ben er blij mee. Succes voor diegene wat nog aan het knutselen zijn. Aankomende week nog cruisen en dan is het 3 maanden winterstop.

Groeten iedereen Patrick

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook