14 van de 55
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 januari 2017 04:06 PM
  [ # 196 ]

Geel passiveren wil ik met mijn project ook gaan doen. Heb je al een adres? Dan schrijf ik even mee Smile

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 januari 2017 11:44 AM
  [ # 197 ]
René Jongejan schreef:
le look le plus cool schreef:

er komt ook een draadje uit

Is van de melding “deur open” in het display links in de tellerpartij.

^^ oh ja, is ook logischer eigenlijk. Weet jij verder iets van de opbouw van die sloten en of ik ze op een of andere manier open kan krijgen?

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 januari 2017 11:50 AM
  [ # 198 ]
LaScarabée schreef:

Geel passiveren wil ik met mijn project ook gaan doen. Heb je al een adres? Dan schrijf ik even mee Smile

ik heb nu contact met Galvame in Rotterdam: http://www.galvame.nl Binnen Rotterdam is er ook nog Chromen: http://www.chromen.nl
Galgame komt mij iets professioneler over, maar dat is mijn interpretatie (de andere lijkt wel veel ervaring te hebben met oldtimers).

Profiel  
 
LaScarabée
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 11-06-2015

- BX 19 TRD
- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 januari 2017 01:57 PM
  [ # 199 ]

Het lijkt dat men bij http://www.chromen.nl alleen aan het verchromen van onderdelen doet. Wel gaaf voor het kleppendeksel en de luchtfilterhouder.

Die ander komt inderdaad erg professioneel over. Dank hiervoor!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 januari 2017 02:15 PM
  [ # 200 ]

Dit komt van galvame:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 januari 2017 04:05 PM
  [ # 201 ]

kijk! Daar wordt een mens toch gewoon vrolijk van Smile)

Weet jij trouwens hoe clean de onderdelen moeten zijn? Hoe roest vrij en vet/vuil vrij? Misschien dat ze daar standaard behandelingen voor hebben?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25387
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 januari 2017 04:10 PM
  [ # 202 ]

Zo schoon mogelijk. Alle roest is slecht. zeker op de spiegel, maar schuren/polijsten moet je hen laten doen. Dan wordt het vertint en verzilverd (dacht ik..)

En het glas moet eraf.

nog 1:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2017 08:01 PM
  [ # 203 ]

Dit komt ook van Galvame

Ik heb begrepen dat er iets veranderd is in de wetgeving, dus mogelijk is het resultaat nu in 2017 net even anders.
Haal wel alle moeren van de bouten.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 januari 2017 09:21 PM
  [ # 204 ]

Arjan, had jij ook de sloten mee laten passiveren? En zo ja, hoe heb jij die open gekregen? Ik ga ervan uit dat je niet de plastic en electronica onderdelen mee het bad in kunt sturen…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2017 09:45 PM
  [ # 205 ]

Nee dat heb ik niet laten doen, ik heb alleen wat onderdeeltjes voor de airco laten doen.

Anders even contact opnemen met 1 van de bedrijven? Misschien kunnen ze je het zo vertellen of het kwaad kan of niet. Ik ga er eigenlijk vanuit dat er alleen een contact/schakelaar in het slot zit, verder geen electronica.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2017 06:05 AM
  [ # 206 ]

Ik heb alles laten passieveren.
Met of zonder plastic ,maakt niet uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 februari 2017 09:45 PM
  [ # 207 ]

het heeft even geduurd, maar bij deze weer eens een update. De laatste hand wordt gelegd aan het plaatwerk: laatste laagje beschermende grondverf en de zitranden langslopen. Maar in principe is het plaatwerk af:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 februari 2017 09:49 PM
  [ # 208 ]

Het motorblok wacht nog op onderdelen die ik ga geel passiveren. Enkele van die onderdelen kwamen ook nog van de versnellingsbak. Die laatste heb ik ook maar even schoon gemaakt…Dat was wel een klusje met voldoening:

VOOR:


NA:

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 februari 2017 09:56 PM
  [ # 209 ]

Ik zou nog wel even het linker tripoidehuis uit het differentieel halen.
En pas na montage van het blok in de auto de complete linker aandrijfas monteren met een lekker ingevette astap en een nieuwe borgring.

Weet je nog hoe de as zat t.o.v. het huis?
Trillingen kunnen het gevolg zijn als het niet in elkaar gaat zoals het heeft gezeten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 februari 2017 09:59 PM
  [ # 210 ]

Ik stuitte nog op een spannend detail. Nu blijkt het schakelmechanisme op meerdere punten “wiebelig” geworden. Zo waren veel van de schakelgewrichten versleten en was het grote scharnier tussen de armen achter het motorblok zelfs volledig weg. Maar ik zag ook dat het mechanisme dat op de bak zelf vast zit niet eruitzag zoals ik dat zou verwachten. Moet er niet aan twee zijden een bus om de as geschoven zijn waarbij de bus aan het open uiteinde van de as door een borgring op zijn plek gehouden (dat verklaard de groef in de as op die plek).

Ken iemand dit onderdeel en kan ik de ontbrekende delen nog bestellen oid?

Profiel  
 
 
14 van de 55
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook