5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 20 januari 2016 01:50 PM
  [ # 61 ]

Ik zal het wel in de gaten houden allemaal. Wink
En anders heb ik nog een adresje in België die wel wat kan met motoren-ombouw e.d.
Die kan ik allicht eens vragen wat er zoal mogelijk is, mocht het t.z.t. nodig zijn. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9888
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 januari 2016 07:41 PM
  [ # 62 ]

Mijn zus heeft een LMC liberty camper. Daar staat een 2.5 turbodiesel in.
Ik weet alleen niet meer of het een peugeot of een fiat is.
Is die niet in te bouwen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 20 januari 2016 08:08 PM
  [ # 63 ]

Ik vrees dat die ook een andere draairichting heeft, anders had men dat al wel een keer gedaan.
Van wat ik op dit forum heb geleerd, is de 2.5 diesel in de C35 een iet wat vreemde eend in de bijt.
Was het een C25 geweest, dan had daar (voor zover ik weet) zonder problemen een 2.5 TD uit een Ducato of Peugeot in gelepeld kunnen worden.
Ik dacht zelf al heel simpel dat de huidig motor wellicht om te bouwen zou zijn naar TD.
Maar na wat langer nadenken kwam ik snel tot de conclusie dat de brandstof-pomp (voor zover die überhaput zou passen) de verkeerde draairichting zou hebben. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het is dan ook maar 1 van de problemen waar je tegenaan loopt.

Ik vrees dat een ombouw in een C35 gewoon heel lastig is en alleen met heel veel aanpassingen te doen is.
En als je dan toch heel veel moet aanpassen (iets wat ik dan aan een “specialist” over zou laten) zou ik toch goed nadenken over wat voor motor te gebruiken en of ik de originele versnellingsbak met bijbehorende vertragingskasten zou willen behouden.
Bij voorkeur zou ik een Citroën motor gebruiken, zodat het toch een Citroën blijft.
Liever geen HDi vanwege de electronica en liever ook geen TD uit een C25/Ducato/Peugeot omdat dat met 95 pk ook wel ophoud.
En als je dan toch flink gaat investeren, dan wil je toch ook het maximale eruit halen. Dus dan blijft de voorkeur uit gaan naar de 2.5 TRD Turbo II. Mechanische diesel met 120 pk.

Maar nogmaals, dat staat ergens onderaan het lijstje. Eerst maar eens alles puntjes op de i zetten zoals de camper nu is.
De motor loopt goed, de bak schakelt goed, dus daar wil ik nog even van af blijven. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 20 januari 2016 08:54 PM
  [ # 64 ]

Vergeet niet dat je met een sterkere motor alleen aan acceleratie wint.
Misschien lever je zelfs wel in aan topsnelheid omdat veel turbodieselmotoren een lager eindtoerental hebben.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 januari 2016 10:44 PM
  [ # 65 ]

De C25, Peugeot J5 en Fiat Ducato hebben de motor dwars staan en voor de C35 de verkeerde draairichting. De motoren van de Citroëns zijn verwant met de CX.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 20 januari 2016 11:50 PM
  [ # 66 ]

@Nanko: De wens naar meer vermogen zit hem ook in het accelereren. 0-80 koffie en brood mee nemen, 80-100 ook warm eten mee brengen.
Dat de camper niet veel harder loopt dan 100 km/u stoort me niet zo, dat ie de snelheid moeilijk vast houd als het wat tegen zit vind ik minder leuk.
Daarbij verwacht ik toch dat ie met een TD de 120 ook wel haalt, want ik geloof nooit dat de 2.5 D zijn maximum toerental haalt in zijn 5.

@break23m: Maar er is toch niemand die zegt dat je een dwars geplaatste motor niet in de lengte kan gebruiken?  Mr. Green
Het is uiteindelijk de draairichting die nekt. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9139
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 januari 2016 09:19 AM
  [ # 67 ]

Ik ken de bak van een C35 niet, maar is het niet mogelijk omkeren van de draairichting in de bak te doen?
Bij o.a. alle A-types is het mogelijk om het kroonwiel aan de andere kant te plaatsen, je krijgt dan 4 versnellingen achteruit en 1 vooruit.
Laat je de motor, dus ook bak, dan de andere kant op lopen, krijg je er weer 4 naar voren en 1 naar achter.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43055
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 januari 2016 09:24 AM
  [ # 68 ]
René Jongejan schreef:

Ik ken de bak van een C35 niet, maar is het niet mogelijk omkeren van de draairichting in de bak te doen?

In een C35 zit een DS-versnellingsbak welke is voorzien van 2 omkeerkasten met een reductie op de uitgaande assen links en rechts. In het geval van de 5-bak is dat dan een bak met een 9x35 eindoverbrenging. Het is NIET mogelijk de draairichting van deze bak om te keren, het enige wat je zou kunnen doen is de 2 omkeerkasten verwijderen. Echter, dan zul je de hele zaak een flink stuk naar voren moeten gaan inbouwen omdat anders de aandrijfassen niet meer op de flenzen passen.

Als je toch power wil, in combinatie met een 5 bak en een gunstiger verbruik, zou ik er een motor/bak van een Audi A4/A6 of Audi 100 in rammen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 21 januari 2016 09:25 AM
  [ # 69 ]

Dat is iets waar ik ook al aan gedacht heb en waar ik nog eens in wil duiken.
Maar ik vrees dat dat niet mogelijk is, anders had iemand anders het al wel eens gedaan?
Maar ik ga het onderzoeken. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 21 januari 2016 10:07 AM
  [ # 70 ]

Om de 1 of andere reden kan ik mijn bericht niet wijzigen. Nou ja, zal wel.

Het bericht van “waterman” is ongeveer gelijktijdig geplaatst met mijn bericht, zo te zien. Mijn bericht sloeg daar dan ook niet op.

De C35 bak is dus niet om te keren. Dan zal ik het moeten doen met wat ik heb. Wink Allemaal geen drama hoor. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 januari 2016 10:16 AM
  [ # 71 ]

Ik wou zeggen, het is toch ook gewoon vakantie. Dus iets trager is toch geen probleem? Het viel mij niet tegen eigenlijk. Het vervelendste is harde wind tegen. Dat merk je direct in de topsnelheid

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 januari 2016 10:45 AM
  [ # 72 ]

Het is wat jammer als je vlot naar de eindbestemming wilt knallen. Als de reis ook al de vakantie is, valt het allemaal reuze mee. Rustig meetokkelend met het vrachtverkeer met goed uitzicht op de omgeving door de hoge zit. Mooi hoor. En als je dan ook nog de luxe en ruimte van die Neba achter je hebt ...

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 21 januari 2016 10:47 AM
  [ # 73 ]

Iets trager is ook geen probleem, we zijn dan tenslotte op vakantie. Wink
En voor ons is de reis ook de vakantie. Daarom hebben we voor een camper gekozen. Wij trekken liever dan dat we een paar weken op 1 plek staan te kijken. Smile
Maar een beetje prut om de bergen over te komen is nooit weg natuurlijk.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 januari 2016 12:18 PM
  [ # 74 ]

Beste optie is om de UN1 versnellingsbak van renault te nemen, eventueel kun je daaraan de vertragingspotten weer aan laten zetten om zo beter uit te komen de assen.
De UN1 bak is makkelijk om te draaien in draairichting namelijk.
Wil je daar een motor aan hangen, dan is een VW blok het eenvoudigst omdat daarvoor al de nodige ombouwsets bestaan.

Hoe dan ook, het blijft letterlijk een puzzel met een motor die net even de andere kant draait en de potten die op de bak zitten in verband met de uitlijning van de aandrijfassen.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 januari 2016 12:30 PM
  [ # 75 ]

Bedankt voor de tip! Die gaan we zeker onthouden. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook