38 van de 55
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 november 2018 09:44 AM
  [ # 556 ]

Dus een paar plankjes onder de wielen.
En de achter remmen ontluchten.

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 26 november 2018 04:55 PM
  [ # 557 ]
le look le plus cool schreef:

Wel heb ik een probleem bij de hydraulique: de auto komt niet goed omhoog. Aanvankelijk reageerde hij achter goed, maar voor niet. Nadat ik de auto wat meer ruimte gegeven had, zodat deze wat verder naar beneden kon zakken, in de hoop dat wat meer werking in de hydraulique alles wat makkelijker onder druk zou brengen. (de auto stond op twee blokken, alleen in de twee hoogste standen komt ie dan los van de blokken. Als ik de blokken weghaal heb ik de kans dat ik de krik er niet meer onderkrijg als de auto in de laagste stand niet meer omhoog komt)

De pomp lijkt geregeld droog te pompen (dit werd wel veel minder na een tijdje) en ik hoor weinig tikken, dat suggereert dus dat er weinig druk opgebouwd worden, toch? Ik heb met het contact om de hoogteregelaar bedoend en je hoort voor en achter de hoogteregelaar ingesteld worden. (of dit ook werkelijk gebeurd kan ik niet zien, het nadeel van geen brug hebben.)
Wat-oh-wat kan ik hier aan doen, of wat zijn de test om te achterhalen wat er aan de hand is?

ik neem aan dat je op de hogedrukregelaar de ontluchtschroef al een paar keer open en dicht hebt gedaan?
anders komt je cx ook niet omhoog na werkzaamheben aan de hydrauliqe

 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 november 2018 11:49 AM
  [ # 558 ]

Ontlastschroef openzetten en de motor laten draaien. Dan kijken of een flinke straal LHM het reservoir ingaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 december 2018 11:33 AM
  [ # 559 ]

Waar bevindt zich de ontluchtschroef op de hoogteregelaar? (Ik zie die nergens terug in afbeeldingen en ik lijk ook weinig te kunnen losdraaien aan de hoogteregelaar)

En met de ontlastschroef bedoel je de schroef op de HD regelaar?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 december 2018 12:00 PM
  [ # 560 ]

Een hoogteregelaar heeft geen ontluchtschroef, die ontlucht automatisch.

En de ontlastschroef, eigenlijk ontlastbout, zit op de HD-regelaar, is sleutelwijdte 12.
Niet meer dan een halve tot hele slag los!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 december 2018 12:55 PM
  [ # 561 ]
René Jongejan schreef:

Een hoogteregelaar heeft geen ontluchtschroef, die ontlucht automatisch

Ah, dank je, dat vermoedde ik al. De ontslastschroef net al even wat los gehad en dat gaf wel wat bubnelgeluid. Nu de auto zover naar beneden als de autokrikken dat toelaten en nog eens proberen of ik druk op t systeem krijg.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2018 01:10 PM
  [ # 562 ]

Zie je LHM het vat inkomen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 december 2018 01:46 PM
  [ # 563 ]

Het is moeilijk te zien, het oppervlakte van de LHM ziet er vrij rustig uit. Hoe hard komt t terug stromen?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 december 2018 02:07 PM
  [ # 564 ]

Tja, dat is moeilijk te zeggen.
Maak de aanzuigslang eens los van het vat en start dan de motor. Dan LHM in de slang gieten. Zodra dit duidelijk verdwijnt de slang weer snel op het vat. Dan weet je zeker dat de pomp LHM aanzuigt. Dit alles met de ontlastschroef open.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 december 2018 04:29 PM
  [ # 565 ]

De pomp lijkt t gewoon te doen. Net rondom de remmen laten bloeden en bij de achterrem reageerde de ophanging daar wel op. Nu loopt de motor alweer dik 20minuten maar nog helemaal geen reactie. En ook geen getik van de pomp….wat een k-probleem, zeker ook als ik onder de auto moet komen, want dan mis ik een brug :/

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 01 december 2018 10:17 PM
  [ # 566 ]

Net nog eens even in wat andere fora lopen groeten en daar nog wat tips/tricks uitgehaald. Het lijkt er alles op dat er lucht in de leidingen zit waardoor er geen druk opgebouwd wordt.
Wat lijkt te werken:
- De pomp komt wel als ik in de leiding LHM gooi (loopt vlot door),
- hoogteregelaars worden volgens mij goed bediend door de servo-aansturing
- de remmen zijn rondom ontlucht
- de ontlastschroef is een aantal keer (kort) open en dicht geweest en telkens was er geborrel of ontsnappende lucht te horen.

Wat er dus niet gebeurd:
- De achterkant heeft gereageerd op de hoogte instelling, toen werkte de pomp ook. Alleen kwam de voorkant niet mee omhoog.
- getik van de HDregelaar (dus geen druk, lijkt me?)
- Bij het ontluchten van de remmen reageerde de achterophanging wel een beetje.

Wat ik nu nog kan en ga doen is
- met draaiende motor de ontlastschroef losdraaien en deze 5 minuten zo laten en dan pas weer vast (eventueel een aantal keer herhalen)
- het stuur een aantal keer helemaal naar links en rechts draaien.

En dan maar hopen dat ie daarmee wel wakker wordt (het blijft pijnlijk gesprekken opleveren als je verteld dat ie niet omhoog komt Wink )

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 december 2018 10:22 PM
  [ # 567 ]

De pomp is niet zelfaanzuigend, dus echt goed zorgen dat de aanzuigslang volledig met LHM gevuld is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 december 2018 12:03 AM
  [ # 568 ]

Ontlastschroef los.
Dan de motor laten draaien.
Tot er een constante stroom van lhm is in je vaatje.achterwielen moeten druk hebben.
Dus omhoog krikken en er een paar stoeptegels onder leggen 4 a 5 is wel genoeg.
Dan de krik laten zakken .
Komt hij nog niet omhoog de remmen achter nieuws ontluchten hier moet zogauw je op de rem trapt een volle straal lhm uit komen
Is dit het geval moet hij het doen.
Anders zit er ergens een leifing verstopt.
Of een rubbertje niet goed.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 december 2018 10:31 AM
  [ # 569 ]

Iets anders wat ik me bedacht: in hoeverre is je auto uit elkaar geweest? Kan het zijn dat je voorste hoogteregelaar niet goed staat afgesteld en dat ‘ie hoe dan ook daarom in de laagste stand blijft staan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 december 2018 11:18 AM
  [ # 570 ]

Of dat je 2 leidingen hebt omgewisseld? Dat heb ik ooit eens gehad bij de hoogteregelaar van mijn Xm. Ondanks dat ik 100% zeker was dat ik de boel weer precies zoals het zat had aangesloten red face

Profiel  
 
 
38 van de 55
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook