9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
   
project 11B
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 januari 2019 11:09 AM
  [ # 121 ]

Inderdaad, en misschien na verloop van tijd wel wat meer dan “enige”......
Het plan is om de motor los van de versnellingsbak, een paar uur proef te laten draaien.
Als het te veel lekt kan ik de constructie nog aanpassen.
Overigens denk ik dat de originele afdichting ook niet perfect afdicht.

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 361
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 24 januari 2019 02:47 PM
  [ # 122 ]

dat de deelbare keerring slap en vormeloos is lijkt me inderdaad, op afstand, een minder voor de hand liggende keuze dan eentje met een soort van skelet.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 26 januari 2019 11:11 PM
  [ # 123 ]

Vandaag ondervonden dat de kwaliteit van nieuw gemaakte delen vaak matig is.
Vlekje onderaan de klep heeft de zitting niet geraakt tijdens het inslijpen.



Hopelijk is deze uitlaatklep niet harder dan inlaat kleppen, en kan ik hem
ook in de draaibank bewerken.

Klepgeleiders gingen ook erg zwaarin de kop, 2,5 ton op zo’n gietijzeren
pijpje vind ik nogal wat.
En ja de passing was brandschoon, en er werd olie gebruikt

Profiel  
 
j.witkop
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 361
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 26 januari 2019 11:53 PM
  [ # 124 ]

quoten van het laatste bericht is niet toegestaan police
standaardkleppen zijn prima te bewerken op den draaibank, zelfs op de hand met grove slijppasta kom je al ver
En ik kon de geleiders er vrij gemakkelijk inpersen met een hamersteel, kop in de oven, geleider in de koelkast.
De onderdelen waren NOS

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 maart 2019 03:47 PM
  [ # 125 ]

De kop is klaar om geplaatst te worden, de omgebouwde HY krukas past goed en is gemonteerd.
Nu loop ik vast met de oliepomp….
Hoe krijg ik die netjes uit elkaar?
Van de PERFO is het duidelijk, het nokkenas tandwiel zit vast met twee spietjes, maar bij
de 11D, nog bij de HY pomp zie ik hoe dat tandwiel op de as vastzit.
De HY pomp is nog prima, die wil ik gebruiken, maar dan zal het tandwiel gewisseld moeten
worden.
Wie ?

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 15 maart 2019 07:21 PM
  [ # 126 ]

Hoi Nanko,

kijk hier even:

https://site.flyinghy.nl/document/index

Bij de delen aan de motor is ook de revisie van de oliepomp beschreven.
Je hebt een trekker nodig om de tandwielen te verwijderen.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 maart 2019 11:13 PM
  [ # 127 ]

Het kon ook haast niet anders, morgen even wat in elkaar fabrieken.

Danque !

Profiel  
 
 
9 van de 9
« Eerste  < Vorige 7 8 9
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook