15 van de 55
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 februari 2017 10:03 PM
  [ # 211 ]
René Jongejan schreef:

Ik zou nog wel even het linker tripoidehuis uit het differentieel halen.
En pas na montage van het blok in de auto de complete linker aandrijfas monteren met een lekker ingevette astap en een nieuwe borgring.

Weet je nog hoe de as zat t.o.v. het huis?
Trillingen kunnen het gevolg zijn als het niet in elkaar gaat zoals het heeft gezeten.

Die tripod moet er idd nog af, maar zit lelijk vast (tja, wat niet). Ik moet m dus nog door de borgring heen tikken, maar ik krijg er niks goed achter.

Hoe bedoel je precies “hoe de as tot het huis” zat? Ik vrees het ergste qua markering…..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 februari 2017 10:06 PM
  [ # 212 ]

Mijn ervaring is dat als niet elke kogel in zijn eigen baan van het huis terug komt, dit kan leiden tot een as die trillingen veroorzaakt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9866
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 februari 2017 12:34 AM
  [ # 213 ]
le look le plus cool schreef:

Ik stuitte nog op een spannend detail. Nu blijkt het schakelmechanisme op meerdere punten “wiebelig” geworden. Zo waren veel van de schakelgewrichten versleten en was het grote scharnier tussen de armen achter het motorblok zelfs volledig weg. Maar ik zag ook dat het mechanisme dat op de bak zelf vast zit niet eruitzag zoals ik dat zou verwachten. Moet er niet aan twee zijden een bus om de as geschoven zijn waarbij de bus aan het open uiteinde van de as door een borgring op zijn plek gehouden (dat verklaard de groef in de as op die plek).

Ken iemand dit onderdeel en kan ik de ontbrekende delen nog bestellen oid?

Die as blijft niet op zijn plek. Die wordt voor verschillende schakelingen opgetild.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2017 07:55 AM
  [ # 214 ]
le look le plus cool schreef:

Die tripod moet er idd nog af, maar zit lelijk vast (tja, wat niet).

Niet los tikken, maar onder spanning zetten en laten schrikken.

Hoe? Lees vanaf hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1995337/ maar even mee.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 mei 2017 10:59 PM
  [ # 215 ]

wederom weer even een radio stilte, het is moeilijk tijd te vinden voor de restauratie. Dat is mooi voor je werk en gezin, maar minder voor de Generaal. Maar goed, wel een mooie stap gemaakt die ik wel even met jullie wilde delen: ik heb een scheepslading schroeven en onderdelen late geel passiveren. Ik had een mooi resultaat verwacht, maar dit overtrof mijn stoutste vermoedens. Er zaten best wat roestige onderdelen tussen en alles is strak goudkleurig terug gekomen Smile)

Het geheel is gedocumenteerd; welke schroefje en ringetjes bij welk onderdeel horen, in de grootste exces-file die ik ooit gemaakt heb! Dus de komende tijd heb ik weer wat om aan te werken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 mei 2017 03:06 PM
  [ # 216 ]

Mooi he,
Je krijgt helemaal het gevoel dat het Sinterklaas is met zulke mooie kadootjes.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 02 mei 2017 03:59 PM
  [ # 217 ]

Frans, dat ziet er mooi uit! Ben je bij de mannen in de Koepelstraat langs geweest?
groet
Goud

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 mei 2017 05:49 PM
  [ # 218 ]

@Frank ja, echt fantastisch en dat in April Wink

@Willem de uit de koepelstraat was een optie (Chromen is dat toch?) maar uiteindelijk toch naar Galvame aan de Willingestraat gegaan. Dat is dan wel op Zuid, maar dat is gewoon een kwestie van door blijven rijden, ook bij de stoplichten Wink Uiteindelijk gaf Galvame me een beter, professioneler, gevoel….voor wat het waard is.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2017 07:58 PM
  [ # 219 ]

Ik heb mijn spullen ook daar laten doen, echt een fijn kleurtje is dat. En het sleutelt straks gewoon heel fijn!

Ik had graag gewild dat ik de tijd en ruimte had gehad om er veel meer te brengen. Daar wordt het echt netjes van. Als je meer brengt wordt het volgens mij amper duurder.

Dit ziet er weer top uit!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 02 mei 2017 09:15 PM
  [ # 220 ]

ja, ze hebben een start tarief van 45,- en dan kijkt ie ff moeilijk naar de dozen en gooit er nog eens 45,- bovenop met een verhaal dat het een en ander opgehangen moet worden ipv in de trommel kan. Met andere woorden geen geld, helemaal niet voor het resultaat.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 mei 2017 11:27 PM
  [ # 221 ]

Ik ben van plan zelf blokjes te maken om de auto op hoogte te houden. In hout merk ik dat ze toch te makkelijk splijten. Ik ga ze van plastic maken, dat heeft intern waarschijnlijk een betere structuur om de druk te weerstaan. Voor deze blokjes heb ik een beetje grof de maat bepaald, maar is er iemand die nauwkeuriger weet wat de maten moeten zijn?

Wat ik nu heb:
voor: 8x5x2,5cm
achter: 8x5x3cm
Het bleek dat ik voor voor een aanpassing moest doen.

In CX en Route nummer 139 stond een stukje over de originele blokken: 10x5x2,2cm Maar die 2,2cm was dus te weinig.
In een technisch stuk op de CX club site (geschreven door Steven Rodenhuis) wordt een (grove) maat genoemd van: 8x6x4cm

Dat zijn dus nog al verschillen, ik vraag me dus af of de maat die ik nu “verzonnen” heb niet meer zegt over mijn CX dan over die blokjes. Hebben andere misschien ervaring met die blokjes?

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2017 07:43 AM
  [ # 222 ]

Het ligt eraan voor welk doel je ze wil gebruiken denk ik. De officiële blokjes zijn er voor om een auto op rijhoogte te laten staan.
Maar als je sleutelt, wil je wellicht een hogere stand.

Zelf heb ik gewoon van een lat vier stukken gezaagd en dat werkt prima.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 16 mei 2017 10:49 AM
  [ # 223 ]

ja, zo had ik dat dus ook gedaan, maar ik werd niet echt vrolijk van het kraken van het houd toen de druk erop kwam staan. Vandaar dat ik eens wat blokken van kunststof wilde maken. Ik moest straks ook de auto een trailer op rollen en bij de spuiter er weer af en daarna weer terug. Ik vertrouw de blokjes er niet op dat ze de kuilen en dergelijke gaan overleven.

Wel goeie tip dat de originele blokjes natuurlijk voor rijhoogte waren. Mijn doel is natuurlijk verrijdbaar maken, maar dan is rijhoogte of hoger de insteek. Heb jij rondom gelijke blokjes gebruikt? Ik kreeg voor en dan vooral rechtsvoor niet de dikkere blokjes zoals ik ze achter gebruikte ertussen. Daar zat een leiding in de weg (wsl LHM, maar daar heb ik eigenlijk nooit goed naar gekeken). Misschien zat die bij jou iets gunstiger geplaatst.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2017 12:58 PM
  [ # 224 ]

Hout kraakt altijd. Je moet er niet mee gaan rijden natuurlijk (verrollen kan wel), want dan deukt het hout wel in (ja, ervaring mee, hahaha).
Het blokje linksvoor steek je simpel via de voorkant erin (boven de bak langs), die rechtsvoor moet via de wielkast, langs de achterkant van het subframe. Zal voor grap de afmetingen eens opmeten, maar het was gewoon een standaard vurenhouten lat die ik ervoor gebruikt heb..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2017 06:28 PM
  [ # 225 ]

Rechts voor kan ik er vanaf boven bij.
Ik gebruik buis van 3,5 rond volgens mij zal van avond eens meten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
15 van de 55
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook