29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - vraag over de koudestart luchtklep
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 16 april 2020 02:40 PM
  [ # 421 ]
bogaard77 schreef:

Zet je hem wel op pootjes?  niet zomaar eronder gaan liggen. Of op een brug natuurlijk.

Ja, ik heb assteuntjes, dus als ik er onder kruip kan dat veilig.

René Jongejan schreef:

Is de koppelingshefboom niet verbogen?

Deze worden wel eens stijver gemaakt, is van origine niet de meest robuuste constructie.

Ik verwacht en hoop het niet: het spul ging er goed werkend onder en ik zit eigenlijk nooit met de voet op de koppeling, als ik moet stoppen staat de auto in de vrij. Maar wel goed om even te controleren.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8349
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 april 2020 03:18 PM
  [ # 422 ]

Ik zou beginnen met de afstelling te controleren.
Als je zelf de gegevens niet hebt kan ik het wel even opzoeken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27207
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 april 2020 08:08 PM
  [ # 423 ]
break23m schreef:
Arjan Verkade schreef:
break23m schreef:

Als ik ooit nog een originele cruisecontrol-schakelaar tegen kom, ga ik ik nadenken over een cruisecontrol.

Die zijn inmiddels erg duur…

En dan moet je die nog maar eens zien werkend te krijgen op een moderne cruise control.

Ik heb een John Gold erin zitten en dat werkt prima, en dat helpt zeker op rustige wegen erg goed dan hoef je niet de hele tijd naar je teller te kijken.

Ik vind oplossingen met een andere schakelaar lelijk. En in een CX zit het alternatief, het ‘pookje’ nooit op een handige plek. Het zal dus wel een droom blijven, want inderdaad, de originele cruiscontrolschakelaar is onvindbaar en duur. Overigens wel een keer met een leverancier van John Gold staan praten. Een andere schakelaar leek hem wel mogelijk.

Wellicht heb je het wel eens gezien, maar bij mij zit die er zo in.

Ben het zeker met je eens dat de originele mooier is!
Maar ik vind het minimaal afbreuk doen aan de rest van het interieur, en daar krijg je veel voor terug vind ik persoonlijk.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 16 april 2020 08:37 PM
  [ # 424 ]

Ja, deze oplossing ken ik en ben met je eens dat dit een hele nette is.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 24 april 2020 09:56 PM
  [ # 425 ]

Vorig weekend auto omhoog gezet - met bokjes er onder - en de afgstelling van de koppeling gecheckt. Wie heeft er een nou een plaatje van 5,5 mm zoals het handboek voorschrijft? Ik niet, maar een moer van 6 mm moest het maar doen. Koppelingspedaal omhoog met de moer tussen pedaal en aanslag en een blokje hout eronder. Toen de moer onder de koppeling zover aangedraaid dat de speling uit de kabel was. Met de hand kon ik aan de hevel zelf eigenlijk niets voelen, die krijg je nauwelijks in beweging als je op je rug in het grind ligt.

En in de categorie pietluttige dingetjes: het kussentje op de armsteun op de bestuurders deur zat met dubbeltape vast. Of eigenlijk: niet zo heel erg vast. Tijdens de reparatie van het controlelampje in de deur kwam ik het afgebroken plastic haakje van de armsteun tegen. Tegen de verwachting in heb ik dat terug kunnen lijmen. Klein stukje extra plastig er achter om opnieuw afbreken te voorkomen. En er weer op de deur geklikt. Het heeft gehouden bij de montage - nu afwachten of het ook duurzaam vast blijft zitten.

Pas vandaag een aanleiding om een stuk te rijden en te testen. Yep, schakelt weer zoals toen ik deze auto voor het eerst kreeg. Met twee vingers en bovendien een duidelijk schakelpatroon. Ook de achteruit komt weer geluidloos in. Klusje geklaard - en meteen weer een zalige auto. Dat komt goed uit, het lijkt erop dat de trein voorlopig voor het werk niet meer de eerste keus mag zijn.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 05 mei 2020 09:01 PM
  [ # 426 ]

Sinds ik deze auto heb krijg ik heel soms bij het in- of uitstappen een opmerking (mooie auto meneer). Op de parkeerplaats van de supermarkt wordt ik opeens aangesproken. Mooie auto meneer! Iemand die er ooit eentje reed tot er te groot onderhoud nodig was. Hij wil er weer eentje, de Mercedes weer zat En meteen de vraag of die van mij te koop is. En of hij een e-mail mag sturen voor het geval dat ik opeens zou overwegen. Toen ik DS Break reed kwam dat ook wel eens voor, maar in de 11 jaar dat ik CX rijdt heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. Begint het nu toch iets te worden met de erkenning van de CX?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40690
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 06 mei 2020 09:30 AM
  [ # 427 ]

Ik zou hem gelijk voor de hoofdprijs verkopen aan die meneer. Heb je centen om iets anders moois te kopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 06 mei 2020 10:12 AM
  [ # 428 ]
break23m schreef:

Sinds ik deze auto heb krijg ik heel soms bij het in- of uitstappen een opmerking (mooie auto meneer). Op de parkeerplaats van de supermarkt wordt ik opeens aangesproken. Mooie auto meneer! Iemand die er ooit eentje reed tot er te groot onderhoud nodig was. Hij wil er weer eentje, de Mercedes weer zat En meteen de vraag of die van mij te koop is. En of hij een e-mail mag sturen voor het geval dat ik opeens zou overwegen. Toen ik DS Break reed kwam dat ook wel eens voor, maar in de 11 jaar dat ik CX rijdt heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. Begint het nu toch iets te worden met de erkenning van de CX?


Alleen al dat het gebeurd kan je al van genieten.
Waardering voor iets waar je zelf trots op bent is onbetaalbaar, en maakt het rijden alleen maar mooier met de cx.
Ik zeg, lekker houden en genieten maar!

Profiel  
 
Gepost: 06 mei 2020 10:27 AM
  [ # 429 ]
waterman schreef:

Heb je centen om iets anders moois te kopen.

Een CX Break bijvoorbeeld. Laughing

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 06 mei 2020 10:27 AM
  [ # 430 ]
waterman schreef:

Ik zou hem gelijk voor de hoofdprijs verkopen aan die meneer. Heb je centen om iets anders moois te kopen.

Ik vertelde hem eerlijk dat als hij die vraag twee maanden geleden had gesteld we ter plekke een deal hadden gehad. Maar ja, nu het allemaal werkt zoals het hoort ... Het ding rijdt zo ontzettend lekker dat ik eigenlijk niet zou weten wat ervoor in de plaats zou moeten komen. En aangezien een Break met turbo niet bestaat, tja.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 06 mei 2020 05:16 PM
  [ # 431 ]

Ik merk ook dat het laatste jaar steeds meer mensen gewoon even een praatje maken over mn CX break
Hij ziet er niet uit, dikke roestgaten in de deuren en ze vinden hem toch allemaal geweldig!
Als er iemand foto’s staat te maken dan is het niet van mn BX 16v of van mn Sport en ook niet of nauwelijks van mn Dyane, nee van de CX break

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 27-03-2011

- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 06 mei 2020 08:59 PM
  [ # 432 ]

Een CX break is een duidelijke auto die ze niet meer maken (een moderne break heeft tegenwoordig amper meer functionele ruimte dan een berline). En die duidelijkheid spreekt kennelijk tot de verbeelding, roestgaten of niet. Vergeet ook niet dat de CX destijds een top Klasse automobiel was, zelfs in Duitsland was de CX een icoon net als zijn beroemste berijder (zie Tatort) Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 06 mei 2020 09:53 PM
  [ # 433 ]

Nou ja, voor de CX reed Schimanski Alfa. En of Duitsers de CX op het niveau van Mercedes of BMW zagen? Ik vraag het me af. Maar ben wel met je eens dat een CX Break een erg markante auto is.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27207
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2020 10:58 PM
  [ # 434 ]

Ik heb het idee dat in een echt oudere auto de drempel lager ligt om een reactie te geven, althans zo ervaar ik het in de DS, mensen weten ook wel zeker dat je liefhebber ben. Onderweg de meeste reacties, soms vanuit de duurste auto’s zoals Mercedes S Klasse, Audi Q, of hoge Porches.
Echter de CX krijgt ook zeker reacties. Ook een praatje bij het tankstation is niet vreemd.
Ook heb ik het idee dat de CX vaak opvalt door kinderen op de achterbank, soms zie je ze wijzen, de jonge ouders voorin hebben dan soms totaal geen zin om de kids aandacht te geven Wink
Ook heb ik al langere tijd het idee dat mensen naar de Turbo velgen kijken, ik zie ze vaak vanuit busjes helemaal naar beneden kijken.

Wat ik helemaal niet had verwacht is dat ook de C5 de nodige aandacht trekt, wat naar mijn idee een doorsnee 2de hands auto is die overal is te vinden.
Mogelijk komt het doordat de mijne zwart is met relatief grote velgen, dan zie je weer een ander publiek nog een keer extra kijken.
Het verbaasde me nog meer dat ik bij het tankstation ook werd aangesproken dat ik een mooie auto had.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40690
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 07 mei 2020 09:08 AM
  [ # 435 ]
break23m schreef:

En of Duitsers de CX op het niveau van Mercedes of BMW zagen? Ik vraag het me af.

In Duitsland werd een cx als een klassegenoot van de Opel Rekord en de BMW 5-serie gezien, een goedkoop alternatief om een comfortabele auto te rijden met een boel ruimte. Topklasse was het zeker niet, dat waren auto’s als de S-klasse en 7-serie. De CX verkocht in Duitsland ook maar matig, vooral in het begin omdat ze niet autobahn-fest waren. Bij de 2400’s liepen de motoren in elkaar als er iets te lang vol gas gereden werd en de 2000’s kwamen maar nauwelijks mee in de 2-liter klasse met hun 100 pk. De CX had een reputatie van een goedkoop gemaakte, reparatiegevoelige en roestgevoelige auto en daardoor zagen mensen de goede rijeigenschappen niet meer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook