11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 20 februari 2016 01:23 PM
  [ # 151 ]

Dank Arjan. Ik heb het idee dat er helemaal geen ventilatorhuis in zit. Ook geen ventilatietoren dus.
En geen verwarming inderdaad.
Er zal wel een ventilator achter de verdamper geklust zitten.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 20 februari 2016 01:26 PM
  [ # 152 ]

En wat hoort er achter de middenconsole te zitten qua panelen ?
Nu kijk je er aan beide kanten zo achter en je ziet bijv het schakelmechanisme zitten.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 februari 2016 11:07 AM
  [ # 153 ]

zit idd geeen ventilator in op de normale plek zo te zien.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 22 februari 2016 03:29 AM
  [ # 154 ]

Het lijkt erop dat de hele ventilatie unit ontbreekt. Zowel het gedeelte beneden met verwarming en verdamper. Als ook de toren die naar de motorkap reikt.
Kan ik een complete unit van een serie 2 inbouwen achter een serie 1 dashboard ?
Of krijg he dan te veel problemen.
Ik hoorde dat de fan van een serie 2 beter is.
Dus wellicht goed die te gebruiken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2016 10:01 AM
  [ # 155 ]

Bij een serie 2 is alles elektrisch bediend, dus met motortjes die de verwarmingskleppen bedienen.

Een serie 1 ken ik niet heel goed, maar afhankelijk van het bouwjaar zal daar of niets elektrisch zijn of in sommige gevallen misschien deels.

Dus als je voor een serie 2 gaat zou ik wel de bediening even goed uitdenken.

Dit zit in mijn serie 2, met alle aanstuurkastjes en motortjes.

Hier open met verwarming en verdamper.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 februari 2016 09:04 PM
  [ # 156 ]

volgens mij zijn de fan van serie 2 en de latere serie 1 op zich gelijk, alleen heeft serie 1 een weerstand die gekoeld wordt door de lucht.
en serie twee heeft een dingetje achter het dashbordkastje voor de snelheid.

vroegere serie 1s hebben een compleet andere fan, en is niet zomaar over te zetten (heb jij volgens mij niet).

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 februari 2016 10:50 PM
  [ # 157 ]

Serie 2 heeft een transistor rechts van de injectie computer onder het dashboardkastje.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2016 11:31 PM
  [ # 158 ]

Conclusie : je kunt alleen de inlaat met ventilator ( dus het gedeelte aan de motor zijde van het schutbord ) gebruiken van een serie twee
Op een serie 1 Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 februari 2016 01:26 AM
  [ # 159 ]

nee want dan mis je nog de weerstand

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 februari 2016 08:23 AM
  [ # 160 ]

Of de twee draadjes van de aanjager nu naar een weerstand van een serie 1 of twee gaan maakt geen niks uit.
Alleen je stekker is anders.
En dit is al vaker gedaan omdat een serie 2 blower meer opbrengst heeft.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 februari 2016 01:36 AM
  [ # 161 ]

s2 heeft volgens mij (weet het eigenlijk wel zeker) geen weerstand.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 24 februari 2016 03:06 AM
  [ # 162 ]

Dat is dan denk ik the way to go.
Een serie 2 blower en daarachter een standaard serie 1 ventilatiehuis.
Een serie2 ventilatietoren voor onder de kap heb ik nog liggen. Die kan dan ook aangesloten worden op het serie2 blowerhuis.
Mits dat allemaal past in een serie1 die ook nog rechtsgestuurd is.

Ik hoop dat de ventilatieducts richting de verschillende uitstroomopeningen can het dash we aanwezig zijn…

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2016 01:19 AM
  [ # 163 ]
erikkuiper schreef:

s2 heeft volgens mij (weet het eigenlijk wel zeker) geen weerstand.

S2 heeft (weet ik wel zeker) absoluut een kachelweerstand. Zit achter je dashboardkastje. Op een aluminium plaatje. Wink


De TS zou een Série 1 handbediend kachelhuis moeten monteren om de boel enigszins haalbaar te laten werken. Een post-1979 ventilatorhuis (blower als een roulettewiel i.p.v. als een hamsterwiel) is dan het beste aan de motorzijde. Hoeft niet persé Série 2 te zijn hoor, al is dat sowieso de juiste.
Ik zou qua binnenhuis zeker inderdaad niet gaan voor de versie die Arjan postte (dus NIET serie 2), veel te veel elektronica die je dan moet aanleggen. Kan wel, maar je hebt dan meer nodig dan alleen wat draden en servomotortjes. Namelijk ook een sensor en een stuurapparaatje. Ik zou voor handbediend gaan.

Zitten er nog wel bedieningsstangen in de middenconsole (naast de handrem)? Hopelijk zijn dat ook niet loze sleuven.

Als ik zo je verhaal lees over de toestand van de wagen (nog zonder de foto’s gezien te hebben) dan denk ik dat je er nog een hele kluif aan zult hebben om het allemaal enigszins werkend en deugdelijk te krijgen. De knutseldrift en laksheid in die contreien kent haast geen grenzen. Wink Wink
En als ik dan ook nog eens hoor dat deze auto vermoedelijk gewoon ooit in onderdelen is verscheept en DAARNA door een local aldaar in een schuurtje (denk ik dan hoor) in elkaar is gezet…pffff!!  Rolling Eyes
succes man, en dat meen ik serieus!!! 

Blijf posten, we blijven het volgen en proberen je te helpen!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2016 01:25 AM
  [ # 164 ]

P.s. aanvulling: bladerde zojuist toch even door je foto’s (Holy Momma!!) maar ga beslist ook even kritisch aan de gang met je bedrading. Bij de zekeringkast ziet het er allesbehalve fris uit!!!  gulp

Oh en had je al ‘koelwaterslangen’ op je lijstje?  Wink (volgens mij wel hè)
Bij CX Basis zijn ze vrijwel allemaal nieuw te koop, ook als set. Heb je meteen ook de kachelslangen voor strakjes.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 26 februari 2016 03:48 AM
  [ # 165 ]

En als ik dan ook nog eens hoor dat deze auto vermoedelijk gewoon ooit in onderdelen is verscheept en DAARNA door een local aldaar in een schuurtje (denk ik dan hoor) in elkaar is gezet…pffff!!  Rolling Eyes
succes man, en dat meen ik serieus!!! 

Blijf posten, we blijven het volgen en proberen je te helpen!

Haha ja dat is inderdaad waar. Het was naar ik heb begrepen geen schuurtje maar wel een bedrijf. PT Alun heette het. Bestaat niet meer, en de resterede onderdelen zijn bij een brand groetendeels in de as gelegd.
Ja datzelfde gevoel had ik ook. Hoe kan je in hemelsnaam op een bedrijfje hier vertrouwen zodat ze een cx goed in elkaar zetten.
Het schijnt dat Citroen wel meegewerkt heeft trouwens. Er waren hier een stel fransen als expats bezig de productie in lijn te houden.
Maar inderdaad.. Amai ! Waar begin je aan.  Wink

De bedrading is a mess inderdaad. Standaard hier op oude autos.
Dingen repareren lijkt hier uit den boze, Alleen nodig indien ECHT noodzakelijk. En dan nog is de reparatie bagger. Ach ja, komt wel goed met de bedrading. Daar heb ik wel een handje van.
Je moet hier trouwens ook alle bedrading wrappen in ribbelplastic. Anders vreten de muizen het totaal op !

Bedankt voor alle feedback tot nog toe. Het zal zeker een klus worden allemaal. Maar de beloning zal een cx zijn en das hier best bijzonder. En met de toestand van de wegen hier zal het de perfecte auto zijn.

Ik verwacht wel veel te moeten inproviseren overigens. Er zal veel montage materiaal ontbreken, zelfs als het lukt om een en ander uit NL te laten overkomen.
De meeste originele zal het nooit worden. Maar dat hoeft ook niet. Zolang het unieke karakter maar bewaard blijft.

Voordeel is weer dat je hier met de meest grote baggerbak gewoon de straat op kan, om eerst eens goed te kijken wat er allemaal aan mankeert. Hij hoeft niet gelijk helemaal uit elkaar zoals in nl.

Bedankt voor jullie hulp hierzo !
Groeten uit den vreemde

Profiel  
 
 
11 van de 14
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook