11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 juli 2016 12:06 PM
  [ # 151 ]

Tja, het is toch een ontwerp ergens uit de jaren 70 - en dat merk je ook aan dit soort dingen. De charme van het rijden met een C35, zullen we maar zeggen. Door de brede cabine is rijden met een open raampje gelukkig ook prima te doen.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 22 juli 2016 02:19 PM
  [ # 152 ]

Yep, en mijn cabine is nog wat breder, alleen heeft de Neba schuifraampjes die maar een klein stukje open gaan.
We gaan wel zien hoe het allemaal werkt. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 16 augustus 2016 10:04 AM
  [ # 153 ]

Afgelopen vrijdag zijn we vertrokken naar Den Helder voor de meeting van het Classic Camper Forum, wat zeer geslaagd was.
Aansluitend koers naar de Oostzee gezet. Dit berichtje schrijf ik aan de oever van de Elbe, maar vanavond staan we aan de Oostzee, vlakbij de Deense grens.
Tot nu toe is alles goed gegaan, op een lege dieseltank na…
Over een paar dagen zal ik een wat uitgebreidere update plaatsen met wat foto’s. Smile

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 augustus 2016 10:40 AM
  [ # 154 ]

Veel plezier, goed om te horen dat jullie op pad zijn en alles goed gaat. Groet vanuit Engeland

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 augustus 2016 11:44 AM
  [ # 155 ]

Op de ICCCR heb ik vier C35’s gespot op de camping. En twee op het parkeerterrein. Daar had de Neba ook mooi bij gepast Smile. Fijne vakantie.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 16 augustus 2016 11:44 PM
  [ # 156 ]

Sja, het is dat de meeting die we bezocht hebben en de ICCCR samen vielen, anders had dat ook wel op mijn wensenlijstje gestaan. Smile
Hartelijk dank en tot de volgende update!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 augustus 2016 12:07 PM
  [ # 157 ]

Even een vraagje tussendoor: Welke olie kan ik het beste in de 2.5D gooien? Hij wil graag een beetje erbij hebben. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2016 12:16 PM
  [ # 158 ]

Werkplaats handboek zegt 20W50 of 20W40. Uiteraard van Total Wink.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 augustus 2016 12:20 PM
  [ # 159 ]

En bedankt! Zal ik morgen een litertje zien te bemachtigen. Very Happy

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 augustus 2016 10:20 PM
  [ # 160 ]

Weer even een kleine update. Een uitgebreid bericht met wat foto’s volgen later als ik weer aan boord ben. Smile

Gisteren een litertje olie bijgevuld. Wel 15W40, want 20W40 of 20W50 is hier in Duitsland schijnbaar niet te krijgen.
Vandaag moest er olie bij het rem-systeem. Op de of andere manier heeft het systeem me toch te pakken gehad.
Vrij plotseling zat ik zonder remmen (gelukkig niet in een moeilijke situatie) en bleek het vaatje wel erg laag te staan.
Ik heb me de hele tijd blind gestaard op dat pijl-gevalletje op de tank. Beter niet doen dus, gewoon ook eens in het vaatje kijken.
Bij gebrek aan echte LHM maar automotive hydrauliek olie bijgevuld, het is groen, dat is al iets. En nee, het is geen rem-vloeistof. Wink
Ach ja, en vandaag vond de kilometerteller-kabel het ook nodig om er de brui aan te geven. Erg vervelend, want ik gebruikte de dagteller als tankmeter, want de tankmeter doet het niet…
Nu dus maar kijken hoe de snelheidsmeter-app op de telefoon het gaat doen…

Maar goed, op de onderhouds-planning staat nu dus wel: Motor verversen en rem-systeem verversen.
Het zal voorlopig wel houden, maar ik heb liever dat het spul draait met de voorgeschreven vloeistoffen.

Groeten vanaf het eiland Rügen!


Niet op Rügen maar in Neukloster. Heb hier nog geen foto’s gemaakt…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 augustus 2016 10:33 PM
  [ # 161 ]

Een flesje of twee HLM hoort eigenlijk wel standaard aan boord te staan voor je weet maar nooit. Raar is trouwens dat je geen rode lamp hebt gezien in het dashboard voor te laag peil en/of te lage druk. Lampje kun je testen met een testknop rechts onderin het tellerblok.
Veel plezier op Rügen, prachtig gebied.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 augustus 2016 11:06 PM
  [ # 162 ]

Ik zie dat ik vergeten ben te melden dat het lampje idd ineens ging branden en ik zodoende wist dat ik zonder remmen zou zitten.
En de situatie liet het prima toe erop te anticiperen. Maar vervelend is het wel.
Ik vermoed dat het vlottertje van de indicator, die ook het laag-niveau alarm behoort te geven, vervuild was/is. Nu geeft ie vol aan.
Gewoon de zaak verversen met LHM als we weer terug zijn en het tankje met aanverwanten reinigen, dan moet het weer jaren goed gaan. Smile
Maar je hebt zeker gelijk, een paar busjes LHM hoort eigenlijk aan boord te zijn. In de Acadiane had ik ook altijd een busje liggen.
Waarom in deze niet? Laksigheid. Komt nog wel. Dat soort gedachtes. Maar daar komt nu wel verandering in als de zaak ververst is!

Rügen is zeker de moeite waard, morgen weer rijden en genieten!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 augustus 2016 11:24 PM
  [ # 163 ]

very good

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 augustus 2016 09:41 PM
  [ # 164 ]

Het is best noodzakelijk om een litertje of 2, 3 mee te nemen inderdaad. Het waarschuwingslampje is erg handig, volgens mij zijn er meerdere uitvoeringen.
De mijne heeft helaas geen niveau waarschuwing. Wel te lage druk of te veel verschil tussen voor en achter. Als we weer thuis zijn zal ik een verslagje posten van onze trip. Dat waarschuwingslampje heeft ook bij ons (weer) goed gefunctioneerd….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 augustus 2016 10:58 PM
  [ # 165 ]

Oké, nog steeds geen update met foto’s, maar die gaat echt nog volgen voor de liefhebbers.
Gisteren zijn we terug gekeerd en vandaag het werk weer opgevat.
De “schade” aan de C35 na meer dan 2.000 km toeren: 1 liter motor-olie, 2 liter groene hydrauliek-olie, een kapotte kilometerteller-kabel en een gescheurd uitlaat-spruitstuk die naar alle waarschijnlijkheid de dynamo wat te het heeft gemaakt, die echter nog wel laad.

Kortom, ik moet achter een teller-kabel, uitlaatspruitstuk en misschien een dynamo aan. Sad
Het spruitstuk gaf een uur voor thuiskomst de geest. Gelukkig niet eerder, want die uitlaatgassen zijn niet het gezondste, heb ik me laten vertellen. :p

Ergens vind ik het wel een lastige keuze om te maken, de huidige techniek repareren of versneld op zoek naar een sterkere krachtbron.
Zal een kwestie van centen worden, denk ik. Als zo’n teller-kabel en spruitstuk een klein vermogen gaan kosten overweeg ik een “aandrijflijn-wissel” te versnellen. Maar als ik voor redelijk geld aan die delen kan komen, dan laat ik de huidige machine nog wel even zitten.
Hij heeft zich tenslotte wel betrouwbaar getoond, want hij loopt mooi, heeft geen slag verkeerd gedaan en start altijd de eerste keer zonder rook of commentaar.
Anderzijds, de versnellingsbak heeft graag dat ik de 3 rustig inleg en de achteruit protesteert vrijwel altijd. Maar goed, daar valt nog wel mee te leven.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook