2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C32 - lekkend remsysteem
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 23 juni 2016 11:53 PM
  [ # 16 ]

Ik heb de leiding in m’n handen gehad en zag geen barsten of scheuren. Zat zelf te denken dat het toch echt iets met het rubbertje is aangezien het omdraaien en veranderen van die rubbertjes verschil maakt met de hoeveelheid vloeistof dat er lekt.
Maar ik zou de leiding morgen weer los halen en eens echt goed inspecteren.

Er zit een rem accu op. deze werkt ook wel. Kon nog zo 5X ofzo remmen voor het “geen druk” lampje ging branden.
Vroeg me meer af of dit ook zonder druk van de motor werkte zoals de auto’s tegenwoordig ook doen.

Weer een vraag tussendoor: Het laatste lampje aan de rechterkant op het dashboard is een oranje lampje met een pedaal er op. Deze ging soms lichtjes knipperen tijdens het rijden op hoge snelheden. Iemand een idee wat dit lampje zou moeten aangeven?

iedereen bedank voor alle goede hulp en tips.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 juni 2016 11:56 PM
  [ # 17 ]

Schuif de kwartel wel wat omhoog op de leiding , de breuk zit aan de bovenkant van de verdikking .

Als een rubbertje lekt , zweet de leiding , spuiten is een scheur in de stalen leiding .

kan dat het verklikkerlampje van d remblokken zijn ??

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 juni 2016 01:03 AM
  [ # 18 ]

Dat zal inderdaad de remblokslijtageindicator zijn denk ik…

Leiding rubbertje moet je inderdaad voor naar de dealer of een Citroën specialist zoals ik al schreef. maar ik verwacht ook dat er iets anders mis is dan een oud rubbertje.
Je hebt verschillende uitvoeringen van het remsysteem in de C35. Ze hebben allemaal een voorraadbol op de regelaar en minimaal 1 remaccu. Beide zouden gevuld moeten zijn tot 62 bar. Zonder draaiende motor geen remmen als de druk van die bollen is verbruikt. Maar dan ook echt helemaal niks! Niet zoals de huidige systemen die veel zwaarder remmen als de bekrachtiging wegvalt, maar wel wat blijven doen. Wat je beschrijft is normaal voor de C32/C35/Fiat 242. Het is dus van belang dat de bollen goed op druk zijn zodat je bij rijden in de bergen bij motorpech je voertuig nog stil kunt zetten….

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 juni 2016 10:41 AM
  [ # 19 ]


Druk remsysteem.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 juni 2016 11:06 AM
  [ # 20 ]

Daar staat een rode, ts heeft het over een oranje….

Er zijn zo stiekem best behoorlijk wat verschillende uitvoeringen van dat dashboardje!

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 24 juni 2016 06:41 PM
  [ # 21 ]

ik zag geen breuk in de leiding maar ik kan ook niet de hele leiding zien omdat de wartel omhoog en omlaag altijd een stukje van de leiding bedekt. Ik ga morgen gewoon een nieuw stukje leiding halen. Het is echt maar 10CM aangezien de er midden in de leiding een verbinding stuk aanwezig is.

Oke, dat van die remmen wou ik ff weten. ik weet dat er een rem accu in zit en die werkt ook nog wel maar wou graag zeker weten dat die zonder remdruk ook echt niks hoort te doen. Kon zomaar dat er gewoon iets kapot was.

Dat lampje daar ik het over heb is wel het zelfde teken maar dan oranje en 1 stapje opzij. Ik heb op plek 13 een root lampje met daarop een soort van keteltje.
Maar het oranje lampje kan goed die van de remblokslijtageindicator zij. de kabels naar de remblokken zijn door de jaren heen verweert en gebroken dus die zouden tijdens het rijden dan wel tegen de blokken aan slingeren en het lampje laten oplichten.

weer 2 vragen:
1. ik heb een lampje in noodlichten indicatie lampje zitten (NR 7). als ik noodlichten heb, waar moet het knopje dan zitten?
2. Hoe kan ik de lampjes maar vooral de sensoren van de oliedruk en de motor temp testen?

groetjes Sander

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 juni 2016 07:07 PM
  [ # 22 ]

Ik weet niet of je die wel hebt. Ik denk dat jouw C32 uit ongeveer dezelfde tijd js als mijn camper ( ‘78). Ik heb dat 3hoek symbooltje ook, maar een later aangebrachte alarmlichtschakelaar links onder op het dashboard….die schakelaar was blijkbaar niet standaard. Mijn schakelaar is wel uit de jaren 70 volgens mij. Dus waarschijnlijk direct ingebouwd bij levering…

Lampje motorolie druk moet branden bij op contact zetten en gaat uit als de motor loopt.
Lampje remdruk zit waarschijnlijk links naast het stuur een testknopje voor.
Lampje watertemp kun je testen door de draad die op de sensor zit aan de massa te leggen. Dan moet hij aan gaan.

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 25 juni 2016 01:35 AM
  [ # 23 ]

Dan werkt mijn olie druk sensor / lampje niet meer want die gaat niet aan.. bom
Weet iemand misschien een manier om de watersensor zelf te testen?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 juni 2016 09:16 AM
  [ # 24 ]

Die zou je dan uit je blok moeten halen en in kokend water of wellicht olie moeten testen. Bij een bepaalde temperatuur moet deze volgens mij wel geleiden tussen huis en het contact waar je de draad op vast zet. Normaal niet. Welke temperatuur dat is weet ik niet. Zal rond de 100 graden liggen denk ik. Ik kan wel eens kijken of dat in mijn boek staat….

Edit. Volgens het boek:
Thermo-contact: Jeager (op de pomp)
Sluit bij 93,5-96,5

Zou je dus moeten kunnen testen met water….

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 juni 2016 11:50 AM
  [ # 25 ]

Dat is dan een voorsignalering denk ik, 95 gr. zit nog lang niet in de gevarenzone.
108 C is een gebruikelijke waarde voor het laten branden van het stop lampje

Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 27 juni 2016 12:58 AM
  [ # 26 ]

Ik heb nu toch echt goed gekeken maar kon met het blote oog echt geen scheurtjes, barsten of dergelijken zien.
Ook de wartel en het huis waar de leiding in zit zie ik geen beschadigingen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_9096JPG.jpgIMG_9097JPG.jpgIMG_9094JPG.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
sanderversteegh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 27-10-2015

Gepost: 27 juni 2016 01:02 AM
  [ # 27 ]

Maar ik ga toch weer zeuren over dat rubbertje.
Als je dat vergelijkt met de tekening in het werkplaats boek is die aan de korte kant.
Op de foto is die voor de helft over de bobbel geschoven en zit er nu 3mm tussen de verdunning en het rubbertje.

Of heb ik dit nu helemaal fout?

Afbeelding Bijlagen
IMG_9098JPG.jpgIMG_9099JPG.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2093
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 juni 2016 06:40 AM
  [ # 28 ]

Je moet het rubbertje niet over de verdikking heen schuiven. Maar zoals er staat net zo ver over de leiding dat deze er iets uitsteekt. Ik neem aan dat dit een nieuw rubbertje van de dealer is in de juiste diameter?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 juni 2016 11:36 AM
  [ # 29 ]

De juiste afmetingen van het leidingrubbertje is 10 x 10 x 6.
Ik steek eerst het rubbertje in het gat, goed aanduwen zodat hij
aanligt op de bodem.
Daarna pas de stalen leiding.
Wartel niet te vast aanlieren !
Dit is een zeer betrouwbare aansluiting, bij juiste montage gaat het
haast nooit mis, “haast nooit” is misschien 1 op de 100 die wat extra
aandacht nodig heeft

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3542
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 juni 2016 11:52 AM
  [ # 30 ]

Nanko heeft het over het rubber van de 6.35 mm dikke leiding tussen de drukregelaar en de pomp.
De leidingrubbers voor de 4.5 mm leiding is ongeveer 4.5 mm binnenmaat, ongeveer 7 mm buitenmaat en 10 mm lang.
Bij Citroen is het een goede gewoonte om alle LHM componenten een groene markering te geven!.
Monteren gaat inderdaad het beste door eerst het rubber in het gat te stoppen, dan de leiding met de verjonging onder in de aansluitgat te duwen en dan de wartel aan te draaien.
Niet vergeten:  Een leidingrubber sluit af op de druk van het systeem, NIET omdat je de wartel moervast draait. Er zit een verdikking op de pijp ( de bobbel), de hydrauliek druk drukt de rubber in de kleine ruimte rond deze verdikking en sluit dan af. Dat bedoelt de pagina uit het manual. Vergeet niet dat de druk 160 bar is, dat krijg je anders niet zo eenvoudig dicht.

Als je de “bobbel” te hard aandraait krijg je haarscheuren op de plek waar je de wartel tegen de bobbel draait. Als de bobbel niet meer rond is dan is dat gebeurt. Bij jouw leiding kun je zien dat aan de ene kant de bobbel nog netjes is maar aan de andere kant lijkt ie vierkant.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook