37 van de 55
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 06 november 2018 04:36 PM
  [ # 541 ]

even toch weer de vragen over de spoiler naar voren halen (zie laatste post vorige pagina). Dus heeft iemand van jullie ervaring met het bevestigen van de spoiler en vooral de 4 bevestigingspunten aan de achterzijde van de spoiler? (mij gingen bij het schroeven steeds de u-profieltjes op de achterklep los).

En hoe blijft de middelste poot van de spoiler op zijn plek? Is hiervoor nog een extra bevestiging aan de achterklep nodig?

(kleine teaser: komende vrijdag wordt er waarschijnlijk een eerste start-poging gedaan!....laten we het nog maar even een poging noemen om de verwachtingen niet al te hoog te doen oplopen)

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 november 2018 06:12 PM
  [ # 542 ]

Historisch moment: de motor heeft gelopen!!!!! Afgelopen vrijdag heb ik m voor het eerst gestart en liep ie vrijwel meteen als een zonnetje! Een week eerder had ik al bluetooth verbinding met het motormanagement en dit weekend kon er dus eens startpoging gedaan worden. Aangezien ik uitging van het borstcase scenario was ik behoorlijk verbaasd toen ie eigenlijk meteen aansloeg. Wel stond aanvankelijk de brandstoftoevoer nog te krap ingesteld, maar dat was in de software snel aangepast.

Zaterdag heb ik de auto wat laten zakken (stond rondom op 4 blokken hout, nu nog op 2). Nu was het tijd om de koelkanalen te ontluchten en te testen of de auto goed omhoog zou komen. resultaat:
- bij 92 graden gaat 1 ventilator aan. Volgens mij had daarvoor (85 graden geloof ik) de andere ventilator aan moeten gaan. Dus daar zit iets niet goed in de schakeling want volgens mij hebben beide ventilatoren het gewoon gedaan.
- De achterkant is 1x omhoog gekomen, maar de voorkant niet. Bij het naar beneden zetten van de hoogte regelaar zakte de achterkant weer. Daarna heb ik het regelaar weer omhoog gezet, maar daar reageerde de auto vervolgens niet meer op. De motor heeft een minuut of 10-15 gelopen…

Bij dit laatste vermoed ik dat er lucht in de leidingen zit. De auto heeft toch een jaartje of 4 stil gestaan waarvan een zeer groot gedeelte met de verschillende leidingen en hydraulique onderdelen losgekoppeld. Bovendien was ik vergeten om de aanvoerslang tussen pomp en reservoir te vullen zodat ie eerst leeg stond te pompen. Deze is daarna wel volgegooid en weer op het reservoir aangesloten.
Bij de eerste startpoging, op vrijdag, bleek een van de aansluitingen op de verdeelbol niet goed aangesloten te zijn, daar liep de olie dus uit. Misschien dat er dus ook lucht in die bol zit? Is er een manier om alles goed te ontluchten? (of zou er een andere reden zijn?)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2018 08:32 AM
  [ # 543 ]
le look le plus cool schreef:

Bij 92 graden gaat 1 ventilator aan. Volgens mij had daarvoor (85 graden geloof ik) de andere ventilator aan moeten gaan. Dus daar zit iets niet goed in de schakeling want volgens mij hebben beide ventilatoren het gewoon gedaan.

Bij 88 graden moeten beide ventilatoren op halve snelheid gaan draaien en bij 92 graden beide op volle snelheid.

De ventilator die niet gaat draaien is de boosdoener of de aansturing daarvan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 12 november 2018 11:43 AM
  [ # 544 ]

Ventilator is ook geschakeld in combinatie met airco.
Mischien zit fdaar het probleem.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 12 november 2018 01:47 PM
  [ # 545 ]

ik heb er geen airco in zitten (zit wel in de planning, maar is ander verhaal). Dus daar zal het probleem niet zitten.

@René, weet je zeker dat het halve kracht en hele kracht is voor beide ventilatoren samen? En niet eentje aan en dan twee aan? Ik heb wel de volgende schakeling gevonden van een 309 gti, is die voor de CX gelijk? Dan zou het ook kunnen zijn dat een van de relais ontbreekt als ik het zo zie (blijf puzzelen, met al die lijntjes)...

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2018 01:53 PM
  [ # 546 ]

Frans, je bent niet de enige (geweest) met dit probleem.

Zie dit draadje van Patrick vanaf hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2042131/ en verder.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 november 2018 02:34 PM
  [ # 547 ]

Hm, toen ik woensdag mijn CX ging ophalen was precies dit probleem het laatste losse eindje dat nog opgelost moest worden. Was iets met stekkertjes omsteken achter de linkerkoplamp. Maar ja, als je het niet zelf doet, leer je daar dus niets van.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 november 2018 06:22 PM
  [ # 548 ]
le look le plus cool schreef:

En niet eentje aan en dan twee aan? Ik heb wel de volgende schakeling gevonden van een 309 gti, is die voor de CX gelijk? Dan zou het ook kunnen zijn dat een van de relais ontbreekt als ik het zo zie (blijf puzzelen, met al die lijntjes)...

Nee, deze schakeling is volgens mij standaard niet gelijk aan de versie in de CX. Heb jij deze ook zo ingebouwd? Ik heb hem en bevalt prima.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 november 2018 09:59 PM
  [ # 549 ]

Draaide de ene fan bij 92 graden op volle snelheid?

In dat geval is de kans groot dat er iets niet lekker zit bij de relais.
De schakeling staat best duidelijk in de CX elektrische schema’s. Naar mijn idee iets anders dan de schakeling hierboven.
Met airco heb je een extra relais.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 november 2018 11:10 PM
  [ # 550 ]

Erg mooi dat ie al liep !!  Is toch een spannend moment.
Nu met een basic mapping ?

Had je andere injectoren ?? hoe heb je die gekozen ?

Heb je spoiler er al op ?  Die middelste poot hoort 3 of 4 haakjes te hebben die om de klep aan de voorkant haken. Breken nog wel eens af. Geloof niet dat ik ze zag op de fotos op Flickr.
Die 4 plastic hoek profieltjes zouden redelijk klemmen op de nokjes op de achterklap…
Heb je wel die 2 zwarte plastic U-profieltjes er bij die onder de scharnieren gemonteerd zitten ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 november 2018 11:22 PM
  [ # 551 ]

Ik heb nu nog een “standaard” CX mapping erin zitten en daar is nog niks aan aangepast. Wel zitten er andere Bosch injectoren in, ik zou even moeten navragen welke dat precies zijn.

Verder ben ik nu even bezig met de ventilatoren, ik hoop morgen nog even kort te kijken naar de schakeling, mogelijk krijgt ie niet direct voeding (12V). Dit weekend heb ik veel tijd om dat werkend te krijgen (Patricks draadje gaf veel info, maar omdat zijn CX airco heeft en die van mij niet is het iets lastiger vergelijken, ik ga ook even kijken naar mijn “deur-open lampjes” daar helpt dus het omploegen van de stekker misschien).
Dit weekend kan ik de spoiler er misschien ook op krijgen. Ik moet dan wel iets fiksen voor die “haakjes” die in het midden om de klep grijpen. De spoiler-profielen onder de achterklepscharnieren zitten er al op. Alleen moeten de kunststof delen die hierop klikken nog vast gelijmd worden in de spoiler.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 25 november 2018 10:35 PM
  [ # 552 ]

De ventilatoren doen het weer! Uiteindelijk, na de relais doorgemeten te hebben, het circuit doorgelopen te hebben, bleek het te liggen aan slechte contacten bij de ventilator motoren. Eerst had ik de tijgerende motor direct aan de accu gehangen en die deed het gewoon. Toen ik die weer aangesloten had en de motor liet draaien had ik wederom slechts 1 ventilator die aanging, maar nu wel de andere Wink Dus contacten schoon gemaakt en dat was de truc.
> Als een van de twee ventilatoren slecht contact maakt dan heb je dus geen serieschakeling en komt de reactie pas bij de parallel schakeling, maar alleen bij de ventilator die goed contact maakt.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 25 november 2018 10:46 PM
  [ # 553 ]

Wel heb ik een probleem bij de hydraulique: de auto komt niet goed omhoog. Aanvankelijk reageerde hij achter goed, maar voor niet. Nadat ik de auto wat meer ruimte gegeven had, zodat deze wat verder naar beneden kon zakken, in de hoop dat wat meer werking in de hydraulique alles wat makkelijker onder druk zou brengen. (de auto stond op twee blokken, alleen in de twee hoogste standen komt ie dan los van de blokken. Als ik de blokken weghaal heb ik de kans dat ik de krik er niet meer onderkrijg als de auto in de laagste stand niet meer omhoog komt)

De pomp lijkt geregeld droog te pompen (dit werd wel veel minder na een tijdje) en ik hoor weinig tikken, dat suggereert dus dat er weinig druk opgebouwd worden, toch? Ik heb met het contact om de hoogteregelaar bedoend en je hoort voor en achter de hoogteregelaar ingesteld worden. (of dit ook werkelijk gebeurd kan ik niet zien, het nadeel van geen brug hebben.)
Wat-oh-wat kan ik hier aan doen, of wat zijn de test om te achterhalen wat er aan de hand is?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 november 2018 11:16 PM
  [ # 554 ]

Weinig tikken betekent meestal dat er voldoende druk in de voorraad bollen zit en dat er weinig interne lekkages zijn. Als de pomp ‘droog’ pompt, dan moet dat betekenen dat het voorraad vat leeg raakt. Is dat het geval? Half litertje groene olie erbij?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 november 2018 09:26 AM
  [ # 555 ]

De pomp pompt altijd. De hogedruk regelaar zet indien nodig de opbrengst in het systeem of bypasst naar het vat terug. Het vat mag dus niet leeg worden.Als de wielen vrijhangen zal de auto pas omhoog gaan als je em in de hoogste stand zet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
37 van de 55
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook