4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 januari 2016 05:30 PM
  [ # 46 ]

Lager dan de 3e versnelling was met de gewone C35 niet nodig, met 3 ton leeggewicht van de NEBA denk ik dat dat wat kritischer wordt…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 januari 2016 05:35 PM
  [ # 47 ]

Klopt, ik heb met mijn camper van vergelijkbaar gewicht in de bergen de 2 wel moeten gebruiken. En de Colombier op ook de 1….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 13 januari 2016 05:54 PM
  [ # 48 ]

Ach, ook dat zal allemaal wel wennen. Wink
En anders op termijn toch maar her-motoriseren met wat sterkers.
V6 HDi of zo…  Laughing

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 januari 2016 06:22 PM
  [ # 49 ]

Mijn ervaring is dat het op de Route Nationales en binnenwegen allemaal net snel genoeg gaat - mits je een vrachtautootje als maatstaf neemt. ‘t Ding blijft toch heel redelijk doorsjouwen. Er is op dit forum iemand bezig met een andere motor, maar dan ontstaat er ook direct een uitdaging in verband met de tandwielkasten. Geen haast is echt de beste oplossing ...

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 januari 2016 08:46 PM
  [ # 50 ]

Over planken met de 2,5 Diesel: voor zover mij bekend is zijn ze daar goed tegen bestand. Ik heb altijd gehoord dat topsnelheid ook kruissnelheid is, voor de oude 2,5 liter Citroën diesels. Met mijn CX 25D maalde ik er in ieder geval niet om.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9870
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 januari 2016 06:16 PM
  [ # 51 ]

Is de turbodiesel van een cx niet in te bouwen? Type 1 heeft 95 pk, duidelijk meer dan 70.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 19 januari 2016 06:31 PM
  [ # 52 ]

En een CX TRD Turbo II heeft zelfs 120 pk, nog leuker!

Maarrrr…. die motoren draaien de andere kant op en zijn daarom helaas niet geschikt. Sad

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 januari 2016 07:10 PM
  [ # 53 ]

Precies. Een DS benzinemotor is in principe wel in te knutselen en de eenvoudigste weg naar meer vermogen, maar dat levert dan weer hoge brandstof kosten op.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 19 januari 2016 07:18 PM
  [ # 54 ]

En daarom dus ook niet interessant, inderdaad. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 19 januari 2016 08:03 PM
  [ # 55 ]

Die 2,5 liter atmosferische motoren kunnen daar perfect tegen om constant op maximum snelheid gereden te worden. Vorige zomer 17u aan één stuk plankgas doorgereden, telkens met 2 rijden en 2 slapen en ze heeft dat perfect uitgehouden. Het is idd de enigste manier om ergens te komen met die atmosferische diesel.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 januari 2016 08:09 PM
  [ # 56 ]
thomasc3vtr schreef:

Die 2,5 liter atmosferische motoren kunnen daar perfect tegen om constant op maximum snelheid gereden te worden…

Ja, mits dat een motor is met een distributieriem, want de eerste 2500 diesels met tandwielen waren bij 100.000 km volledige versleten…... én niet volgas-vast. Op de duitse autobahn liep de een na de ander vast.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 19 januari 2016 09:38 PM
  [ # 57 ]

In mijn geval is het ook een motor met een distributieriem Smile Weet niet zeker hoe het voor deze C35 zit maar volgens mij had deze toch ook geen met tandwielen zeker?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 19 januari 2016 11:26 PM
  [ # 58 ]

C35 diesel heeft tandwielen distributie.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 januari 2016 10:45 AM
  [ # 59 ]

Ter geruststelling voor Eemspoort: ons busje zit al een heel eind over de twee ton en tokkelt nog gewoon door. Met tandwielen in de aandrijving van de distributie.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 20 januari 2016 11:23 AM
  [ # 60 ]

Was er geen citroen diesel met een plaatstalen kleppendeksel met een slechte reputatie?

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook