10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Martin’s ‘nieuwe’ CX 2400 Pallas!
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 december 2015 03:20 PM
  [ # 136 ]

Was dat misschien die van Beepro?
Dat ziet eruit als een mooi systeem. Niet goedkoop….

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 15 december 2015 05:00 PM
  [ # 137 ]

Jah ! Dat was em !
Thanks
Tja niet goedkoop, maar wel allround, ook voor gewone remleiding

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 december 2015 06:48 PM
  [ # 138 ]

Denk dat je het alleen niet moet willen om half gare “rem” leidingen half te gaan vervangen door er een stukje tussen te zetten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 15 december 2015 08:51 PM
  [ # 139 ]

Klopt, als de leiding verder ook slecht is, dan blijf je aan het werk.

Maar soms heb je lange leidingen waar alleen een halve meter aangetast is.

Maar inderdaad het is net als met lassen, dan moet je ook geen te kleine stukken maken.

Alles ter beoordeling ter plekke.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 december 2015 12:06 AM
  [ # 140 ]

Of je doet het goed! Of doe het niet !
Het zijn wel je remmen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 16 december 2015 12:08 AM
  [ # 141 ]

Ik ben niet al te religieus over waar origineel de verbindingsstukken horen te zitten.
Maar je opmerking onderschrijf ik helemaal Frank.
Met slechte remmen en gezin aan boord wil je daar niet van de vulkaan naar beneden rijden.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 16 december 2015 02:50 PM
  [ # 142 ]

ik ben je album even aan het doornemen en die ook foto’s van een Fiat staan, heb je deze ook gekocht?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 17 december 2015 12:12 AM
  [ # 143 ]

Hoi, Ja die Fiat heb ik inderdaad ook gekocht.
Das een Fiat 1100 wagon uit 1955, op zich een leuke auto, maar met nog veel laswerk aan de onderkant.
Ooit van de indonesische meteorologische dienst geweest.
Deze heeft nog de originele techniek. Das op zich best bijzonder want velen zijn in de loop van de jaren omgekat met een Toyota Kyjang (zeg maar de lokale Opel Kadett) motor.  Wink
Voor wie nog onderdelen weet voor deze types houd ik me aanbevolen.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 20 december 2015 03:15 PM
  [ # 144 ]

Wat leuk! De komende tijd dus meer dan voldoende klus projecten naast het opbouwen van een nieuw leven daar.

Waar ga je precies wonen in Indonesië, was het niet Bali?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 21 december 2015 10:39 PM
  [ # 145 ]

Ja het word Bali inderdaad, het enige echte relaxte eiland om te wonen daar in mijn ogen.
We gaan waarschijnlijk in het noorden of oosten wonen, niet in de disco en surfers drukte in het zuiden.  Wink

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 18 februari 2016 04:49 AM
  [ # 146 ]

Dag Mede Forumers,

Ik heb inmiddels de cx kunnen bekijken.
Het lijkt allemaal mee te vallen qua roest.
De voorkant van de wielkast rechtsvoor en de kofferbakbodem lijken nog het ergst aangetast.
Ook hier en daar wel wat gaten in de onderkant van de portieren maar niet helemaal gaar daar en wel reparabel.

De rubbers zijn wel heeeeeeel erg slecht en dan met name de deurrubbers en het kofferbakdeksel rubber.
Die zijn knetterhard en zijn niet meer erg nuttig.

De motor lijkt redelijk in orde (Ik heb hem nog niet laten lopen, had geen accu) maar er is wel veel rond de motor op zn indonesisch geknutseld. Daar moet wel wat aan gebeuren.

In het interieur mis ik een en ander aan panelen achter de ventilatiebak.
Weten jullie misschien wat daar zou moeten zitten ? Plastic delen/panelen ?

Ook mis ik veel tapijt/bekleding zo lijkt het. Het dashboardkastje is enkel nog een metalen doos die in de open stand door een touwtje word tegengehouden.
Ongelooflijk hoe ze hier allerlei dingen loshalen die in NL nooit gedemonteerd hoeven te worden…
En dan gebruiken ze vervolgens weer een hoop spullen niet als het weer gemonteerd word.

De auto is in licentie gebouwd in Jakarta door P.T. Alun, de toenmalige importeerder van Citroens in indonesie.
De wagen lijkt in onderdelen aangekomen te zijn rond 1980. Dus wellicht is het een model van rond 1979.

Onder de kap zit er geen ventilatietoren. Dit lijkt vanaf nieuw zo geweest te zijn. Ik heb het ook bij andere PT Alun cx-en zo gezien.
De wagens circuleren standaard alleen maar interieur lucht.
Maar onder de motorkap beneden/onder in het midden zou ik het ventilatorhuis verwachtten, maar ik zie daar niets zitten.
Of zit de fan achter het dashboard ergens ?

Fotos vind je hier :
http://s1359.photobucket.com/user/msnijd/library/CX-2400-Pallas

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 18 februari 2016 07:51 AM
  [ # 147 ]

Een vraag nog. De kilometerstand geeft 61000 aan. Heeft een serie 1 cx een kilometer teller die loopt tot 100.000 of tot 1.000.000 km ?

het interieur doet meer kms vermoeden dan 61000. Maar onderschat de indonesier en ook de zon hier niet in zijn capaciteit een auto interieur af te beulen..
Auto worden hier veel voor kleine afstanden gebruikt.

Als iemand hier nog onderdelen heeft die ik nodig ga hebben hoor ik het graag !  Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 februari 2016 10:31 AM
  [ # 148 ]

Een serie 1 teller heeft maar 5 cijfers, dus na 100k staat de teller weer op 0.

Vreemd dat er geen fan in zit, er lijkt wel airco in te zitten.
Volgens mij zie ik zelfs de slangen in het interieur hangen.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 20 februari 2016 06:40 AM
  [ # 149 ]

Er zit inderdaad wel airco in.
Zit die fan dan normaal achter het dashboard ?
Of moet hij onder de motorkap zitten. Onderin.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2016 09:16 AM
  [ # 150 ]

Normaal bij een CX met airco uit Europa zit de fan op dezelfde plek onder de motorkap.

Achter het dash is bijna geen ruimte. Zeker gezien de loze ruimte die je heb in het dash zou ik zeggen dat er toch een heel deel mist. Je zal ook geen verwarming hebben denk ik?

Profiel  
 
 
10 van de 14
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook