3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
C35 Neba camper
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 16 december 2015 08:06 PM
  [ # 31 ]

Dat klopt wel volgens mij. Mooie foto, staat ie duidelijk genoeg op om weer wat kleine verschillen te zien. Smile

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 17 december 2015 09:13 PM
  [ # 32 ]

Wat waanzinnig zeg , zit net het topic door te lezen.
Heel veel plezier ermee en ik blijf het aandachtig volgen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 17 december 2015 10:04 PM
  [ # 33 ]

Smile En bedankt!

Updates zullen de komende tijd wel even uitblijven denk ik, zo met de feestdagen.
Maar we hopen zo spoedig mogelijk weer verder te kunnen met ons campertje.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
deconstruction
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-08-2007

- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Gepost: 24 december 2015 06:28 PM
  [ # 34 ]

Fabulous!

‘76 LN, ‘77 C35

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 24 december 2015 06:47 PM
  [ # 35 ]

Wat een fantastisch topic dit! Very Happy Ik vind het echt een heerlijk apparaat. Best een droom van mij om ooit nog eens zoiets te bezitten Smile

doei

Profiel  
 
Grijze GHYS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008

- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Gepost: 13 januari 2016 12:51 PM
  [ # 36 ]

Tja, hier wordt ik ook helemaal warm van. Zo warm zal de kachel denk ik nooit worden. Zo rond 1985 mocht ik regelmatig met een C35 de bestellingen voor mijn werk door Nederland e.o. brengen. Kan me herinneren, dat de kachel s’winters nooit verder kwam dan niveau 2cv bestel.

Ik wens je veel plezier met dit juweel en hoop hem ooit eens life tegen te komen op een of andere meeting.

Profiel  
 
Grijze GHYS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008

- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Gepost: 13 januari 2016 01:02 PM
  [ # 37 ]

En nog even dit: de PP-83-DY zou volgens de RDW nog bij dezelfde eigenaar in gebruik zijn. Hopelijk leest hij/zij dit forum ook. Zou wel leuk zijn.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 13 januari 2016 01:36 PM
  [ # 38 ]

Ik heb de eigenaar een paar maanden geleden een pm gestuurd, geen response…

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 13 januari 2016 02:00 PM
  [ # 39 ]

Ik heb e-mail contact met de eigenaar gehad, en dit zal ergens in het voorjaar voortgezet gaan worden. Hij gaat wat kleinigheidjes voor mij fotograferen en noteren zodat ik die recht kan zetten in mijn camper. Smile

Over warme herinneringen gesproken.
Midden jaren ‘80 was mijn vader part-time chauffeur bij taxicentrale Van Dijk in Delfzijl.
Buiten taxi’s hadden ze ook busjes, ambulances en begrafenis-auto’s. Ook deden ze ziekentransport e.d.
Het gros van de vloot was Mercedes, maar er waren enkele “buitenbeentjes” die wel mijn voorkeur hadden.
Onder de taxi’s waren een aantal Chevrolet Caprice Classic’s, Volvo 740 Turbo Diesel’s en een CX 25 Break TRD Turbo II (het vliegtuig).
Onder de busjes waren 2 buitenbeentjes, namelijk een ChevyVan en een, jawel, Citroën C35D!
Woensdag-middag’s mocht ik wel eens een ritje “ziekentransport” mee en af en toe deden we dat met de C35.
Waarom weet ik niet, maar ik had wat met die bus. De Mercedi waren maar gewoon Mercedi, de Chevy was buitengewoon gaaf, maar de C35 had wat vriendelijks. Ik was toen nog een klein ventje en de C35 was mijn vriend. Hij praatte ook tegen mij… Dat was natuurlijk mijn vader die de claxon bediende, maar dat mocht de pret niet drukken!.

Dus ja, ook ik heb warme herinneringen aan een C35. Dat ik ooit zelf nog eens 1 zou bezitten had ik nooit kunnen bevroeden. Te meer omdat ik graag wat vermogen onder de kap heb, wat bij de C35 absoluut niet het geval is.  Laughing


Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 januari 2016 02:41 PM
  [ # 40 ]

En dat laatste kan ik alleen maar beamen.  yes Ons busje (het standaard korte en lage model) houdt het vrachtverkeer net bij, zelfs als de Route Nationale wat stijgt en daalt. Lijkt me met zo’n groot ding als de Neba nog een iets grotere uitdaging. Eén voordeel: je mag met zo’n auto voluit rijden zonder risico op bekeuringen.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 13 januari 2016 04:10 PM
  [ # 41 ]

Op de dag van ophalen heb ik toch redelijk continu 100 km/u vast kunnen houden en zelfs een keer de 120 km/u aan kunnen tikken.  gulp
Het zal nooit een snelheidsmonster worden, maar al met al vallen de prestaties mij eigenlijk niet tegen voor 75 pk op ruim 3 ton.
Je moet gewoon nooit, maar dan ook NOOIT haast hebben!  Laughing

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 januari 2016 04:15 PM
  [ # 42 ]

Dat is voor mij de essentie van vakantie: geen haast Smile. Maar dan lijkt het dat een betere stroomlijn een stuk helpt, in elk geval op de vlakke weg. Bij die van mij twijfel ik een beetje over de hoeveelheid pk’s die nog over is na al die jaren. ‘t Ding is bij een vorige eigenaar regelmatig aan de kook geweest (v-snaar van de waterpomp ontbrak en dat hadden ze niet in de gaten oh oh. En ze reden ze op de snelweg plankgas, ook niet best voor een diesel.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 13 januari 2016 04:45 PM
  [ # 43 ]

De betere stroomlijn zal zeker een duit in het zakje doen. Echter weegt de camper leeg wel 2 keer zoveel dan een lege C35. Wink
En haast heb ik ook nooit tijdens de vakantie, maar om onze camper-vrienden bij te houden was die 160 pk V8 wel prettig, dat word met de Neba dus niks.  Laughing

Ik geloof dat de gezondheid van mijn 2.5 D prima in orde is. Volgens de teller heeft ie ook nog maar 146.000 km afgelegd, wat natuurlijk niet veel is voor zo’n ouderwetse diesel. En of plankgas slecht is voor een diesel weet ik zo niet. Ik maak me er niet druk om. Moet ik ook niet doen, anders kom ik helemaal nergens met de camper, want om dat gevaarte van zijn plek te krijgen rij je eigenlijk altijd plankgas.
Beetje 50 en 80 rijden gaat prima, natuurlijk, maar op de snelweg zit je toch dicht tegen plankgas aan om de 100 vast te houden.
En als je een viaduct op gaat met 100 moet ie echt onderin om een beetje gang te houden en dan nog zit je boven op de viaduct alweer terug op de 90 of minder…

Maar goed, als je goed kunt anticiperen kun je heus met het verkeer mee komen. Je moet alleen niet bang zijn dat je de motor overbelast.
En ik denk dat je daar ook niet bang voor hoeft te zijn als de machine gezond is, want 75 pk uit 2,5 liter is natuurlijk niks.
Je zou kunnen stellen dat de motor behoorlijk over gedimensioneerd is voor de te leveren kracht.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 januari 2016 05:11 PM
  [ # 44 ]

Zo rond de 90-100 zit je wel aardig aan de maximaal beschikbare PK’s in de vijfde versnelling.  Heuvels bedwing je dan met een gewone C35RD zonder een rijdende verkeersdrempel te worden.
Ja, vrachtwagens gaan je voorbij met hun V8 turbomotoren, maar toch hebben wij ook vaak gehad dat ze dat niet lukte. Dan maar op de “Vehicules Lents” baan, ook die gaat zuidwaarts cheese

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 13 januari 2016 05:25 PM
  [ # 45 ]

Mijn Frans is niet “je dat” maar dat zal wel de meest rechter baan zijn?
Om de Kasselerberg over te komen hebben ze ook 3 banen liggen, waarvan de meest rechter bedoelt is voor langzaam verkeer.
Maar ergens hoop ik toch geen rijdende chicane te worden als het wat heuvelachtig word, anders nemen de ideeën over meer vermogen toch ernstiger vormen aan, vrees ik.  Mr. Green

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook