8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Twan aan de Dsuper! ontsteking problemen!
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 december 2015 12:00 PM
  [ # 106 ]

Dat bijregelen doet alleen de uitvoering met vacuümvervroeging.
De standaarduitvoering heeft exact dezelfde curve als de originele verdeler.

Maar we houden contact. Puntjes op de ï Twan, dan komt alles goed Wink

Profiel  
 
HYvonne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 29-05-2014

Gepost: 27 december 2015 02:00 PM
  [ # 107 ]

Twan, deze “budgetoplossing” kwam ik net tegen. http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/page/2/elektronische-ontsteking-voor-oldtimers-154208043.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=oldtimer
Nog goedkoper kan bijna niet meer.
Jacques

DSuper5 1973 (org. Ned)
HY     1974 (org. Ned)
2CV   1959 (org. Ned)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 december 2015 02:14 PM
  [ # 108 ]

Ik heb zo’n soortgelijke, maar dan met behoud van de oorspronkelijke punten.
Ding is bij mij uiterst betrouwbaar gebleken.

Bij dit model is er wel een “maar”...
Het “heveltje” dat de punten vervangt gaat mogelijk niet passen op een verdeler met cassette.
Als ik het goed zie moet er een basisplaat vervangen worden door de plaat van de MAX ontsteking.
En dat moet maar net passen…
Maar goed, een buil kan je je er niet aan vallen…

Er waren trouwens ook modellen die zowel met originele punten werkten als contactloos met een adapter.
Of dat bij dit model zo is zou ik niet weten…

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 28 december 2015 08:59 PM
  [ # 109 ]

Ik zie dit topic net pas, maarja. zoveel heb ik (voorlopig nog) niet in de ds hoek te zoeken van het forum.

Gave DS Twan! Ik geloof dat ik jaloers op je ben Wink

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 december 2015 11:50 AM
  [ # 110 ]
Rogier23 schreef:

Toch vind ik de 123 beter, want die regelt ook bij en dat merk ik duidelijk bij temperatuurs en belastingsverschillen.

Toch is een 123 niet zaligmakend: bij het starten, dus het ronddraaien van de motor op de startmotor, geeft de 123 een vrij matige vonk. Een puntenontsteking die juist is afgesteld doet dat beter.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 15 februari 2016 03:25 PM
  [ # 111 ]

geen problemen de laatste tijd, of het moet het verbruik van 1 op 9 zijn. Maar dat is eigenlijk meer een probleem voor mijn portemonnee Very Happy

Wie heeft gisteren trouwens die derrie besteld? het leek wel of dat ik op wintersport was blank stare
SAM_3184 by twan238, on Flickr

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 15 februari 2016 04:46 PM
  [ # 112 ]

1 op 9! Ik zou mijn handjes maar dichtknijpen als ik jouw was. Is heel netjes.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 februari 2016 05:44 PM
  [ # 113 ]
waterman schreef:

Toch is een 123 niet zaligmakend: bij het starten, dus het ronddraaien van de motor op de startmotor, geeft de 123 een vrij matige vonk. Een puntenontsteking die juist is afgesteld doet dat beter.

Ik heb ook dat moeizaam starten op LPG, minimaal 2x starten voor ze aanloopt. Zou een kleine losse 12V accu voor alleen de ontsteking een oplossing zijn? Dan heeft de 123 geen last van de accuspanningsdaling tgv de startstroom.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 16 februari 2016 06:07 PM
  [ # 114 ]

Mooi plaatje met die derrie.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 februari 2016 10:40 PM
  [ # 115 ]
camemBert schreef:
waterman schreef:

Toch is een 123 niet zaligmakend: bij het starten, dus het ronddraaien van de motor op de startmotor, geeft de 123 een vrij matige vonk. Een puntenontsteking die juist is afgesteld doet dat beter.

Ik heb ook dat moeizaam starten op LPG, minimaal 2x starten voor ze aanloopt. Zou een kleine losse 12V accu voor alleen de ontsteking een oplossing zijn? Dan heeft de 123 geen last van de accuspanningsdaling tgv de startstroom.

zou niet uit mogen maken. Mijn DS startte met 123 altijd erg goed.

Probleem is vaak het mengsel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 februari 2016 11:26 PM
  [ # 116 ]
bogaard77 schreef:

Probleem is vaak het mengsel.

Denk ik ook.
Met injectie zijn we natuurlijk verwend, het mengsel is meteen optimaal.
Bij een carburateur moet het vlotterniveau eerst op peil komen.

Met LPG startte mijn snoek vrijwel meteen met een pufje extra gas.
Weet niet of dat er tegenwoordig ook nog op zit?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 17 februari 2016 02:19 PM
  [ # 117 ]

Toe ik net lpg had startte de DS in een keer ook in de winter. Ik ken niet precies terughalen wanneer de 123 er in ging, maar vanaf die tijd zou het starten moeilijker zijn gegaan, denk ik.

Hoe doe je het ‘extra pufje gas’? Contact paar keer aan/uit voor het starten? Dit helpt ook niet.

Ik wil dit topic niet vervuilen en ga nog meten of contacten in lpg bedrading goed zijn.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2016 04:30 PM
  [ # 118 ]

Ik weet niet of het voor een carb ook geldt, maar bij een injectie raden ze aan de bobine te vervangen bij het plaatsen van een 123.

De blauwe van Bosch wordt aangeraden, sinds die er bij mij in zit start en loopt het allemaal beter.
Uiteraard moeten de verdeler en rotor ook goed zijn. Ook de bougie kabels hebben niet het eeuwige leven.

Allemaal lastig vergelijken als je niet de staat van alle andere zaken om de 123 heen weet.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9909
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 februari 2016 04:44 PM
  [ # 119 ]

Geldt ook voor carburateur. Met een blauwe Bosch loopt er dan een grotere stroom door de bobine=krachtigere vonk. Omdat de stroom er “minder lang” doorloopt dan bij een gewone ontsteking, wordt de bobine toch niet te warm.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 februari 2016 10:08 PM
  [ # 120 ]
camemBert schreef:

Toe ik net lpg had startte de DS in een keer ook in de winter. Ik ken niet precies terughalen wanneer de 123 er in ging, maar vanaf die tijd zou het starten moeilijker zijn gegaan, denk ik.

Hoe doe je het ‘extra pufje gas’? Contact paar keer aan/uit voor het starten? Dit helpt ook niet.

Ik wil dit topic niet vervuilen en ga nog meten of contacten in lpg bedrading goed zijn.

Dat extra pufje gas kon ik geven door op de benzine/gas schakelaar te drukken.
De schakelaar had deze functie.
Tijdens het starten even een pufje en de motor sloeg vrijwel meteen aan.

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook