30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - vraag over de koudestart luchtklep
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 07 mei 2020 10:26 AM
  [ # 436 ]

Grinnik - stapte Schimanski in Duitse ogen dus van de ene rampenbak over maar de andere bij de wissel van Alfa naar Citroën tongue wink

Profiel  
 
graddus
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15094
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 07 mei 2020 11:12 AM
  [ # 437 ]

Götz Götz nog an toe, die Horst. Of wacht ...

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 juni 2020 10:06 AM
  [ # 438 ]

In de krochten aan de achterkant van de motor zitten sensoren voor de oliedruk. Naar ik begrijp eentje voor het waarschuwingslampje (die zit op alle CX-en) en eentje voor de oliedrukmeter (die zit alleen op de Turbo modellen). Nou doet mijn oliedrukmeter het niet, terwijl verder alles in het dashboard werkt. Dus wantrouw ik de sensor. Maar waar zit die nou precies? In de blauwe cirkel zie je een sensor in het blok zitten met een buine stekker er op. Die krijg ik aangeraden vanuit het magazijn van de CX club. Maar er zit ook een sensor met een groene stekker vlak bij. Werkplaatsboek en Haynes maken me niet wijzer.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20200606_161115461.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2020 10:31 AM
  [ # 439 ]

Die met de groene steker is het drukcontact voor het lampje, daar zie je ook de olieleiding naar de turbo vandaan gaan.
Dan is die met de bruine steker de druksensor voor de meting.

Profiel  
 
trxke
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1127
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
Gepost: 08 juni 2020 10:40 AM
  [ # 440 ]

Met de groene stekker is de sensor voor de oliedrukwijzer, oliedrukcontact zit niet op het filterhuis maar lager op het blok.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 juni 2020 11:58 AM
  [ # 441 ]

Okay, dan is de bruine stekker dus van het lampje en de groene van de meter. Thanx

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9061
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 08 juni 2020 03:50 PM
  [ # 442 ]

Anders effe stekker eraf.
Dan weer je wat welke is .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 juni 2020 04:30 PM
  [ # 443 ]

Geen idee of de oliedruklamp meteen aan gaat als ik de bruine lostrek - dat kan ik inderdaad proberen. Ik had al ontdekt dat het groene stekkertje los niet uitmaakt - die bruine heb ik pas ontdekt na een zoektocht in schema’s en met een heel goede lamp 4eyes.
Het lastige is dat de oliedrukmeter en de oliepeilmeter één instrument is: oliepeil bij contact aan en nog even na het starten. Dan schakelt het ding over naar oliedruk. Maar in theorie kan het dus ook nog de oliepeilsensor zijn die stoort. En waar die dan weer zit ... (met dit soort dingen denk ik soms met verlangen terug aan mijn DS: daar kon ook van alles mee mis, maar dan kon je het tenminste gewoon zien).
Ik vond nog een oud bericht van La Leo waarin ze uitlegt dat de lamp-schakelaar in het blok zit en de sensor voor de meter in een warmtewisselaar steekt. Dat lijkt hier wel bij te passen bij wat ik nu op de foto heb gezet, de bruine stekker zit in het blok, de groene stekker in iets anders.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27207
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 06:15 PM
  [ # 444 ]

Altijd handig om wat foto’s te hebben waar je veel kan zien…

Bovenin de kop is een KVS sensor.
De rode is de oliedrukschakelaar.
De witte stekker daaronder is van de olie niveau sensor, die zit met een lange staaf richting onderin het carter.
Ik vermoed dat die geel/witte boven het oliefilter dan van de oliedruk meter is.

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 04-06-2004

- C4 (2004-heden) Cactus 110pk Shine
- 2CV 6 Spécial
- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 08 juni 2020 07:19 PM
  [ # 445 ]

Die met de groene stekker is inderdaad van je oliedrukmeter. Op Arjans plaatje zit die dus linksboven de rode sensor.  Zelf afgelopen juni vervangen omdat de meter vreemde waarden aangaf. Ik heb op ebay een FAE 14500 gekocht voor rond de 30 euro.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27207
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:27 PM
  [ # 446 ]

Oh wacht, dan zal die andere links die geel/witte waarschijnlijk olietemp zijn?

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6906
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 08 juni 2020 07:29 PM
  [ # 447 ]

Dat is inderdaad een handige foto. very good Bedoel je met gee-wit het uitsteeksel op het oliefilter huis (op de foto links boven het filter?

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8351
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 08 juni 2020 07:32 PM
  [ # 448 ]

Het oliedruklampje gaat branden als de betreffende draad aan massa gelegd wordt. Dan weet je in ieder geval welke draad bij het lampje hoort.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27207
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:32 PM
  [ # 449 ]

Ja, onder de olieleiding.
Dat is gewoon een standaard Boschstekker die daarop gaat.

Aan de rechterkant zit waarschijnlijk zoals EL Robino zegt het enkele stekkertje waar jij het over heb.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27207
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:34 PM
  [ # 450 ]
jantje1948 schreef:

Het oliedruklampje gaat branden als de betreffende draad aan massa gelegd wordt. Dan weet je in ieder geval welke draad bij het lampje hoort.

Klopt.

Ik vermoed dat als je deze stekker los laat en je zet alleen het contact aan zet de lamp juist niet brandt.
Dat zou je even kunnen proberen, contact aan met lamp aan, stekker los dan zou die uit moeten gaan.

Profiel  
 
 
30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook