13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 12 juni 2017 11:50 PM
  [ # 181 ]

Hé Marcel, leuk dat je hier ook even reageert! Succes met de verkoop en we hopen met je mee. Smile

Gr. Ed & Jenet

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 20 juni 2017 10:18 AM
  [ # 182 ]

Zo, afgelopen weekend even een lang weekend aan de Oostzee door gebracht. De vrouw van onze camper-kameraad had ons uitgenodigd voor een verassings-feestje voor zijn verjaardag. De man is 60 geworden en heeft een wat beroerde tijd achter de rug, dus een opsteker kon hij wel gebruiken.

Donderdagmorgen om 6 uur vertrokken we met het schip uit Langwedel aan de Midden-weser, rond 10 uur waren we in Bremen, auto eraf, douchen, inpakken, eten en weg. Rond 15 uur in Delfzijl en rond 16 uur de C35 aan de gang getrapt.
Het was de bedoeling om de rit in 2 etappes te doen, maar hoe meer bekende plaatsnamen voorbij kwamen, hoe meer motivatie we kregen…
Dus stonden we om half 12 in Hohenfelde.
Het ouwe beest had zich weer prima gehouden, alleen is de lekkage aan de rem-“knop” wel erg vervelend. Daar moet toch echt wat aan gedaan worden, want op deze rit moest ik een half kannetje LHM bijvullen. En dat op zo’n 425 km.


Afijn, we hebben genoten en de Neba heeft zich weer een uitstekend reisgezel getoond. Maandag zijn we weer terug gereden, konden de 100 km/u redelijk vast houden op de meeste plekken, wel met de plank tegen het schutbord. Maar de machine kwam niet 1 keer boven de 85 graden.
Over een goeie maand mag ie weer van stal voor de vakantie.
Tegen die tijd hoop ik wel die lekkende rem-knop dicht te hebben, dat zou de vakantie een stuk aangenamer maken.
Dus als iemand tips heeft, graag! Smile

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 juni 2017 10:43 AM
  [ # 183 ]

Weet je al waar de rem-knop lekt?
In LHM taal heet dat de “doseur” of het remconmmando, hiermee laat je hoge druk LHM naar de remmen stromen.
Ook de Doseur heeft een lekleiding ( die zorgt ervoor dat bij interne lekkage de LHM vloeistof terug stroom naar het voorraadvat). Het komt vaak voor dat die retourleidingen lekken door ouderdom. Vervangen door een geschikte LHM leiding ( Citrotech heeft verschillende maten op voorraad, anderen misschien ook).
Als je remcommando te veel “intern” lekt moet je hem vervangen of reviseren. Ik vermoedt dat er dezelfde commando als een DS of GS in zit, misschien dat een van de echte kenners op dit forum dat weet, anders moet je de onderdeelnummers vergelijken uit het onderdelenboek. Citrotech verkoopt gereviseerde remcommando’s.


To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 20 juni 2017 12:28 PM
  [ # 184 ]

Ik heb het nog niet gevonden, het was me toch echt even te warm om onder het dashboard te kruipen. Laughing
Maar alvast mijn dank voor de info, dan weet ik min of meer waar ik naar moet kijken, altijd handig!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 20 juni 2017 02:26 PM
  [ # 185 ]

Als het binnen lekt is het volgens mij een redelijk standaard probleem dat ook bij de Xantia en de Xm voor komt. Daar zijn de onderdelen nog gewoon voor te koop, maar ik weet niet of het echt gelijk is.

Hier staat er ook wat over:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/189518

Ik heb de mijne vervangen toen ik mijn remsysteem werkend heb gemaakt. Dat vervangen is bij de Fiat 242 van mij niet moeilijk en je kunt er behoorlijk bij. Onder de motorkap (de buiten kap) zit hij, maar de de 2 boutjes zitten binnen.

nog wat info:
https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=52150

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 20 juni 2017 03:30 PM
  [ # 186 ]

Super, ik zal me er eens in verdiepen. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 21 juni 2017 12:36 PM
  [ # 187 ]

ik kan het mishebben, maar volgens mij is het de zelfde als die van een BX, en daar
heb ik een krat vol van liggen, genoeg om er een weg te geven.
Zal komend weekend eens vergelijken.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 21 juni 2017 12:54 PM
  [ # 188 ]

big surpriselove6

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 mei 2018 10:18 AM
  [ # 189 ]

Zo, we zijn bijna een jaar verder! In dat jaar is er niet veel bijzonders gebeurd. Vooral omdat we in afwachting waren van ons “nieuwe” huis.
Sinds 22 februari wonen we in ons nieuwe huisje en die heeft een leuke schuur erbij, zodat de Neba binnen kan staan.

Eerst maar eens een plan van aanpak samen gesteld, want er zijn meerdere klussen te doen aan de camper.
Dakluik van de wc is slecht, de kachel mankeert wat aan, de boiler heeft de geest gegeven, we hebben te weinig bergruimte en te weinig pk’s.

Afijn, begonnen met het dakluik te verwijderen, die is aardig krokant…

Oude kit verwijdert en de zaak een beetje geschuurd.


Ik kwam tot de ontdekking dat er geen schroeven bij het nieuwe dakluik zat, dus dat heb ik maar even gestaakt en begonnen met het demonteren van het bed.
Dat bed bestond uit 2 bankjes en een “tafelblad”, wat diende als bodem. Het stukje tapijt was onze bruikbare bergruimte, naast een ruimte onder de vloer onder het zit-gedeelte, die ook niet echt groot of nuttig gevormd is.


Ook had iemand ooit een generator geplaatst. Wel geinig, maar ondanks de aandacht die er besteed is aan de inbouw, werkte het niet. Men was vergeten 12 Volt aan te leggen voor de brandstofpomp…
Die stond al op de nominatie om verwijdert te worden, we hebben voldoende accu- en omvormer-vermogen aan boord en ook een zonnepaneeltje op het dak liggen.


De kachel, een Alde 2921 “Lange Jan”, heeft ook wat aandacht nodig. Het is een vloeistof-kachel (net als de CV in huis, zeg maar) en de ketel is lek. Ook ruikt het naar gas als hij brand. Niet als hij uit staat, dus geen lek in de leiding, o.i.d. Afijn, daar het bed verwijdert word, kon ik die ook makkelijk van zijn plek halen om eens onder handen te nemen, dan wel te vervangen voor een beter exemplaar.


En weer verder met het demonteren van het oude bed/zit-gedeelte.


Nu ik toch alles eruit haal, ook maar even de vloer lichten, kijken hoe dat er allemaal uit ziet.
Het witte is polyester en de bovenkant van de vuilwatertank.


Zoals te zien, er zat wat rot hout in. Gelukkig dus allemaal op het polyester, dus dat kan geen kwaad.


Alles eruit, nu enkel nog schoon maken. De gaten links boven op de foto ga ik weer dicht maken met polyester.
Die dienden als warmte-afvoer voor de generator. Ook liep de uitlaat daar langs, er hing een dempertje onder de achterbumper.


En hier zien we een stukje originele C35 vloer!Grijze ribbelplaat, mooi hè. Moet alleen wel even ontroest en behandeld worden, natuurlijk!


Tot zover even een update over de Neba. Binnen redelijk korte tijd zullen er meer volgen.
Ook ben ik aan het nadenken over diverse oplossingen voor het gebrek aan motor-vermogen.
Als ik een bouwgelijke turbo-diesel kan vinden, is het wellicht een idee om de nokkenas en de startmotor van mijn 2.5D te gebruiken om de draairichting van de turbo-diesel om te keren? Denk, denk…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 mei 2018 10:30 AM
  [ # 190 ]

Mooi werk! Net als die schuur trouwens very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 mei 2018 10:57 AM
  [ # 191 ]

Dank u! Past nog wel een Axel bij in die schuur… Mr. Green Laughing

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 mei 2018 11:00 AM
  [ # 192 ]

Wel lullig dat die generator nooit heeft gewerkt vanwege zo’n onbenulligheid. Het valt mij eigenlijk mee hoeveel rottigheid je tegen bent gekomen.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 mei 2018 11:07 AM
  [ # 193 ]

Ben ik helemaal met je eens. Ik heb best wel wat tijd gestoken in het uitzoeken van dat gebeuren. Extern benzine-tankje, brandstofpompje, een soort overstort gemaakt, heel de mik. Maar geen 12 volt voor die brandstofpomp… Dan heb je echt een “WTF!” momentje.
Ik had ergens verwacht bij het demonteren de clou wel te vinden, maar nee.
Maar ach, we hebben het ding niet nodig, dus gebruik ik dat gewicht liever voor nuttiger zaken. Smile

Het grote voordeel van een volledig polyester opbouw met schaaldak. Kans op lekkage is nihil. Het slechte stuk hout is vrijwel zeker veroorzaakt door indringend water via het achterlicht of een lekkage in de drinkwater-leiding. De achterlichten ga ik nog eens verwijderen, schoonmaken en degelijk waterdicht monteren om problemen in de toekomst tegen te gaan.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 mei 2018 11:41 AM
  [ # 194 ]

Of condensvorming op de tank….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 29 mei 2018 12:06 PM
  [ # 195 ]

Dat zou wellicht kunnen, maar dan was het wel heel plaatselijk. Het stukje verrotte hout was vrij klein. De achterste latten waar de vloer op lag waren wel nagenoeg geheel verrot. Maar goed, maakt niet uit, komt nu nieuw hout in, ofschoon ik er geen volledige vloer in ga leggen.
Lijkt me niet nodig voor een bergruimte. Lapje geluids-isolatie op het polyester deel en een dun plaatje triplex volstaat wel.
Ach, gaandeweg vis ik wel uit hoe ik het ga doen. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook