30 van de 49
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 mei 2020 10:26 AM
  [ # 436 ]

Grinnik - stapte Schimanski in Duitse ogen dus van de ene rampenbak over maar de andere bij de wissel van Alfa naar Citroën tongue wink

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2020 11:12 AM
  [ # 437 ]

Götz Götz nog an toe, die Horst. Of wacht ...

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 10:06 AM
  [ # 438 ]

In de krochten aan de achterkant van de motor zitten sensoren voor de oliedruk. Naar ik begrijp eentje voor het waarschuwingslampje (die zit op alle CX-en) en eentje voor de oliedrukmeter (die zit alleen op de Turbo modellen). Nou doet mijn oliedrukmeter het niet, terwijl verder alles in het dashboard werkt. Dus wantrouw ik de sensor. Maar waar zit die nou precies? In de blauwe cirkel zie je een sensor in het blok zitten met een buine stekker er op. Die krijg ik aangeraden vanuit het magazijn van de CX club. Maar er zit ook een sensor met een groene stekker vlak bij. Werkplaatsboek en Haynes maken me niet wijzer.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20200606_161115461.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 10:31 AM
  [ # 439 ]

Die met de groene steker is het drukcontact voor het lampje, daar zie je ook de olieleiding naar de turbo vandaan gaan.
Dan is die met de bruine steker de druksensor voor de meting.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2020 10:40 AM
  [ # 440 ]

Met de groene stekker is de sensor voor de oliedrukwijzer, oliedrukcontact zit niet op het filterhuis maar lager op het blok.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 11:58 AM
  [ # 441 ]

Okay, dan is de bruine stekker dus van het lampje en de groene van de meter. Thanx

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 juni 2020 03:50 PM
  [ # 442 ]

Anders effe stekker eraf.
Dan weer je wat welke is .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 04:30 PM
  [ # 443 ]

Geen idee of de oliedruklamp meteen aan gaat als ik de bruine lostrek - dat kan ik inderdaad proberen. Ik had al ontdekt dat het groene stekkertje los niet uitmaakt - die bruine heb ik pas ontdekt na een zoektocht in schema’s en met een heel goede lamp 4eyes.
Het lastige is dat de oliedrukmeter en de oliepeilmeter één instrument is: oliepeil bij contact aan en nog even na het starten. Dan schakelt het ding over naar oliedruk. Maar in theorie kan het dus ook nog de oliepeilsensor zijn die stoort. En waar die dan weer zit ... (met dit soort dingen denk ik soms met verlangen terug aan mijn DS: daar kon ook van alles mee mis, maar dan kon je het tenminste gewoon zien).
Ik vond nog een oud bericht van La Leo waarin ze uitlegt dat de lamp-schakelaar in het blok zit en de sensor voor de meter in een warmtewisselaar steekt. Dat lijkt hier wel bij te passen bij wat ik nu op de foto heb gezet, de bruine stekker zit in het blok, de groene stekker in iets anders.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 06:15 PM
  [ # 444 ]

Altijd handig om wat foto’s te hebben waar je veel kan zien…

Bovenin de kop is een KVS sensor.
De rode is de oliedrukschakelaar.
De witte stekker daaronder is van de olie niveau sensor, die zit met een lange staaf richting onderin het carter.
Ik vermoed dat die geel/witte boven het oliefilter dan van de oliedruk meter is.

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
Gepost: 08 juni 2020 07:19 PM
  [ # 445 ]

Die met de groene stekker is inderdaad van je oliedrukmeter. Op Arjans plaatje zit die dus linksboven de rode sensor.  Zelf afgelopen juni vervangen omdat de meter vreemde waarden aangaf. Ik heb op ebay een FAE 14500 gekocht voor rond de 30 euro.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:27 PM
  [ # 446 ]

Oh wacht, dan zal die andere links die geel/witte waarschijnlijk olietemp zijn?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:29 PM
  [ # 447 ]

Dat is inderdaad een handige foto. very good Bedoel je met gee-wit het uitsteeksel op het oliefilter huis (op de foto links boven het filter?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 juni 2020 07:32 PM
  [ # 448 ]

Het oliedruklampje gaat branden als de betreffende draad aan massa gelegd wordt. Dan weet je in ieder geval welke draad bij het lampje hoort.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:32 PM
  [ # 449 ]

Ja, onder de olieleiding.
Dat is gewoon een standaard Boschstekker die daarop gaat.

Aan de rechterkant zit waarschijnlijk zoals EL Robino zegt het enkele stekkertje waar jij het over heb.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2020 07:34 PM
  [ # 450 ]
jantje1948 schreef:

Het oliedruklampje gaat branden als de betreffende draad aan massa gelegd wordt. Dan weet je in ieder geval welke draad bij het lampje hoort.

Klopt.

Ik vermoed dat als je deze stekker los laat en je zet alleen het contact aan zet de lamp juist niet brandt.
Dat zou je even kunnen proberen, contact aan met lamp aan, stekker los dan zou die uit moeten gaan.

Profiel  
 
 
30 van de 49
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook