17 van de 17
« Eerste  < Vorige 15 16 17
   
Prestige Rouge Florentin - twee verrassingen op één dag
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 09 april 2019 01:23 PM
  [ # 241 ]

Ik vind het doorhangen van de onderste lamel van de jaloezie toch storen (zie de foto van de jaloezie op de auto hieronder). Een hol aluminium pijpje van de Gamma in de rand van de onderste lamel gelijmd. En nu staan alle lamellen weer prachtig parallel en volgt ook de onderste jaloezie de holle vorm van de achterruit. Als het echt zomer is, mag de jaloezie er weer op. Tot die tijd mogen de rolgordijntjes de zon tegenhouden.
Intussen staat er een volledig functieloze tweede antenne op het dak. Geen idee waar dat ding ooit voor is gebruikt, maar nu staat er in elk geval geen leeg bevestigingsoogje meer.
Volgende actie wordt waarschijnlijk het repareren van een achterruitverwarming. Het schijnt dat een paar draden nog wel degelijk stroom voeren, een aantal andere heeft een breuk. Op een verloren uurtje maar eens uitproberen of het flesje stroomgeleidende lijmvloeistof hiervoor een oplossing is.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20190407_183039199.jpgIMG_20190330_111930234_HDR.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
stienstra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 09 april 2019 05:10 PM
  [ # 242 ]

toch gelukt nu met het antennetje/sprietje? Top!

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 09 april 2019 06:03 PM
  [ # 243 ]

Yep. Weer helemaal jaren 80 met een extra sprietje op het dak. En in Ede een donatie voor de spaarpot van de kleinkinderen gedaan. Iedereen blij Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3819
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2019 05:36 PM
  [ # 244 ]

Mooie oplossing voor die onderste lamel !

Mbt achterruit verwarming, had ik ook.
Lukte met Bison electro om die te herstellen. Die is niet meer verkrijgbaar, maken ze niet meer.
Er is wel wat anders te vinden. Ali baba heeft zelfs van dat spul ! Smile

Je kan de onderbreking per draad makkelijk vinden door met een multimeter (op stand weerstand) die draad bijlangs te gaan. Soms is t lastig zichtbaar.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 18 april 2019 07:41 AM
  [ # 245 ]

Locktite heeft ook een alternatief, dat is prima verkrijgbaar. Dat ligt nu klaar. Ik had ook al bedacht dat ik met de multimeter moet gaan zoeken, want inderdaad, zo op het oog zie ik het nog niet. Nu nog een verloren uurtje vinden Wink

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 21 april 2019 11:16 PM
  [ # 246 ]

Nu na controles van de garage de rare geluiden bij Vollast zijn verdwenen, een keer vol op het gas gehangen van 100 naar 130. Bizar hoeveel vermogen er dan vrij komt, een heel verschil vergeleken mijn vorige Prestige Turbo. Zelfs met vier personen en bagage schiet het ding er behoorlijk van door. Moet nog even wennen aan de geluiden die daarbij optreden, maar wel errug leuk.
Volgende actie: achterhalen waarom de motor soms afslaat bij het terugschakelen in de bocht of bij het stoppen bij een verkeerslicht. Stationair toerental is goed, maar op die momenten valt het te sterk terug. Dit heeft mijn garage niet kunnen achterhalen omdat het bij de proefritten niet is opgetreden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26778
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 23 april 2019 07:47 PM
  [ # 247 ]

Ik vind in de 5de versnelling vanaf 100 eigenlijk relatief traag, vanaf 130 zit er veel meer pit in. Vanaf 100 gaat beter in 4de of zelf 3de versnelling Wink

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 23 april 2019 08:06 PM
  [ # 248 ]

Absolute versnelling is in een lagere versnelling waarschijnlijk inderdaad groter, maar het sleuren op het koppel voelt zo mooi, alsof de motor veel groter is dan dat die feitelijk is. Bovendien is er veel minder herrie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26778
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 23 april 2019 08:10 PM
  [ # 249 ]

In 4 bij 100 zit je meer in de buurt van je max koppel dan in 5. En in 4 is het ook gewoon stil, het reageert dan gewoon mooier op het gaspedaal.

Als het moet trekt 4 van 50 naar 180 Wink

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 23 april 2019 09:16 PM
  [ # 250 ]

Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd Wink. De turbo 1 kan in vijf van 60 tot hoe hard je ook maar wilt. Deze Turbo2 doet het vanaf 70 wel lollig in vijf. In elk geval ging het ding voor mij (en mijn passagiers) onverwacht vlot naar 130. Leuk dat het kan, verder ben ik meestal een rustige rijder en komt de toerenteller zelden boven de 3000 toeren.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 15 mei 2019 07:38 PM
  [ # 251 ]

Op Citromobile een heupgordel opgehaald bij CX-Basis, zodat ik legaal een vierde passagier mee kan nemen. Blijkt er onder de achterbank van deze Prestige een heupgordel in kleur te liggen. Toch het deel met de sluiting omgewisseld: wat er in zat was wel erg kort bij het aandoen van de gordel. Dus heb ik nu een keurige heupgorder over - met een vrij korte riem aan de sluiting. Die gaat hier op de Markt - gratis op te halen.

Nadat ik dus de heupgordel onder de bank had gehaald heel tevreden aan het rijden met de telefoon aan de casseterecorder om eens te horen hoe de nieuwe speakers klinken bij bekende muziek (niet verkeerd - met Telemann door de auto voel je je toch een soort van Inpector Morse) tot ik opeens merkte dat ik alleen de derde en vierde versnelling kon inleggen. Grrr. Met de bekende zijden gasvoet het ding in de derde versnelling op de inrit gezet. Onder de kap het bekende losliggende schakelstangetje. De truc met de tiewraps maar weer gedaan op beide schakelstangen (alleen de bovenste lag los, maar als je dan toch bezig bent ...). Deze auto schakelt zo strak dat ik dit niet zag aankomen. Dus binnenkort maar weer een nieuw schakelstangetje scoren.

Profiel  
 
stienstra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 10-11-2018

Gepost: 16 mei 2019 12:41 PM
  [ # 252 ]

wel balen, maar relatief klein mankement gelukkig! Kan je een fotootje maken van je tiewraps vaardigheid?

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6446
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 16 mei 2019 03:18 PM
  [ # 253 ]

Had ik gisteren meteen even moeten doen, hè? Maar het is heel simpel: lusje om het stangetje en door dat lusje een tweede lusje aan de zijde van het bolletje. Die beide hard aantrekken en de boel wordt op elkaar drukt en kan prima bewegen. De truc is dus dat je de beide tiewrapjes aan elkaar vast maakt. Niet zelf bedacht, werd me ooit over de telefoon door de garage uitgelegd.

Profiel  
 
 
17 van de 17
« Eerste  < Vorige 15 16 17
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook