2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 november 2015 04:30 PM
  [ # 16 ]

Bij de kachelblower in de voetenruimte zitten links en rechts handbediende kleppen om ook lucht in de voetenruimte te krijgen. Die moeten dicht om serieus lucht bij de voorruit te krijgen. Om die kleppen te zien kun je eigenlijk het beste even met open deur van buiten de auto in de voetenruimte kijken. Als je het eenmaal weet, kun je ze daarna blind bedienen. Enne: mooi ding, hou ons op de hoogte van je avonturen.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 22 november 2015 06:16 PM
  [ # 17 ]

Hartelijk dank voor de tip! Ik zal eens onder het dashboard duiken. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 november 2015 07:23 PM
  [ # 18 ]

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225871/

Had je deze al gezien ? moet jouw camper haast wel zijn

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 november 2015 07:38 PM
  [ # 19 ]

Je zou het wel denken, maar het lijkt erop dat het een ander nummerbord betreft. Hoewel dat eigenlijk niet echt leesbaar is. Ook missen de lampjes midden boven de voorruit. Maar die kunnen recent nog toegevoegd zijn natuurlijk…

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 22 november 2015 07:51 PM
  [ # 20 ]

Niet de mijne, maar wel een zelfde! Smile Grootste onderscheidt is toch wel de dak-airco die hij wel heeft en ik niet. Wink
En die lanpjes boven de voorruit zijn niet bepaald recent gezien de staat, maar eigenlijk missen er nog 2, die ik er op termijn wel bij ga zoeken.
Mooie foto heeft hij erbij staan. Nu weet ik tenminste hoe de grill origineel hoort te zijn. Zo wil ik de mijne ook weer hebben, veel mooier dan helemaal zwart.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 november 2015 11:41 PM
  [ # 21 ]

Afgelopen weekend hebben we vrij genomen om het nodige te kunnen klussen aan de camper. Very Happy
Ik wou er een nieuwe acculader en diodebrug in hebben, want het oude spul stelde niet veel voor en deed ook amper wat.

Links oud, rechts nieuw, maar dat moge duidelijk zijn. Wink


En het spul op zijn plek:


Ook nog een beetje met LED-verlichting gestoeit. Er zat al wel LED in, maar niet echt voldoende en bovendien was het koud wit en dat vinden we niet echt gezellig en passend voor zo’n oudere camper. Dus wat meer LED-strips en gelijk in warm wit erin gesleuteld. Maakt een wereld van verschil! (Helaas geen foto van de oude situatie):


Terloops ook de nieuwe tv-beugel met tv opgehangen:


Ondertussen heeft mijn vriendin alle kastjes schoon gemaakt en ingeruimd. Scheelt ook een berg, want er stonden dozen vol spullen in de weg, van uit de vorige camper nog. Zelf heb ik nog wat andere kleine dingetjes gedaan, slot van de deur deed wat lastig, nu weer als nieuw, dat soort werk.
Afijn, het hele weekend was er mee weg, inclusief 2 rondjes Ikea voor de betaalbare LED-strips en andere frutseltjes.

Wat meer Citroën gerelateerd: ik heb uitgevonden hoe de kachel werkt en begrijp ook meteen waarom ik het net warm kreeg…


Voor de meesten hier volkomen duidelijk, voor mij was dat het nog niet. De bovenste schuif naar links is meer warmte en de onderste schuif naar links is meer koele lucht. EN DUS GEEN UITSTROOM-SELECTIE…. want dat dacht ik dus….  idiot
Kortom, als ik het warm wil hebben, de bovenste naar links en de onderste naar rechts…
Ook heb ik ontdekt dat er 1 buis gedeeltelijk mist, daar moet ik ook achteraan, zodat de uitstroom aan mijn kant het ook weer doet.
Afijn, zo leer je steeds weer wat bij, niks mis mee!  very good
RTFM I would, but i don’t have one.  Mr. Green

Afijn, tot zover een kleine update!


Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2015 12:20 AM
  [ # 22 ]

Als het goed regelt de bovenste schuif de temperatuur en de onderste de hoeveelheid lucht. Er Is geen gescheiden warm en koud systeem zoals in de GS

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 november 2015 12:23 AM
  [ # 23 ]

Dat is idd de betere uitleg, daar de onderste schuif de klep in de aanzuig onder de motorkap bedient. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 14 december 2015 11:51 AM
  [ # 24 ]

Afgelopen weekend weer flink wat kunnen doen. Ook de bewuste handbediende kleppen in de voetenruimte gevonden.  Mr. Green  Die maar eens dicht gedaan, later maar eens testen.

Afijn, komt iemand dit bekend voor?


Dit stukje draad zorgde ervoor, dat de diodebrug zijn werk niet goed kon doen. Deze zat namelijk nog tussen de dynamo en de startmotor. En de startmotor word gevoed direct vanaf de accu. En als je dynamo ook in verbinding staat met de diodebrug, die vervolgens weer in verbinding staat met de huishoud-accu’s en de start-accu… need i say more?
Iemand heeft het ooit goed bedoeld met de oude diodebrug, maar had schijnbaar niet helemaal begrepen hoe het dan aangesloten hoort te worden.
En mij viel op dat het “in bedrijf” LEDje van de nieuwe diodebrug ook bleef branden terwijl de acculader niet aa stond. Dus op onderzoek uit waar de diodebrug zijn stroom dan vandaan krijgt. En dat vervolgens verholpen.
Hierna helaas ook vast moeten stellen dat de AGM huishoud-accu’s toch echt hun beste tijd gehad hebben.

Om maar even bij het 12 volt gebeuren te blijven, inmiddels is nagenoeg alle verlichting vervangen door warm wit LED.
De oude armaturen verwijdert:


De nieuwe LED balkjes geplaatst:


Behoorlijk wat energie-zuiniger dan de gloeilampjes en nog een homogener lichtbeeld op de koop toe.

In de huiskamer ook maar een aanpassing door gevoerd waar we allebei meer dan gelukkig mee zijn.
De opstaande kussen die als rugleuning fungeert op de bank was nogal hoog. Dat zit niet lekker en het ziet er ook niet mooi uit. Dus de electrische broodmes erin en een aardig eindje eraf gehaald. Vervolgens een plaid erover, want dat licht grijs vonden we ook niet zo geslaagd.


Ook alvast het navigatie-scherm een plekje gegeven, ruimte genoeg op het dashboard.


Deze fungeert ook als scherm voor de achteruitrij-camera, welke nog geplaatst moet worden. Ondanks de negatieve reviews over dit toestel heb ik er in 4 jaar tijd geen problemen mee gehad. Navigatie werkt goed, bleutooth handsfree werkt goed en de beeldkwaliteit voor de camera is ook voldoende.

Ook heb ik de fietsendrager er maar aan gehangen. Het ontsiert de Neba wel enorm, maar waar laat je anders je fietsen?


We hebben ook geen ruimte voor vouwfietsen, anders had ik dat nog wel willen overwegen, dus dan maar zo.
Het is een Omnilift, de drager kan met een slinger nog een metertje naar beneden, zodat het op- en afzetten van de fietsen makkelijker gaat. Niet onbelangrijk voor iemand met een wat zwakkere rug zoals ik.

Buiten deze klusjes nog wel meer gedaan, en mijn vriendin is ook druk bezig geweest, maar geen foto’s van en uiteindelijk ook te veel om op te noemen, meest klein grut, maar die toch niet onbelangrijk zijn. Wink

Tot zover deze update, later meer!

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 december 2015 12:28 PM
  [ # 25 ]

Lekker bezig Ed! En dat draadje komt me wel ergens bekend voor!

Wellicht kun je wat info over de gekozen lampjes (zoals type, waar gekocht, prijs etc) in je topic delen?
Ik heb nu nog “mooie” jaren 70 spotjes, maar wellicht op termijn ook maar eens upgraden naar LED….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 14 december 2015 02:15 PM
  [ # 26 ]

Ik ben altijd een beetje voorzichtig met “reclame maken”, vandaar dat ik niks gezegd heb over de details.
Maar het zijn gewoon setjes van Ikea, heet Dioder en kost €15,- per setje van 4 balkjes.
De balkjes zijn direct te koppelen of met korte koppelstukjes (die ik gebruikt heb voor wat meer lengte).
Zou je 4 balkjes direct koppelen, dan heb je een balk van ongeveer een meter.
De balkjes kun je direct met 12 volt voeden, de adapter kun je dus zo weg gooien. Er zit ook allerhande verleng-kabeltjes bij en een 4 sprong koppelbrug. Kortom, met die setjes kun je je helemaal uitleven voor een paar centen! Je moet alleen niet benauwd zijn om met de kniptang, striptang en dergelijke te werken.
Ik heb nu 7 setjes verwerkt, 3 in de “woonkamer”, 2 en een half in de “slaapkamer” en een half setje boven het aanrecht.
Ik heb nog 1 setje over en die ga ik in de “badkamer” verwerken.
Bovendien word de verlichting in de woonkamer en slaapkamer tzt nog afstandsbediend,  zodat ik nergens een nieuwe schakelaar hoef in te bouwen. Maar daar over later meer. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 december 2015 07:04 PM
  [ # 27 ]

Van de Voorpagina:

Element C35: Breaking Bad!

In de kleurrijk duistere televisieserie Breaking Bad volgt de kijker de onvermijdelijke neerwaartse spiraal die scheikundedocent Walter White en zijn protégé Jesse Pinkman beleven wanneer ze samen besluiten tot het ‘koken’ van crystal meth. Behalve het even mooie als desolate New Mexico vormt een markante Fleetwood Bounder uit 1986 hiervoor het decor.

Er zijn veel verschillende vormen campers: van koddige opbouwstukken voorziene pickups tot op chassis gebouwde integraalcampers. De absolute top in het segment vormen de amerikaanse ‘RV’s: uitgerust met generatoren en uitschuifwanden zijn ze zo uit de kluiten gewassen dat je er zonder groot rijbewijs geen gebruik van kan maken.


de roemruchte Bounder zoals gezien in de serie Breaking Bad, via http://www.mabounders.com


Originele persfoto van een GMC RV

Vele campers zijn dertien-in-een-dozijn. Sommige modellen spreken echter zo tot de verbeelding dat ze direct enthousiaste reacties opwekken. De GMC’s bijvoorbeeld, maar ook de in europa gebouwde Hobby 600-reeks zijn zulke campers. En wat schets onze verbazing: het Citroën-Forum is inmiddels ook een pareltje rijk.

In dit topic lees je alles over de Neba C35-camper van forumgebruiker Eemspoort!

Tekst: 2d; beeld Eemspoort, http://www.mabounders.org

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 16 december 2015 07:08 PM
  [ # 28 ]
Eemspoort schreef:

Dit stukje draad zorgde ervoor, dat de diodebrug zijn werk niet goed kon doen. Deze zat namelijk nog tussen de dynamo en de startmotor. En de startmotor word gevoed direct vanaf de accu. En als je dynamo ook in verbinding staat met de diodebrug, die vervolgens weer in verbinding staat met de huishoud-accu’s en de start-accu… need i say more?
Iemand heeft het ooit goed bedoeld met de oude diodebrug, maar had schijnbaar niet helemaal begrepen hoe het dan aangesloten hoort te worden.
En mij viel op dat het “in bedrijf” LEDje van de nieuwe diodebrug ook bleef branden terwijl de acculader niet aa stond. Dus op onderzoek uit waar de diodebrug zijn stroom dan vandaan krijgt. En dat vervolgens verholpen.

Vanaf het dynamo was dus wel een kabel getrokken naar de diodebrug? Ik ben niet helemaal bekend met diodebruggen, maar als ik het goed begrijp stonden je accu’s hiermee parallel, met alle nadelen tot gevolg?

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 16 december 2015 07:40 PM
  [ # 29 ]

@2d: Prachtig stukje! Zelf heb ik “breaking bad” nooit gezien, maar de overeenkomsten tussen de C35 Neba en de dikke Amerikanen zijn zonder meer duidelijk.  cool smirk


@Edwin1991: Idd, de originele draad voedde de start-accu direct via de start-motor en de nieuwe draad voed de diodebrug, die op zijn beurt de laad-spanning weer doorgeeft naar de start-accu en de huishoud-accu’s. En zo kon het dus gebeuren, dat de start-accu via de dynamo de diodebrug voedde, zodat hij zichzelf en de huishoud-accu’s op spanning hield.
En daarmee was het hele nut van de diodebrug dus teniet gedaan.

Ik zal zo simpel mogelijk proberen uit te leggen wat een diodebrug doet.
Een diodebrug maakt het mogelijk om 2 (sets) accu’s tegelijk te laden, zonder dat deze (sets) accu’s elkaar ontladen.
Dus, tijdens het laden word laad-spanning door gegeven naar beide accu’s.
Tijdens het gebruik (ontladen) word er slechts van 1 (set) accu(‘s) gebruik gemaakt.
Dus gebruik je de waterpomp, verlichting, TV, etc, dan worden de huishoud-accu’s ontladen, terwijl de start-accu onaangeroerd blijft.
Zo ook omgekeerd: Als je de motor start, de radio aan zet, etc, dan word de start-accu ontladen en blijven de huishoud-accu’s onaangeroerd.

Een (goede) diodebrug gaat nog een stapje verder. Deze bepaalt ook aan welke accu’s de laad-spanning word afgegeven.
Tijdens het laden van de accu’s zal er meestal 1 accu eerder vol zijn dan de andere.
De diodebrug registreert welke accu geladen is, en leid de laad-spanning naar de accu die nog niet geladen is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Smile


Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 december 2015 07:47 PM
  [ # 30 ]
Eemspoort schreef:

Ik heb nog 2 dezelfde kunnen vinden op het internet, waarvan er 1 ooit eens op een Citroën meeting is geweest, naar het schijnt een meeting van dit forum. Er is nog minstens 1 als deze in Duitsland, maar dan op Mercedes basis.

Ten eerste: wat een gave camper!

En verder: naar aanleiding van de opmerking hierboven, even in mijn foto archief gedoken, volgens mij is dat de PP-83-DY geweest op de najaarsmeeting van 2013:

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook